Gå til innhold

Ny ekstern harddisk!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Personlig erfaring: Pass på at diskene har av/på-knapp. Det er FÆLT å tenke på at jeg må dra ut støpselet på disken min for å slå den av, da dette aldri er spesielt lurt, samtidig som det er veldig slitsomt. Jeg har en svart LaCie-disk ganske lik den første Laland linket til, og den er det ikke av/på-knapp på.

Lenke til kommentar

Har selv WD elements og er kjempe fornøyd :) Den blir aldri varm selv under load. Den bråker heller ikke under load så den kan greit stå på over natten. Den har ingen bryter eller knapp men det er kike greit og nappe ut firewire og så strøm (i den rekkefølgen). Ville ikke kjøpt den vist du har mac fordi mange med mac har hatt problemer. Den er veldig liten så jeg tar den med når jeg drar på besøk til kompiser :) Alt i alt kjempe hardisk.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 1 måned senere...

@ Robin:

Ikke etter min erfaring. Min bror kjøpte seg en Western Digital MyBook Essential på 500GB. Den varte vel i rundt et år før den sluttet å virke. Og harddisken var blitt behandlet pent og ahdde for det meste stått helt i ro. Før dette skjedde hadde jeg kjøpt meg en Western Digital MyBook Premium på 500 GB. Den virket tilsyneslatende fint når jeg koblet den til. Men etter rundt 30 minutter gikk den i en dvalemodus den ikke ville komme ut av. Leste meg litt opp om problemet og endret på en instilling i Windows som burde fikse problemet. Men neida. Problemet ble stadig verre, og harddisken begynte etterhvert å gå i streikemodus hvert tiende minutt.

Det kan være meg og broren min var uheldig med våre MyBook-disker. Men de kan umulig ha vært av så imponerende kvalitet at det gjorde noe. Orket aldri å levere inn på garantien. Så istedenfor kjøpte jeg meg en ny ekstern harddisk fra LaCie. Nærmere bestemt en LaCie Neil Poulton design 1 terrabyte harddisk med usb, firewire og e-sata. Innmat er en Samsung-harddisk. Denne eksterne harddisken har fungert strålende, har utrolig stilrent design, god byggekvalitet og fungerer problemfritt. Men den er ganske dyr da.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 4 måneder senere...

Hijacker denne tråden litt,

Har tenkt å skaffe meg en ekstern HD selv nå og tenkte litt på WD Elements 1TB selv.

Men har ett spørsmål angående eksterne HDer, går det ann, helt uten problemer og laste ned ting fra nettet direkte inn på den eksterne HDen uten noe større problemer? selv større filer på noen gig? har 30Mbit linje så av og til får jeg opptil 3MB nedlastningshastighet så lurte bare på om HDen ville ha problemer med hastigheten eller noe sånt drit.

Kanskje ett spørsmål som skriker ut I'M AN IDIOT for noen men jeg vet ikke selv og ville bare spørre de som muligens vet noe om det før jeg kjøpte HDen.

Lenke til kommentar

Slapp av, ingen idiotiske spørsmål her!! WD er store på eksterne harddisker og har et godt rykte. Selv har jeg vært uheldig med to WD-disker, så jeg kjøpte en Iomega 1,5TB vifteløs ekstern disk i stedet. Den er jeg svært fornøyd med og kopiering av ca. 700 GB til denne disken har jeg målt til ca 30 MB/s i snitt. Dette gjelder sikkert for WD-disker også. Det skal ikke være noe problem for deg med andre ord. Husk bare å formatere til NTSF hvis du skal kopiere filer som er større enn ca 4GB.

Endret av ruhande
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...