Gå til innhold

Anmeldelse: Ghostbusters: The Video Game

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bra anmeldelse ;) Dette er et utrolig morsomt spill, som jeg er veldig imponert over. Likevel syntes jeg ikke det er like bra som anmelderen, ville gitt det 7/10 eller 6/10. Det er fordi jeg blir ganske fort lei når jeg spiller lenge, men ellers elsker jeg humoren i spillet. Bill Murray FTW :)

Lenke til kommentar

Hadde faktisk ikkje venta at dette spelet skulle få såpass gode karakterar rundt om, rett og slett fordi det er eit spel basert på film :p

Ein ting, er bileta brukt i artikkelen her frå PS3-versjonen? Ut i frå ein samanlikning av 360 og PS3 på Lens of Truth, så er PS3-versjonen latterleg dårleg samanlikna med 360. (http://www.lensoftruth.com/?p=10974). Men ut i frå bileta her, så ser det no ganske bra ut synst eg.

Lenke til kommentar

Er ikke så himla rart det "stjeles" spill her i verden når Sony presterer å holde igjen alle plattformer, minus sin egen PS3, i Europa. Mens USA har tilgang til alle, den 16 juni.

For det første, hvem gidder å vente til den 24? Og hvem gidder å vente til høsten?

Håpløst...

Lenke til kommentar
Ein ting, er bileta brukt i artikkelen her frå PS3-versjonen? Ut i frå ein samanlikning av 360 og PS3 på Lens of Truth, så er PS3-versjonen latterleg dårleg samanlikna med 360. (http://www.lensoftruth.com/?p=10974). Men ut i frå bileta her, så ser det no ganske bra ut synst eg.

Det der KAN jo bare ikke stemme da. Om teksturene var SÅ uklare så er det pussig at anmelder ikke nevner det. Ville ikke tatt den sammenligningen på Lense of truth for god fisk.

Lenke til kommentar

Ja, er litt merkelig. Er kanskje ikkje like åpenbart med mindre ein samanliknar det "head to head" som Lens of truth har gjort? I såfall har det jo ikkje mykje å seie :)

IGN påpeiker forøvrig at 360-versjonen er hakket bedre grafisk, men gir dei same karakter på det området:

the graphics seem to be a touch dumbed down on Sony's system. When you proton stream burns a wall on the 360, there's a black gouge in the wall that features smoldering embers and bits of fire. On the PS3, you get the fire and black gouge, but the little embers embedded in the cut don't make it. Similarly, when you attack Stay Puft on Microsoft's console, you're making dramatic changes to his puffy exterior. On the PS3, these changes aren't as severe -- it's almost like a bruise rather than a fiery cut. Still, I'll save you the suspense and tell you both versions are getting the same score for graphics because the overall package is solid on each platform.

Edit: Det ser ut til at andre også har "oppdaga" dette. PS3-versjonen køyrer i 960x540, mot native 720p (1280x720p) på 360, som då forklarar forskjellane i texture-kvalitet. Mangelen på effektar derimot forklarar det ikkje.

What the Lens of Truth were confused about was the resolution of the game. Was the PlayStation 3 version really running in high-definition at 720p? The answer is 'No.' We can confirm that the PS3 version of Ghostbusters is natively rendered at 960 by 540 pixels (three-quarters the resolution of 720p) with quincunx AA. The Xbox 360 version is actually rendered at 720p (1280 by 720 pixels) with 2xMSAA.

Kilde: http://www.gamezine.co.uk/news/ghostbuster...036;1304198.htm

Er vel ikkje første gong det er forskjell i oppløysing mellom dei to plattformane (GTA4 comes to mind), men når sjefen hos utviklarane skryter av at PS3-utgåva ville vore mykje betre dersom den var ein exclusive, og så ender opp med eit dårlegare resultat på PS3... Ikkje veldig imponerande.

(http://www.vg247.com/2008/04/28/sierra-spring-break-08-ps3-exclusivity-would-have-allowed-double-the-amount-of-objects-on-screen-says-ghostbusters-dev/)

Endret av Crimson Idol
Lenke til kommentar

Gleder meg stort til dette spillet kommer på pc. Hyggelig å se filmbaserte spill få gode karakterer, spesielt når det er Ghostbusters.

Hvor mange timer er enspillerdelen? Vil ha minst 10 om jeg skal kjøpe. Ser gøy ut, husker jeg spilte Ghostbusters på NES engang for lenge siden.

Hentet fra IGN sin review: "The actual story of Ghostbusters: The Video Game should take you about eight hours"

Endret av Villanden
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...