Gå til innhold

Avanserte, dype og inteligente spill til Wii?

Anbefalte innlegg

Jeg er IKKE glad i plattformspill som det er så mange av på wii. Jeg vil heller ha noe litt mer taktisk og strategisk noe. Feks rollespill og strategispill. Jeg er heller ikke glad i japanske rollespill men foretrekker den vestlige modellen.

Finnes det overhode noen slike spill til Wii? Noe som kan interessere meg?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er desverre ikke så mange vestlige spill som faller inn i de sjangerene du er ute etter. Wiiware spillet Swords & Soldiers og det kommende spillet Anno: Dawn of Discovery er de eneste strategispillene jeg kommer på i farten. Bethesda har uttalt at dei arbeider med et storspill til Wii, men det er uvisst om det er snakk om et RPG-spill eller ikke.

De japanske utviklerene ser ut til å ha et overtak når det gjelder RPG og strategi-spill til Wii.

Little King's Story kom ut for noen uker siden og fikk strålende kritikk. Spillet er en RTS/RPG-hybrid.

Nintendo har gitt ut strategispillene Pikmin 1 og 2 med forbedrede kontroller. Pikmin 3 er på vei.

Nintendo og Monolithsoft arbeider også med RPG-spillet Monado: Dawn of the World.

Dragon Quest X, Monster Hunter 3 og Tales of Graces er tre kommende rollespill som du bør holde utkikk etter.

De er riktignok action-adventure spill, men FFCC: Crystal Bearers, Muramasa: The Demon Blade, Legend of Zelda Wii og Metroid: Other M bør også nevnes.

For å oppsummere: Du er nesten nødt til å like japanske spill dersom du skal få slukket tørsten etter RPG/strategi-spill til Wii. Bethesda er for øyeblikket det eneste håpet for et skikkelig WRPG-spill til Wii. Kanskje du kan ta en titt på noen av spillene jeg nevnte. Det kan hende japanske spill faller i smak alikevel? :)

Endret av Leflus
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...