8974568 Skrevet 21. juni 2009 Del Skrevet 21. juni 2009 hei! jeg har hatt denne nye laptopen noen uker nå og trenger allerede mer plass. har noen noe forslag å komme med? hadde vært fint om den kunne vært ihvertfall 500 gb eller noe, pris er også viktig. Lenke til kommentar
Laland Skrevet 21. juni 2009 Del Skrevet 21. juni 2009 Billigste 500gb på prisguide.no: https://prisguiden.no/product.php?produc...90&cat_id=9 Men, går du noen hundrelapper opp i pris, så får du dobbelt så mye lagring: https://prisguiden.no/product.php?produc...43&cat_id=9 Har ikke noen erfaring med noen av de harddiskseriene, men kan anbefale denne: https://prisguiden.no/product.php?produc...21&cat_id=9 Lenke til kommentar
kaffebryggare Skrevet 21. juni 2009 Del Skrevet 21. juni 2009 Personlig erfaring: Pass på at diskene har av/på-knapp. Det er FÆLT å tenke på at jeg må dra ut støpselet på disken min for å slå den av, da dette aldri er spesielt lurt, samtidig som det er veldig slitsomt. Jeg har en svart LaCie-disk ganske lik den første Laland linket til, og den er det ikke av/på-knapp på. Lenke til kommentar
Laland Skrevet 21. juni 2009 Del Skrevet 21. juni 2009 Hvorfor er ikke det lurt? Ikke bare går den ann å plugge strømmen ut fra rett bak disken, men en av/på knapp serverer akkurat samme funksjon - å kutte strømtilførselen. :-) Lenke til kommentar
kaffebryggare Skrevet 21. juni 2009 Del Skrevet 21. juni 2009 Ødela gamle PCen vår ved å gjøre det.. Og jeg sa KNAPP, ikke BRYTER. En bryter slår harddisken i hodet for å fa den til å sove, men en knapp sier "Harddisk, nå må du legge deg" og så slår den seg selv av. Lenke til kommentar
Laland Skrevet 21. juni 2009 Del Skrevet 21. juni 2009 En knapp og en bryter serverer nøyaktig samme funksjon, kutter og setter sammen en strømkrets. Lenke til kommentar
kaffebryggare Skrevet 21. juni 2009 Del Skrevet 21. juni 2009 Da lærte jeg meg noe nytt i dag også. Lenke til kommentar
psyched Skrevet 22. juni 2009 Del Skrevet 22. juni 2009 Har selv WD elements og er kjempe fornøyd Den blir aldri varm selv under load. Den bråker heller ikke under load så den kan greit stå på over natten. Den har ingen bryter eller knapp men det er kike greit og nappe ut firewire og så strøm (i den rekkefølgen). Ville ikke kjøpt den vist du har mac fordi mange med mac har hatt problemer. Den er veldig liten så jeg tar den med når jeg drar på besøk til kompiser Alt i alt kjempe hardisk. Lenke til kommentar
DagensDag Skrevet 30. juni 2009 Del Skrevet 30. juni 2009 Hiver meg på Backstabber og anbefaler WD Elements. Veldig små og bra eksterne harddisker. Lenke til kommentar
RobinEA Skrevet 5. juli 2009 Del Skrevet 5. juli 2009 de med best kvalitet er nok western digital Lenke til kommentar
Snorre Skrevet 21. august 2009 Del Skrevet 21. august 2009 @ Robin: Ikke etter min erfaring. Min bror kjøpte seg en Western Digital MyBook Essential på 500GB. Den varte vel i rundt et år før den sluttet å virke. Og harddisken var blitt behandlet pent og ahdde for det meste stått helt i ro. Før dette skjedde hadde jeg kjøpt meg en Western Digital MyBook Premium på 500 GB. Den virket tilsyneslatende fint når jeg koblet den til. Men etter rundt 30 minutter gikk den i en dvalemodus den ikke ville komme ut av. Leste meg litt opp om problemet og endret på en instilling i Windows som burde fikse problemet. Men neida. Problemet ble stadig verre, og harddisken begynte etterhvert å gå i streikemodus hvert tiende minutt. Det kan være meg og broren min var uheldig med våre MyBook-disker. Men de kan umulig ha vært av så imponerende kvalitet at det gjorde noe. Orket aldri å levere inn på garantien. Så istedenfor kjøpte jeg meg en ny ekstern harddisk fra LaCie. Nærmere bestemt en LaCie Neil Poulton design 1 terrabyte harddisk med usb, firewire og e-sata. Innmat er en Samsung-harddisk. Denne eksterne harddisken har fungert strålende, har utrolig stilrent design, god byggekvalitet og fungerer problemfritt. Men den er ganske dyr da. Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 1. september 2009 Del Skrevet 1. september 2009 (endret) Gadd aldri levere inn på garanti? Way to waste money... Har bare erfaring med Lacie selv, gode disker, det jeg vet om dem Endret 1. september 2009 av MrLee Lenke til kommentar
Narishma Skrevet 12. januar 2010 Del Skrevet 12. januar 2010 Hijacker denne tråden litt, Har tenkt å skaffe meg en ekstern HD selv nå og tenkte litt på WD Elements 1TB selv. Men har ett spørsmål angående eksterne HDer, går det ann, helt uten problemer og laste ned ting fra nettet direkte inn på den eksterne HDen uten noe større problemer? selv større filer på noen gig? har 30Mbit linje så av og til får jeg opptil 3MB nedlastningshastighet så lurte bare på om HDen ville ha problemer med hastigheten eller noe sånt drit. Kanskje ett spørsmål som skriker ut I'M AN IDIOT for noen men jeg vet ikke selv og ville bare spørre de som muligens vet noe om det før jeg kjøpte HDen. Lenke til kommentar
ruhande Skrevet 12. januar 2010 Del Skrevet 12. januar 2010 (endret) Slapp av, ingen idiotiske spørsmål her!! WD er store på eksterne harddisker og har et godt rykte. Selv har jeg vært uheldig med to WD-disker, så jeg kjøpte en Iomega 1,5TB vifteløs ekstern disk i stedet. Den er jeg svært fornøyd med og kopiering av ca. 700 GB til denne disken har jeg målt til ca 30 MB/s i snitt. Dette gjelder sikkert for WD-disker også. Det skal ikke være noe problem for deg med andre ord. Husk bare å formatere til NTSF hvis du skal kopiere filer som er større enn ca 4GB. Endret 12. januar 2010 av ruhande Lenke til kommentar
UNSCCapone Skrevet 13. januar 2010 Del Skrevet 13. januar 2010 Kan si at min to WD hardisker har oppført seg over all forventning nå i 1,5 år. Den ene en passport på 250GB som blir fraktet fram og tilbake til skolen nesten hver dag. Har ikke hatt noen problemer så kan si jeg er veldig fornøyd Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå