frg Skrevet 18. juli 2003 Del Skrevet 18. juli 2003 Men en annen ting som jeg syntes er merkelig:Når jeg skriver ip på maskinen/mappe f.eks 192.168.0.100/bilder så får jeg ikke opp noe, dvs jeg får opp: The page cannot be displayed. Men når jeg skriver 192.168.0.100/bilder/ merk den siste /, så kommer siden opp. Noen ide hvorfor dette skjer?? Det har noe med trailing slash å gjøre. Prøv å sett: UseCanonicalName On I dokumentroot har du da skrevet det f.eks sånn: DocumentRoot "C:/Apache/htdocs" eller DocumentRoot "C:/Apache/htdocs/" ? Prøv det første Lenke til kommentar
apachenerd Skrevet 18. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 18. juli 2003 jeg har ikke forandret på UseCanonicalName, og den sto på On. I documentroot har jeg skrevet c:/wwwroot, ikke noe / til slutt. Alltid vært slik siden jeg forandret det fra Apache sin default til min egen vri.. Forsøkte å sette UseCanonicalName på off og da funket det flott! Enda et prob løst. Takk så mye!! Lenke til kommentar
oblivian Skrevet 18. juli 2003 Del Skrevet 18. juli 2003 Også kommer ikke index.htm filer opp selvom jeg har forandret dette i httpd.conf fila:# DirectoryIndex: Name of the file or files to use as a pre-written HTML # directory index. Separate multiple entries with spaces. # <IfModule mod_dir.c> DirectoryIndex index.html index.htm index.php default.htm start.htm start.html default.htm default.html </IfModule> Er dette riktig sted å si til Apache hvilkene filer den skal se etter? Er det ikke det ene, så er det det andre.... Ja, det er riktig sted det. Men husk at du alltid må restarte Apache service'en hver gang du gjør endringer i httpd.conf fila. Ellers så er default.htm listet to ganger. Kanskje det skaper noe krøll? Lenke til kommentar
oblivian Skrevet 18. juli 2003 Del Skrevet 18. juli 2003 jeg har ikke forandret på UseCanonicalName, og den sto på On. I documentroot har jeg skrevet c:/wwwroot, ikke noe / til slutt. Alltid vært slik siden jeg forandret det fra Apache sin default til min egen vri.. Forsøkte å sette UseCanonicalName på off og da funket det flott! Enda et prob løst. Takk så mye!! Hmm, vet ikke om jeg ville disable UseCanonicalNames... Selv om det kanskje løste akkurat det problemet så vil det sansynligvis skape andre. Lenke til kommentar
oblivian Skrevet 18. juli 2003 Del Skrevet 18. juli 2003 Det første jeg legger merke til er at du skriver filpath'en feil. Er ikke dette windows da? Da skal det være sånn: c:wwwroot_privat.users (backslash, ikke slash) Det er faktisk anbefalt leste jeg ett sted å bruke slash(/) på apache også når du kjører Windows. Det gjør jeg og det fungerer utmerket. Ja, det kan godt være. er jo et escape tegn så det kan godt føre til probs. Jeg har ikke hatt noen problemer men... Lenke til kommentar
oblivian Skrevet 18. juli 2003 Del Skrevet 18. juli 2003 Hvis du har problemer når UseCanonicalName er On kan det være at SERVER_NAME er feil. Hvis det ikke er et "gyldig" domain name så må du bruke IP'en som Server_name. Lenke til kommentar
apachenerd Skrevet 18. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 18. juli 2003 Jepp, det funket det. Jeg satt UseCanonicalName tilbake til On, og skrev server_name til min ip. Flott. Lært enda en ny ting...hehe. Takker masse for hjelpen! Lenke til kommentar
apachenerd Skrevet 1. september 2003 Forfatter Del Skrevet 1. september 2003 Hei. Jeg blåser liv i denne igjen... Jeg har fortsatt problemer.. Jeg var desverre nødt til å formatere hd, etter at jeg ble rammet av et virus.. Nå sitter jeg å prøver å installere apache på nytt. Jeg tenker tilbake på hvordan jeg gjorde det tideligere i sommer, og har gått igjennom denne posten flere ganger, uten å finne noen løsning. Problemet denne gangen, er at passord boksen i apache ikke vil dukke opp i det hele tatt.. Jeg har forandret det som står i denne tråden, i httpd.conf fila, laget en .httaccess fil og en passordfil, uten at noe funker. Jeg er rimlig sikker på at det er noe i httpd.conf fila jeg ikke får til skikkelig. Håper noen kan hjelpe meg! Takk. Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 1. september 2003 Del Skrevet 1. september 2003 Hvordan lager du egentlig .htaccess filer i windows? :o Den ber meg skrive et filnavn. Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 1. september 2003 Del Skrevet 1. september 2003 Hvordan lager du egentlig .htaccess filer i windows? :o Den ber meg skrive et filnavn, siden den starter på . Lenke til kommentar
oblivian Skrevet 1. september 2003 Del Skrevet 1. september 2003 Bruk f. eks. en text editor som TextPad som lar deg kalle filnavnene hva du vil, uansett hva Windows måtte mene om dem... ;-) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå