Gå til innhold

Activision ut mot Sony

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kunne skjønt det hvis Activision hadde tatt en prat med Sony "privat", men å gjøre dette offentlig er et lite spark i siden til Sony. Blir neppe noe av disse truslene, men skal bli interessant å se om Sony tar noen handling iforhold til det AV sier, annet enn en uttalelse de hadde igår.

Edit: Det er også forhandlere som nekter å ta inn PSP Go før det kommer kort som kan kjøpes i butikkene med koder for å hente ned spill fra PSN (Tenk MS Points), så Sony burde velge strategien sin forsiktig i høst. PSP Go er vel egentlig en ganske stor langfinger mot spillbutikker verden over. http://translate.google.com/translate?js=n...te0=&swap=1

Endret av Laland
Lenke til kommentar

Syntes Activision virker veldig tøffe her, kanskje litt for tøffe. Dette kan jo også slå tilbake på dem om sony faktisk dropper activision pga. dette.

Jeg tviler på at giganten sony blir lagt i bakken av activision her, activision kan tape mye i fremtiden om de dropper sony.

Lenke til kommentar

Ya, så activision skal slutte å gi ut spill som COD og guitar hero til ps3. Helt greit for meg uansett, men virker ikke akkurat som et lønnsomt steg imo. Uansett idiotiske uttalelser fra en idiotisk utgiver som har blitt "den nye EA"

edit: Shampoo: det er vel hvor mange spill som blir solgt på maskinen, som a/b bryr seg om.

Endret av Gormers
Lenke til kommentar

Riktig gormers, attach rate har mye å si for utviklere. Og at salgstall er like over like lang tid hjelper ikke når 360 har ett forsprang, det er markedet nå som teller.

Tviler på at activision/blizzard gjør noe stort utav dette, men det får meg til å undre. Nøyaktig hva kan en utvikler gjøre for å få det klart fram at verktøyene han får ikke er gode nok? På PC er det nok av valg, flere grafikk motorer å velge blandt osv. Med ved konsoll er det ett verktøy per konsoll og det er det. For en vanlig forbruker er det eneste virkemiddelet å ikke kjøpe produktet, men hva med en utvikler/utgiver? Jeg bare undrer, for de føler tydeligvis at mer penger enn hva det burde går med på å knote multiplattform spill over til PS3. Det skal stå respekt at de ikke gjør det uten kvalitets tap osv, som så mange har blåst ut av proposjonene før.

Lenke til kommentar

Dette høres da veldig overdramatisk ut. Activision kommer nok ikke til å slutte å lage spill til PS3 med det første. Spesielt med tanke på at Guitar Hero og CoD selger mer enn bra nok til PS3. Men det er sant det han sier om prisen til PS3. Konsollen kommer til å slite dersom prisen ikke settes ned.

Lenke til kommentar
Syntes Activision virker veldig tøffe her, kanskje litt for tøffe. Dette kan jo også slå tilbake på dem om sony faktisk dropper activision pga. dette.

Jeg tviler på at giganten sony blir lagt i bakken av activision her, activision kan tape mye i fremtiden om de dropper sony.

Der tar du nok feil, og jeg tror du overvurderer sonys maktpossisjon i markedet. Activision er ikke avhengig av Sony, men Sony er på alle måter avhengig av spillutviklere som Activision. Når en aktør med slik tyngde går ut og sier noe slikt er ikke dette noe Sony kan ta lett på. At Sony skal velge å droppe Activision er en vits.

Denne branskjen bygger ikke lenger på følelser og goodwill lenger. Industrien er ikke lenger om å lage perler til spesielt intereserte, men om å selge spill med mest mulig inntjening. Det de gjør er å se på en rubrikk som sier så mye kostet det og lage spillet, og så mye tjente vi på spillet. Hvis tallet på høyre side ikke er mye høyere enn tallet på venstre side gidder de ikke drive med dette. Hvis en utvikler gjør dette kan mange følge etter. Man kan si at de som da blir igjen og produserer spill til PS3 tjener mere, men en konsoll er ikke bærekrafitg i lengden uten et stort utvalg spill.

Activision driter i om sony tryner med PS3, da selger de desto mere til andre konsoller. Slik det er i dag har ikke 360 bare flere brukere, det kjøpes vist nok også flere spill per konsoll. Dette betyr mye.

Nå tror jeg ikke nødvendigvis dette skjer, og som andre skriver er nok dette i første omgang ment som et kraftig slag på skulderen til Sony. Men hvis tallene ikke stemmer med hverandre sier det seg selv hva som skjer.

Lenke til kommentar

Spillutviklerne sviktet Sega konsoller, vi vet all hvordan visa ble på den besluttningen, hvis nå Activision velger å gjøre det samme så er det ikke hvem som helst det er snakk om men verdens største spillutgivere. Kan hende att de også får følge av flere også og da spøker det virker for Sonys konsoller. Som de fleste innen ett marked er mest intressert i profitt så er ikke dette noen stor overaskelse siden PS3 har solgt langt under forventningene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...