Gå til innhold

Hva er det verste PC'n har overlevd ?

Zink

Anbefalte innlegg

Jeg bøyde CPU-pinnene en gang på min P4 1,7 Når jeg rettet dem opp var det alltid noen som bøyde seg igjen... Etter 2-3 timer gikk det....

Det samme skjedde på HK der man setter inn IDE-kabelen. (WTF? HUSKER IKKE HVA DET HETER!! :lol: ) Virker fortsatt ikke stabilt. Plutselig virker ikke DVD/CD-ROM stasjonene...

Dessuten har den overlevd 1 1/2 åt med meg...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Sånt skjer fort dersom du ikke skruer i 2 skruer bak i tower`et... Men at den overlevde, det er jo utrolig!  :o

hja, og så må de reparere trappa, siden den knuste noen fliser i fallet.

Neida, det er ikke skruer på modellen, men en hendel innunder fronten som klikker i lås - dama var på tråden kvelden i forveien og lurte på hvorfor pc'n ikke starta...

Jeg ba henne åpne for å se om cpu-vifta gikk - gjorde den ikke, og med tilkobla maskin i tordenvær var diagnosen ganske enkel.

Er jeg medskyldig i uhellet ( 10-20 % ) ? glemte å nevne dette med låseklikket. Likevel, hun betalte mer enn jeg forlangte, hadde med en kurv jordbær også ( på hdd var mange elevmapper uten backup - så du kan tenke deg lettelsen ), og bestilte ny maskin hos meg :)

- er ikke særlig vakkert med en så skakk maskin, og den nye bygger jeg på Abit NF7-S i et kabinett med skruer :-?

.

Lenke til kommentar

Maskinen min tålte at jeg satt den sammen. Synes det var godt nok gjort. Den tålte også at jeg monterte min zalman heatpipe på skjermkortet. Var jævlig redd for at det var ødelagt etter alle de gangene jeg hadde glippet med tangen.

Lenke til kommentar
Maskinen min tålte at jeg satt den sammen. Synes det var godt nok gjort. Den tålte også at jeg monterte min zalman heatpipe på skjermkortet.

Hva er spesielt med Zalman...trangt, eh fins det en Zalwoman også ?

.

Lenke til kommentar

vet ikke om dette er så alvorlig menmen

i fjorsommer sto gammel maskina i et lukket rom i en hel dag med det sommerværet(over 30c*).

Når jeg kom for å spille var varmen på den stakkars athlon 1.4ghz nesten 100c*!!! var litt treig til å slå seg av ja!

Men den funker som bare kjøss ennå.

Dere skulle ha sett all det støvet som var i kjøleribba til cpu! ribbene var fullpakka av støv.

Lenke til kommentar

Min gammle 15" skjerm har tålt en hel vinter ute på hverandaen i vann og snø :)

Ellers så har min laptop tålt fanta, var ikke helt i form etterpå , men en vask i teknisk sprit gjorde susen.

Annen pc har tålt to turer til TG.

Min 286 har gjennomgått masse tafsing med fette fingre og cyrix prosessorer da jeg var liten og ikke hadde peil.

Tastaturene min har heller tålt lite når det gjelder alkohol.... :-?

Lenke til kommentar

når jeg bygde maskina mi å skulle feste hendelen på vifta (socket a) så tok jeg godt tak med et skrujern, la meg på og pressa det jeg kunne, skrujernet glapp å smalt i hovedkortet. dette gjenntok jeg flere ganger men den suser å går den dag i dag :D

Lenke til kommentar

Hadde det VELDIG travelt etter å ha montert sammen en PC for ikke lenge siden. Skrudde på, maskinen begynte å ule og bære seg, jeg røska ut strømledningen og tok en titt innvendig. Ingen kjøler på prosessoren! Takk alle gode makter for at P4 har temperaturkontroll så intet ble svidd. I såfall hadde en P4 3.0 C gått heden, sammen med et IS7 MAX 3. :o Det er sånt som koster penger... :-?

Lenke til kommentar
Maskinen min tålte at jeg satt den sammen. Synes det var godt nok gjort. Den tålte også at jeg monterte min zalman heatpipe på skjermkortet.

Hva er spesielt med Zalman...trangt, eh fins det en Zalwoman også ?

.

Den er stor og må skrus sammen. Noe som fører (i mitt tilfelle) til masse skraping med tenger og skrujern på kortet. Var første gangen jeg fiklet noe særlig med mitt nye skjermkort.

Lenke til kommentar

Pcen min har overlev 2 svømmeleksjoner (jeg trodde liksom at den skjønte pointet etter at den sank første gangen), 1 flyleksjon (senere omdøpt til lær-å-falle-rett leksjon) 1 eksperiment med å steke egg på prosessor uten vifte, 1 brann (dette tror jeg faktisk PCen selv tok initiativet til. det sa i hvert fall brannvesenet) 3 virus (2 av dem fikset den selv med sitt nye Norton immunforsvar, det siste valgte å flykte gjennom floppydisk driven pga ekstrem varme pga overnevnte egg eksperiment) og til slutt 8 forsøk på å etterligne oss mennsker når vi er på fest (inntak av skumle væsker, for mye bevegelse, dansing og diverse andre sprell.)

Men den lever ennå... i mitt hjerte

Lenke til kommentar
Maskinen min tålte at jeg satt den sammen. Synes det var godt nok gjort. Den tålte også at jeg monterte min zalman heatpipe på skjermkortet. Var sinnsvakt redd for at det var ødelagt etter alle de gangene jeg hadde glippet med tangen.

Det tålte ikkje MITT skjermkort, sjøl om eg ikkje glapp med tanga en einaste gang :( tipper på statisk elektrisitet, for ingenting anna kan ha gått galt. Surt å ødelegge et ti4600, slik at eg må bruke et GF2 mx til eg får ny pese :(

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...