zell_InnleggNO Skrevet 17. juni 2009 Del Skrevet 17. juni 2009 (endret) Hejsa! Har akkurat fått fiber fra EB. Herlig Herlig og det funker konge! atleast på hastighets målinger:p Spørsmål 1: løst, takk! Spørsmål 2: Var å kjøpte en switch i dag. Type d-link dgs 1008d eller noe i den duren. Bruker Eb sin trådløse ruter og har koblet switchen inn i denne. Driver å overfører noen filer mellom pc og media streamer nå og får ikke mer enn 2-3 megs i sekundet. Den pleide ligge på 6-7 megs med gamle nettet. Er noe limited hastighet ved å overføre til den av en eller annen grunn. Men uansett. prøvde overføre mellom laptop og stasjonær med tråd begge koblet i samme switch. Begge disse har giga?nettverk så i mine våte drømmer skulle jeg vel da pushe 100mb/sec når jeg overfører? men akk nei. fikk bare 2-3 mb/sec da også. Kan dette også være pga porter eller sperringer av noe slag? Endret 17. juni 2009 av zell Lenke til kommentar
PootieTang Skrevet 17. juni 2009 Del Skrevet 17. juni 2009 (endret) Angående portene på ps3 og xbox er det bare og google. Når det kommer til torrent er det bare å åpne den porten som er satt i klienten, det kan være en hvilken som helst port, men ganske høye porter er å foretrekke for å unngå evt. kollisjoner og blokkeringer. Hva som er årsak til den trege hastigheten vet jeg ikke, men det kan jo tyde på at det er noe med switchen siden det fungerte fint før. Når du har Gb-nettverk er det ofte harddiskene som setter begrensningen så lenge det brukes vanlige disker (og kablene hvis du bruker cat 5). Men du skulle jo greid å pushe rundt 70 - 90MB/s max, trolig noe lavere siden hastigheten endrer seg etter hvor du befinner deg på disken og mye annet. Uansett skulle du greid 30MB/s. Endret 17. juni 2009 av Sputnik Lenke til kommentar
zell_InnleggNO Skrevet 17. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 17. juni 2009 kjøpte switchen i dag,så den er splitter ny. Brukte en Bro fra linksys på det gamle nettverket.(den er ikke lenger i bruk) Så er altså bare ruter - switch. kan ikke skjønne hva som skulle føre til problemet. Lenke til kommentar
PootieTang Skrevet 17. juni 2009 Del Skrevet 17. juni 2009 Jeg regner med ruteren din har innebygget 4-port switch eller noe sånt. Du kan jo prøve å koble deg direkte til den for å se om du får bedre hastighet da. Jeg tok akkurat et googlesøk på switchen og oppdaget at det er akkurat samme switch som vi kjøpte på jobben her på mandag. Vi hadde bare problemer med den, det viste seg at strømforsyningen som fulgte med tok kvelden så fort vi koblet til flere enn en maskin. Vi løste det med å klippe av ledningen og koble på en labaratoriestrømforsyning innstillt på 5V. Funker fjell nå. Lenke til kommentar
zell_InnleggNO Skrevet 17. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 17. juni 2009 er eb altibox(med trådløs ruter) så er bare ett pc uttak dessverre. hmm det jeg får for å kjøpe den dyreste de hadde. skulle gått for billige jensen:p får se om jeg ikke finner ut av det (får noen tips) før elkjøp stenger, hvis ikke kan jeg jo prøve bytte til en annen type. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå