Gå til innhold

Fallen Earth - Generell diskusjon og informasjon

Anbefalte innlegg

logo.png

Fallen Earth er et såkalt «MMORPG FPS». Selv om bokstavkombinasjonene kan virke forvirrende på noen, betyr det rett og slett at det er et massivt onlinespill som kombinerer rollespillsystemer med ferdighetsbaserte actionspillmekanikker.

Året er 2156 og verden er lagt i ruiner. Et nærmest ustoppelig virus har herjet vilt med en sårbar menneskehet og atomkrig har tatt seg av resten. Noen mennesker har likevel overlevd i denne dystre versjonen av jordens fremtid, og i Fallen Earth får vi mulighet til å spille noen av disse menneskene i samfunnene som har overlevd i Grand Canyon i USA.

Status: Closed Beta

Hjemmeside: http://www.fallenearth.com/

Gamer.no Analyse: http://gamer.no/article.php?articleId=20175

FAQ:

Skjul
What is Fallen Earth™?

Fallen Earth is a massively multiplayer online role-playing game set on a post-apocalyptic Earth in the year 2156. Within the Grand Canyon Province, an isolated pocket of settlements around one of the world’s most amazing landmarks, you’ll face threats to mankind’s continued survival, including everything from irradiated zones to mutated beasts to raiders. Six factions struggle for dominance in the Province. Over time, you’ll have the chance to pick a side in the effort to hold sway over what remains of the post-Fall world.

Who is behind Fallen Earth?

The artists, programmers, and writers at Fallen Earth LLC have built the world and crafted the stories that will unfold in Fallen Earth.

When will Fallen Earth be released?

It’ll be done when it’s done. Seriously. We’ve been developing the game for several years, and we’re not interested in making the mistake of releasing a game that’s not ready for players. However, you can rest assured that we’re just as eager to see the game go live as you!

How much will Fallen Earth cost?

We haven’t announced retail pricing for the game yet, but it will be competitive with other major MMOs.

What races will I get to play?

Just humans. This is the home-world of humanity, and you’re trying to rebuild on the ruins.

What classes will be available?

We’re not making our players choose a class. Instead, players will customize their characters with various stats, skills, abilities, and mutations.

Will other players be able to gank me in the early stages of learning the game?

All players start in the Plateau, which has no conflict towns. Most PvP areas will be introduced later in the game, but there are places in the Plateau where you can encounter other players who desire combat, so be on your guard.

How can I be a tester?

Create a forum account. After signing up, interested testers should visit “Fallen Earth Testing“ in the User CP portion of the forum navigation. Upon completing this section, interested testers are placed on a waiting list. The Fallen Earth team will accept qualified testers as they are needed, and participants will be notified via the e-mail address provided in the forum account settings.

Do I need a broadband connection to play?

No, but it is recommended for an optimum gameplay experience.

Can I play with my friends all over the world?

That’s the plan! The game itself should be accessible from all over the world. If you’ve got friends on the Internet, plan to see them on Fallen Earth.

How many people can play simultaneously?

We won’t have a maximum limit. The more, the merrier!

Will there be loading screens between zones?

Zones? What zones? Fallen Earth is a zoneless world, allowing players to move seamlessly from one area to another without loading screens.

“Trying to reason with a CHOTA is like trying to treat a sick dog. First you have to strap him down and then you’ve got to get him to stop howling and foaming at the mouth.” —Random Tech

Bilder:

Skjul

6-10-09_screenshots_014.jpg

6-10-09_screenshots_011.jpg

6-10-09_screenshots_010.jpg

screen_19.jpg

screen_02.jpg

Videoer:

Skjul

name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="
type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="560" height="340"></embed></object>" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="480" height="295">

name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="
type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="560" height="340"></embed></object>" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="480" height="295">

Flere som er i CLosed Beta atm? :) Man kan komme inn i Beta via f.eks. www.fileplanet.com

Endret av NerdRage
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 måneder senere...

jeg var med i closed beta og prøvde det for en solid helg

OM jeg ikke ska klage på bugs (beta så de er jo der) så var spillet direkte kjedelig

Jeg følte meg alene selv om det var mange andre folk rundt meg, verden var død med fint lite i

Tror ikke det blir et spill som lever lenge om de ikke har blåst liv i spillet

Jeg fjernet spillet etter 5 dager, da jeg fikk en feil som gjor at jeg måtte installere på ny

Noge jeg ikke gjor

det gir ikke en grunn til og spilles

Jeg likte tanken på spillet, og tviler ikke på at det kunne vært bra

men det er litt for mange slurve feil i selve spillet som gjør at du sitter igjen med en dårlig bi smak i munnen når du er ferdig

men som sagt det her e min tanke om spillet under closed beta i sommer, regner med at det er forandra

jeg venter på reviews, virker litt for farligt og kaste penger på

Lenke til kommentar
Jeg også, tror ikke jeg holder ut stort lenger, men 150kr for spillet og 30dager er jo ikke mye uansett.

Er det Steam, D2D eller retail for den prisen?

Ingen av de, men litt mindre kjente, og noen vil kanskje si suspekte sider.

http://www.g2play.net/store/Fallen-Earth-Retail-CD-Key.html

http://www.directgamekeys.com/products.php...arth-CD%252dKey

http://www.onlinekeystore.com/Fallen-Earth-30-Days-Free.html

http://www.cdkey-game.biz/product_info.php?products_id=239

Endret av Crispin
Lenke til kommentar

Litt forsinket minireview.

Jeg spiller fremdeles, selv om PC-trøbbel og studentvirksomhet har gått litt i veien eller foran i det siste.

I korte trekk tror jeg at spillet kan sies å ha et enormt potensiale, og at det allerede nå er veldig tilfredsstillende for de som liker denne typen spill - men at de som faktisk liker FE også er en heller begrenset gruppe, sånn at spillet blir en perle for de spesielt interesserte, og noe de fleste kommer til å forbigå i stillhet.

Grafikken er ikke akkurat Age of Conan, og særlig innendørs er den ikke særlig imponerende. Den første timen eller så av spillet foregår dessverre innendørs, og bare det er sikkert nok til å skremme bort mange. Den kommer mer til sin rett i de gigantiske utendørsområdene - vi snakker dimensjoner som får Sacred 2 og Fallout 3 til å virke små, og det er ikke en eneste lasteskjerm når man først er inne i spillet. Lastingen før spillet går også nokså knirkefritt.

Selve gameplayet har også en del til felles med spill som lar deg veksle fritt mellom første- og tredjeperson, Fallout 3 (og andre Bethesda-titler) er rimelige sammenlikninger. Man kan scrolle ut med musehjulet for å få oversikten og studert karakteren din i tredjeperson, mens kampdelen av spillet klart fungerer best i førsteperson. I førsteperson spilles spillet som enhver FPS - du treffer det som til enhver tid er innenfor siktet ditt i det du avfyrer våpenet ditt (eller slår/svinger/stikker). Dette fungerer i utgangspunktet veldig godt, men med et slikt system er du også avhengig av liten eller ingen lag, noe som sjelden er tilfellet når spillets (eneste - tenke EvE) server befinner seg på den andre siden av Atlanterhavet. I tillegg til det rent fps-tekniske har man også en tradisjonell hotbar med evner man kan aktivere - alt fra ting som gjør det neste pistolskuddet ditt eksplosivt til buffs og healing.

Disse evnene må man kjøpe, og man står egentlig fritt til å skaffe seg nøyaktig hva man vil ha - spillet er fullstendig klasseløst, og du velger selv hvilke stats, skills og mutations du vil fokusere på. Man opparbeider seg 20 poeng i løpet av hver level, og alle kan brukes underveis. Det koster fem poeng å øke en attribute (strength, intelligence, osv.) med ett poeng, mens skills og mutations koster ett poeng å øke. De fleste evner krever bare at du har råd til å kjøpe den, og at du har investert et visst minimum i den skillen det sorterer under. Den maksimale verdien for en skill avgjøres av de attributene som styrer den, som regel med en 50-50 eller 75-25-fordeling. Man må altså makse to attributes for å kunne makse en spesiell skill, og de beste evnene krever at man har om ikke maksimalt med poeng, så iallefall mye investert. Mutations fungerer litt på samme måte, men jeg er ikke høy nok level til å ha valgt noen spesielle stier her - jeg har fremdeles bare den grunnleggende mutation-delen som alle får gratis.

Det er ingen respecs i spillet, så det er høyst anbefalt å finne ut hva man vil gjøre med en karakter før man setter i gang - om ting virker når man engang blir level 45 vet man jo ikke før man har prøvd det, eller noen andre med erfaring forteller deg hvordan det fungerer. Folk med for mye fritid mener gjerne at dette er strålende, for da har valgene man tar konsekvenser også videre - i praksis er folk litt mer makelig anlagt enn at de prøver og feiler i det uendelige, i stedet blir den ytterste konsekvensen av dette at folk slavisk følger guider som forteller hvordan man skal distribuere sine poeng ned til minste detalj for å bli best i en eller annen rolle.

På den annen side, det er også veldig befriende å ha en såpass stor grad av frihet. Det er likevel et av de elementene jeg mener bidrar til at FE er for spesielt interesserte.

Crafting spiller også en veldig stor rolle i spillet - det er ikke så mye snakk om loot, alt man kan finne kan man også lage selv. Crafting krever imidlertid at man investerer i intelligence, og dermed er det ikke alle typer karakterfokus (f.eks. melee) som like lett lar seg kombinere med crafting. Når man først har intelligence-nivået som er påkrevd er det imidlertid ingen begrensning på hvor mange forskjellige grener av crafting man kan lære seg, men man skal ha fryktelig god tid for å mestre alt sammen. Crafting lar deg lage alt av våpen, klær og armour, medisiner og mat, samt mer ambisiøse ting som kjøretøy eller hester. Framkomstmiddel er det veldig hendig å ha, ikke bare fordi de korter ned reisetiden betraktelig (det er ingen gryphons eller hearthstone her), men også fordi de har litt ekstra lagringsplass. Man kan, naturlig nok, kun bære et begrenset antall gjenstander. Man har 64 "slots", men man støter på vektbegrensningen lenge før alle de er brukt opp. En kombinasjon av strength og endurance avgjør den totale vekten man kan bære med seg - og når det er fullt, så er det fullt.

Fallen Earth gir ikke akkurat ved dørene, og det virker som om det forutsetter en del erfaring med MMO-sjangeren. Om man har spilt mye FPS-er før er ikke så viktig - det er ikke headshotene som kommer til å berge deg gjennom spillet, det er måten du konstruerer karakteren din på. Selv kommer jeg nok til å fortsette å spille en god stund enda.

Lenke til kommentar

Lag går veldig opp og ned - de dagene det er som normalt har man noen hundre millisekunder, helt normalt for transatlantisk spilling, og ikke noe problem. Av og til er det helt vanvittig mye lag, selv om det blir stadig færre av de dagene. Stort sett viser traceroutene at det er et eller annet problem på veien, slik at man ikke egentlig kan laste FE-gutta for akkurat det.

Om de tar bekymringene våre på alvor er det som du sier litt tidlig å uttale seg om, men de har i løpet av de siste to ukene patchet spillet nesten daglig - downtimen finner imidlertid sted på et noe ubeleilig tidspunkt for oss europeere. Heldigvis virker det som om de har merket seg frustrasjonen dette forårsaker, siden de nå fortløpende vurderer andre tidspunkter for downtime og patching.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...