vagabond Skrevet 18. juli 2003 Del Skrevet 18. juli 2003 Har nylig kjøpt og installert et Connect 3D Radeon 9500 kort med 128MB RAM. For å kvitte meg med gammelt rusk på PCen, tok jeg likegodt en fullstendig reinstallasjon av XP Pro etter først å ha formattert primærdisken. Etter at OSet var installert og oppdatert med siste SP og andre oppdateringer, la jeg inn den nyeste Catalyst-driveren (v3.6) og installerte 3D Mark 2001 og 2003 (inkl. patcher). Resultatene ble som følger: 3D Mark 2001: 8516 benchmarks 3D Mark 2003: 2483 benchmarks Dette syntes jeg var litt skuffende, men det kan jo være at flaskehalsen(e) sitter i andre komponenter i maskinen, den begynner vel å bli moden for en oppgradering. PCen min består av følgende komponenter: - Chieftec Dragon miditower m/360W strømforsyning - Asus A7M266 hovedkort - Connect 3D Radeon 9500 128MB skjermkort - AMD Athlon 1.4GHz prosessor - 512 MB TwinMOS DDR RAM (PC2100) - IBM Deskstar DTLA-307030 30GB harddisk (p. master) - Western Digital Caviar WD800BB 80GB harddisk (p. slave) - Western Digital Caviar WD205BA 20GB harddisk (s. master) - Div. lydkort, nettverkskort, videoredigeringskort, CD-brenner etc... Noen som har en formening om mine score i 3D Mark stemmer godt overens med mitt oppsett, eller om det kan være noen feil som forårsaker at poengsummen ikke blir så høy som den burde? Og til slutt; hvordan er overklokkingsmulighetene på dette kortet? Har null & niks erfaring med overklokking av skjermkort... Mvh. Øystein Lenke til kommentar
Paddington Skrevet 18. juli 2003 Del Skrevet 18. juli 2003 Når du har tatt 3dmark testen, kan du klikke på en eller annen knapp som tar deg til en 3dmark-web-side hvor du kan sammenlikne mend andre som har liknende oppsett som deg. Lenke til kommentar
GeCcO Skrevet 18. juli 2003 Del Skrevet 18. juli 2003 de andre komponentene er nok flaskehalsen i systemet Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå