OHJohansen Skrevet 16. juni 2009 Del Skrevet 16. juni 2009 Du kan få se programmer fra kanalen i HD allerede den 25.juni. Les saken her Lenke til kommentar
Gjest Kåre med Hatt Skrevet 16. juni 2009 Del Skrevet 16. juni 2009 Kult! Dette bør bli inkludert i HD-pakka til Get..jeg gidder faen ikke å betale ekstra for tv2 HD, men det er jo eventuelt en fin bonus... Lenke til kommentar
Gjest jørgen Skrevet 16. juni 2009 Del Skrevet 16. juni 2009 Typisk CanalDigital å være sidrompa og ikke sende i HD. Hvis Tour De france ikke går i HD så slår jeg over på Eurosport. Lenke til kommentar
Gjest Petter Skrevet 16. juni 2009 Del Skrevet 16. juni 2009 Jørgen=FAIL!? Ja Jeg vet ikke om du har fått med deg det, men per dags dato er det Canal Digital som har det største tilbudet når det kommer til HD i norge. De var(er?) de eneste som sender Tv Norge i HD og har i tillegg til det størst utvalg av HD kanaler i pakkene sine. I tillegg til å ha det største tilbudet har Canal Digital dette "gratis" i familie pakken sin ( Med untakk av Canal+ HD) Så jeg skjønner ikke hva du mener med sirumpa, mest sannsynlig har RiksTV fått tilbud om å sende TV2 i HD før de andre leverandørene da TV2 har eier interreser i RiksTV. Dette er såklart ikke noe jeg kan bevise, kun synsing Men ferdig med "drittkastinga" nå, deilig med å få mer HD i norge Når de i tillegg skal sende hovedkampen i HD kunne jeg ikke blitt mer happy Ser bra ut det her, mye egenprodusert i HD også ikke bare innkjøpt noe det meste på TVNorge er. Stå på, mer HD til Norge. Nå er det bare for NRK og Viasat å kline til med tilbud til leverandørene om å sende sine kanaler i HD også Lenke til kommentar
Gjest Overaskende Skrevet 16. juni 2009 Del Skrevet 16. juni 2009 "Overraskende nok er det for øyeblikket kun RiksTV som har avtalen med TV 2 om å sende i HD". Er dette eneste bransjen hvor konkurransetilsynet ikke griper inn?? *ler* Lenke til kommentar
Gjest Jørgen Skrevet 16. juni 2009 Del Skrevet 16. juni 2009 Mitt poeng var at i ly av kvaliteten på HD dekoderene og generell kundebehandling fra CanalDigital så er dette nok en negativ ting for de. Hvorfor må jeg som kabeltv-kunde være bundet opp i at det er CanalDigital som har bygd ut nettet der jeg bor? Ta f.eks Get, de vinner det som er av tester med sitt utstyr, men jeg kan ikke benytte meg av det. Ingen hadde godtatt slike krav hadde det dreid seg om bredbånd, eller telefon og ihvertfall ikke mobiltelefon. Tenk å måtte kjøpe mobiltelefon fra Netcom eller Telenor og i tillegg hadde kun en eller to modeller å velge mellom? Ingen forbrukere hadde akseptert det. Når det gelder generelt HD tilbud så er det foreløpig den største bløffen de siste årene. Hvor mange ser egentlig på National Geographic HD eller discovery HD fordi de sender i HD? I den store sammenhengen (la oss si at det sitter 2 mill nordmenn foran tven hver kveld) er jo neglisjerbar. HD vil ikke ta av før NRK og TV2 sender ALT; filmer, sport, nyheter, dokumentarer og "der ingen skulle tru at nokon kunne bu" og Norge rundt i HD. Og når er vi der? Lenke til kommentar
jofa1960 Skrevet 16. juni 2009 Del Skrevet 16. juni 2009 Og når er vi der? Midt av 2010 blir dette mulig. NRK begynner å sende HD-sendinger fra 2010. :rolleyes: Lenke til kommentar
Gjest Alex_G Skrevet 17. juni 2009 Del Skrevet 17. juni 2009 Hvilken bit-rate kommer de til å sende i? Jeg har mine tvil om at dette kommer til å bli like bra som det andre hd-tilbudet som finnes for parabol og kabel-tv... Lenke til kommentar
Gjest TV_slaven Skrevet 19. juni 2009 Del Skrevet 19. juni 2009 Alt jeg vil ha er HD. Dette forverrer ting drastisk. Skal man abonere paa RiksTV for -en- kanal ?? Desverre TV2, ikke meg - Men likevel haaper jeg dere tjener en masse penger ! Det er jo det dette dreier seg om..... Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 19. juni 2009 Del Skrevet 19. juni 2009 Er de bare meg eller burde alle kanaler være tilgjengelige for alle, og så kunne det vært opp til hver enkelt leverandør å levere tjenester som yter utover selve TV-tilbudet som da alle vil ha tilgjengelig. Det er bare irriterende at enkelte selskaper osv kan forhindre at andre får se på kanaler og programmer i skikkelig kvalitet. Lenke til kommentar
Gjest Get Kunde Skrevet 27. juni 2009 Del Skrevet 27. juni 2009 Dette kan ikke "get" la være å sende, da blir jeg skuffa! Lenke til kommentar
jofa1960 Skrevet 28. juni 2009 Del Skrevet 28. juni 2009 Dette kan ikke "get" la være å sende, da blir jeg skuffa! You can't "GET" everything ! Lenke til kommentar
Gjest Kenneth Mahnussen Skrevet 8. juli 2009 Del Skrevet 8. juli 2009 Hvorfor juger dere, Det finnes flere platformer, med tv2 hd blantannet TV2 Sumo på nett, Greit dere prøver med , gartis reklame for riks-tv men makan til frekhet Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg