Gå til innhold

Hvilken HD ville du kjøpt?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har alltid brukt Western Digital. Det er pålitelige og solide disker, og ikke blant de dyreste heller. Har hørt at man bør styre unna IBMs disker. Selv prøvde jeg en Seagate en gang, men den var ødelagt allerede når jeg brukte den (høy hvinende lyd).

Jeg har i løpet av mine 10 år som PC bruker aldri hatt problemer med Western Digital.

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte meg nettopp en Fujitsu disk (40GB) som jeg er meget fornøyd med. Jeg stiller høyere krav til støynivået framfor ytelse. Er kravet høy ytelse så bør man gå for SCSI, men da vil man få en støyende tilværesle. Ytelsesmessig så vil jeg tro at diskene er ganske like(det man opplever). Teknisk testing viser en hvis forskjell. Hardware testet IDE disker for ikke lenge siden. Ta en titt der.

Lenke til kommentar

Har brukt IBM mye før 75GXP serien gjorde livet mitt surt. Har generellt hatt trøbbel med flere av IBM's disker, t.o.m. en Ultrastar 18gb (UW160) disk. Jeg har siden da brukt kun Fujitsu og Samsung-disker og er meget fornøyd. Jeg jobber ved siden av skolen på PS Østereng i Grimstad (tidligere butikk-delen av PS Data), og her har vi til dags dato ikke fått inn igjen en eneste Samsung-disk (har vel solgt disse i omtrent ett år). Så jeg vil absolutt anbefale Samsung!

Lenke til kommentar

Western Digital er det som klinger best i mine ører for tiden. (av IDE disker vel og merke)

Jeg har hatt fire harddisker det siste året. Tre 75GXP 30Gb, hvorav to har gått heden... Den siste disken jeg kjøpte var en WD1000BB, altså 100Gb 7200rpm Caaviar med 2mb cache som jeg er strålende fornøyd med. Denne innehar jo også "Best i test" på http://www.dinside.no enda, så jeg ser ikke noe grunn til ikke å kjøpe en slik en.

WD er både raskere (for tiden) og langt mer støysvake enn IBM.

Godt mulig 60GXP ikke har samme feilrate som 75GXP, men den sjansen gidder ikke jeg ta foreløpig. IBM må bevise en stund fremover at de igjen produserer sikre/pålitelige harddisker før jeg legger penger igjen hos dem.

DrErling

Lenke til kommentar

Dersom du ønsker en disk med høy ytelse er det bare å sjekke på http://storagereview.com/ -> Database for å finne ut hva som er best for tiden.

Ville uansett styrt langt unna disker som ikke er produsert av Western og IBM (som for tiden samordner mye av sin 7200rpm produskjon som igjen betyr at to disker med samme spec fra disse 2 vil være nesten like av utseende og omtrent identisk i ytelse).

Seagate har gode 7200rpm IDE disker, men disse blir svært varme og bråker mer enn f.ex Fujitsu som er svært stille, men mest sannsynlig vil slutte å virke den dagen garantien går ut :-)

Det må også nevnes at det alltid er WD eller IBM disker som vinner tester når det gjelder raskeste 7200rpm IDE disk på markedet.

Lenke til kommentar
Quote:

Seagate har gode 7200rpm IDE disker, men disse blir svært varme og bråker mer enn f.ex Fujitsu som er svært stille, men mest sannsynlig vil slutte å virke den dagen garantien går ut :smile:

Det er nok varmen som skader de gode IBM diskene. Ha nok kjøling og ikke monter diskene oppå hverandre (ha mellomrom mellom diskene for god kjøling) :smile:
Lenke til kommentar

IBM 60GXP ellerno, 61GB ... har funka 100% på alle måter, bråker ikke så ille heller. Var vel den gamle 45giggen til IBM som hadde trøbbel med varme. Bare å planlegge litt når man monterer.

Etter mye støydemping rundt om er det nå bare harddiskene som bråker... var det Fujitsu som hadde disker som gikk på rundt 26dB?

Hvis støy er viktig, velg noe støydempa, om ytelse er viktig, velg SCSI (men da bør heller ikke penger være en issue).

:smile:

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-02-05 22:58, Stonescream skrev:

Bytta fra ibm 75gxp til Barracuda IV og det var et godt valg for meg. Stillegående, raske og de virker solide da de tåler en smell og chipsett kortet under er dekket av en metallplate og no skum saker.

Jeg kan bare si at 120GXP tar rotta på 75 og 60GXP på alle områder, nesten :smile:.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...