Gå til innhold

[LØST]Pollene på forumet

Anbefalte innlegg

Når jeg har en poll. Og den f.eks trenger å restartes eller at jeg må lage ny poll i samme tråd, må jeg alltid gå via en mod.

Kunne dere ha gjort det slik at trådstarter kan restarte og lage nye poller?

Endret av iharal3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette blir litt som å la brukerne slette sine egne poster, mer hodebry for moderatorer.

Jeg vil heller oppfordre deg å tenke mer igjennom valgene før du poster pollen, så blir antall henvendelser til moderatorne færre.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-127711

Men når jeg lager en poll, vil jeg bestemme over den så mye som mulig, og forstår ikke at det er hodebry for moderatorer på lik linje med å slette poster. Å slette en post kan føre til hull i diskusjoner, mens poll kan skape.

Lenke til kommentar

Men det å fjerne en poll i min egen tråd ser jeg ikke noe problem med. F.eks hadde jeg før en tråd der det var avstemning over hvilke spillvåpen som var best/kulest. Hele 3-4 ganger måtte jeg sende pm til moderator og få de til å lage ny poll(Jeg hadde semifinaler o.l)

Jeg ser virkelig ikke problemet med at jeg kan restarte og lage nye poller i en tråd. Det er fullstendig idiotisk å måtte gå via en mod hver gang. Jeg sier ikke at brukere kan legge til stemmer og fjerne dem, men det å restarte og fjerne poller så mann kan legge til nye ser jeg ingen problemer med.

Lenke til kommentar
Om brukeren får bestemme 100% over pollen så kan den redigeres/slettes så hele tråden blir meningsløs.

Ikke helt enig.

Ta for eksempel min tråd om TF 2. Der har jeg foreløpig gående en poll om favorittklasser, men jeg ser ikke noe problem i at jeg kan selv kontrollere denne pollen og forandre som jeg vil (ikke resultater selvfølgelig) for eksempel til favorittkart, fordi det er en poll som ikke er direkte tilknyttet tråden men heller knyttet til diskusjonen rundt spillet.

Om det er en tråd om f.eks. beste spillnettsted er det jo en litt annen sak, men tror heller ikke i det tilfellet at det er stor fare for at noe går til spille om trådstarter selv får styre pollen - nettopp fordi trådstarter mest av alt er interessert i en skikkelig avstemning, og fordi folk vil diskutere og dermed følge med på resultatet i avstemningen, noe som gjør det vanskelig å kødde med pollen uten at det legges merke til.

Og blir tråden meningsløs ja så er det bare å rapportere den til admin.

Edit: Bokstavkjeks.

Endret av AltF4
Lenke til kommentar

Du har allerede fått et svar, om enn ikke så positivt. Dagens redingeringsmulighet av poller gir moderatorer/administratorer muligheten til å endre antall stemmer, bytte navnene til noe annet etc. Kort sagt mye som kan misbrukes.

Skal vi delegere pollredigeringsrettigheter til brukerne må vi lage et helt eget nivå for brukeren, noe som mest sannsynlig vil koste mer ressursbruk enn det som er fornuftig.

Så jeg sier fremdeles at det vil være en bedre løsning å legge til rette for så få endringer som mulig når en lager avstemmingen, og heller fortsette å ta kontakt med administrator/moderator den gangen en vil ha det endret.

Lenke til kommentar

Ja vel. Det er jo en fryktelig tungvinn og lite god løsning, men om det skal koste så mye ressurser å gjøre slik at brukere kan legge til og fjerne poller, får det vel være greit nok...

Tror forresten ikke du forsto/leste posten til AltF4 godt nok.

Lenke til kommentar

Den leste jeg :)

Og problemet er ikke å få mulighet til å fjerne en poll, det er å få muligheten til å endre en poll, og det å begrense funksjonalitet som å endre på antall stemmer etc.

Men vi skal ha det i bakhodet.

Lenke til kommentar

Å kunne redigere en poll blir jo akkurat som å kunne redigere en post. Du kan alltids slette en poll eller gjøre den helt meningsløs, og dermed ødelegge en tråd, men akkurat det samme kan jo gjøres med en vanlig post. Jeg har stor nok tro på brukerene våre til at jeg ikke tror at dette vil forekomme veldig ofte, og jeg skjønner ikke hvorfor brukerene skal få et sånt handicap bare fordi man skal sikre seg mot dette.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Vel, jeg syns ikke diskusjonen er ferdig selv om Terje har kommet med et svar.

Fordi svaret hans egentlig ikke er særlig godt fordi det ikke sier annet enn noe alle vet fra før.

Sett opp en funksjon hvor trådstartere for tråder med poll overvåkes, og ved misbruk av funksjonaliteten (som lett kan spores ved hjelp av av noen rapporterer tråden) mister den enkelte bruker som misbruker pollen sin rett til å starte nye poller.

Er det ikke mulig å sperre bare pollfunksjonen går det alltids an å gi brukeren en midlertidlig ban for eksempel.

De aller fleste tråder som er poll-baserte dør av seg selv etter en viss tid - enten finner man svaret eller så er det gjerne en avstemning innenfor gitte tidsrammer. De tråder hvor det er en generell diskusjon lever gjerne lenger enn avstemningstråder og i slike tråder er pollen mindre viktig enn selve tråden, og pollens utslag i tråden er heller ikke avgjørende på noen måte.

Endret av AltF4
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...