Joachim_F Skrevet 16. juni 2009 Del Skrevet 16. juni 2009 De klassiske Tex Murphy-spillene er nå til salgs på nettet. Les mer Lenke til kommentar
oerhört Skrevet 16. juni 2009 Del Skrevet 16. juni 2009 JA! Dette er akkurat sånt jeg håpte GOG skulle bidra med etter hvert. Har prøvd flere ganger å få UAKM til å kjøre på nyere maskiner, det er ikke bare-bare. System Shock og Gabriel Knight neste! Lenke til kommentar
Desdichado_InnleggNO Skrevet 16. juni 2009 Del Skrevet 16. juni 2009 Hvis ikke jeg tar helt feil så var vel Under a Killing Moon verdens første interactive dataspill også? uansett, hadde det utrolig morsomt og underholdende med dette spillet, og kan bare slutte meg til det oerhört sier over her. Sitter å ser på orginal esken i ene hylla mi nå Lenke til kommentar
oerhört Skrevet 16. juni 2009 Del Skrevet 16. juni 2009 Hehey, Des, en av gamlebrukerne våre! Ikke sett deg før nå her på det nye forumet. (Men skal sies at jeg ikke er så mye på forumet om dagen) Første interaktive dataspillet var det vel ikke (alle dataspill jeg kjenner til er interaktive), men sammen med Myst og The 7th Guest var det et av de første CD-ROM-spillene. Lenke til kommentar
Couchpotato Skrevet 16. juni 2009 Del Skrevet 16. juni 2009 Dette var en meget gledelig overraskelse. Jeg håper i likhet med oerhort at GOG fortsetter denne kursen, med Gabriel Knight-serien og andre klassikere på listen. Lenke til kommentar
Desdichado_InnleggNO Skrevet 17. juni 2009 Del Skrevet 17. juni 2009 Hehey, Des, en av gamlebrukerne våre! Ikke sett deg før nå her på det nye forumet. (Men skal sies at jeg ikke er så mye på forumet om dagen) Første interaktive dataspillet var det vel ikke (alle dataspill jeg kjenner til er interaktive), men sammen med Myst og The 7th Guest var det et av de første CD-ROM-spillene. Følger med kvaliteteten hvor enn den måtte reise jeg vet du oerhört, liten grunn for meg til å skille lag med gamle "venner" Det jeg mente var at det var verdens første interaktive videospill, er ivhertfall det de skryter av på coveret mitt Uansett, spillet er fantastisk bra, selv den dag i dag. Gabriel Knight - The beast within, Phantasmagoria osv, de er i nærheten, men kan ikke måle seg med Tex Murphy.. James Earl Jones som ''Big P.I. in the Sky'', er det rart man ble hekta Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9018234 Skrevet 17. juni 2009 Del Skrevet 17. juni 2009 ikke glem Black Dahlia og Phantasmagoria-spillene heller. Lenke til kommentar
Nielsen75 Skrevet 17. juni 2009 Del Skrevet 17. juni 2009 Dette skal helt klart skaffes igjen når kontonissen har vært her! Mange gode minner, gleder meg til å spille det igjen. Husker 7th Guest, ja, leste om det i databladet "Tekno" (mimre, mimre), da CD-ROM var nytt. Husker også at prisen på det var gruelig dyrt, kosta vel nærmere 800 spenn, iallefall på Spaceworld. Hadde jeg betalt en slik pris for det spillet, hadde jeg blitt fly forbanna, for jeg ga det opp rimelig raskt (fikk det for en hundrings noen år senere). Det så bedre ut enn det var, kan man si. :rolleyes: Lenke til kommentar
oerhört Skrevet 17. juni 2009 Del Skrevet 17. juni 2009 Du oppdaget med andre ord ikke hint-funksjonen? Synes det var geniale saker, man følte seg ikke tøff når man måtte bruke den, men den sikret at jeg fikk fullført spillet. Lenke til kommentar
Konamixx_InnleggNO Skrevet 17. juni 2009 Del Skrevet 17. juni 2009 Herregud det spillet var fantastisk. Aner ikke hvor mange timer jeg brukte på det. Grafikken var jo for sin tid helt utrolig, ja nesten fotorealistisk Dette blir nok et kjøp for meg, og som oerhört sier var hintsystemet meget bra. Pioneerene for Nintendo sitt system kanskje Hvor mange CD'er var det spillet kom på? 6? Og hva var det oppfølgeren het? Den var vel hele 9 CD plater. Lenke til kommentar
Nielsen75 Skrevet 17. juni 2009 Del Skrevet 17. juni 2009 Tror faktisk det "bare" var 2 plater, men det begynner jo å bli en stund siden, så jeg kan godt huske feil. Jaja, det er en smaksak, og nå skal det sies at Interaktive førstepersons-eventyr hvor man klikker seg fram, bilde for bilde ikke har vært min te-kopp. Myst slo heller ikke an hos meg. Det store unntaket er Return to Zork, som jeg virkelig koste meg med, og naturligvis Tex Murphy spillene. I sistnevnte går man jo "fritt" rundt istedet for å klikke frem et og et bilde, så det hjelper. Lenke til kommentar
oerhört Skrevet 17. juni 2009 Del Skrevet 17. juni 2009 Under A Killing Moon kom på fire CD-ROM-er, som det het den gangen. Pandora Directive tror jeg var seks. Hva Overseer var vet jeg ikke, jeg har fortsatt til gode å spille det, så jeg gleder meg masse til GOG får lansert det. Personlig er jeg storfan av Myst, men jeg skjønner at det ikke vil være perfekt for alle. Lenke til kommentar
rbr Skrevet 18. juni 2009 Del Skrevet 18. juni 2009 (endret) da er under a killing moon på nedlasting. 10 dollar for dette spillet er ingenting for dette spillet. fy søren hvor mange timer jeg har brukt på under a killing moon. har forsatt orginal platene til dette spillet men virker ikke under xp har også de to andre spillene. Endret 14. juli 2009 av rbr Lenke til kommentar
Nielsen75 Skrevet 23. juni 2009 Del Skrevet 23. juni 2009 Jeg har også skaffet meg dette nå, 10 dollar er gi-bort pris for et slikt spill. Så er det deilig å slippe å bytte CD hele tiden. Jeg prøvde for en stund siden å kjøre CD-utgaven fra '94 i Dosbox, men samme hva jeg gjorde så nektet den blankt for at det var noen CD der. :rolleyes: Jaja, det er ikke noe problem lenger, nå gjenstår det bare å ha nostalgisk moro. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå