mcgroven Skrevet 16. juni 2009 Del Skrevet 16. juni 2009 Ny funksjon på Wii skal hindre frustrasjon. Les mer Lenke til kommentar
Mith Skrevet 16. juni 2009 Del Skrevet 16. juni 2009 Håper denne funksjonen gjør at de kan lage noen virkelig utfordrerne brett for oss som er erfarne i gamet. NSMB på DS var alt for lett. Lenke til kommentar
iharal3 Skrevet 16. juni 2009 Del Skrevet 16. juni 2009 YAY! Fantastisk. Nå slipper vi faktisk å spille selv, vi kan se på spillet spille for oss ... Lenke til kommentar
Cornugon Skrevet 16. juni 2009 Del Skrevet 16. juni 2009 (endret) Høres svært unyttig ut.. Hvis jeg sitter fast i et spill, prøver jeg enten til jeg klarer det/finner ut hva jeg skal gjøre, og om jeg ikke greier det da så er det på tide å sjekke en guide. Trenger vel ikke å ha spillet spille for deg. Endret 16. juni 2009 av Tarasque Lenke til kommentar
Jan_InnleggNO Skrevet 16. juni 2009 Del Skrevet 16. juni 2009 Dette blir litt som GT4. Endurance-racene ble ødelagt av autopilot. Spill skal jo rive litt i sjelen til tider? Lenke til kommentar
Joananas Skrevet 16. juni 2009 Del Skrevet 16. juni 2009 Må føles forferdelig ubelønnende å få hjelp av datamaskinen for og klare et spill. Lenke til kommentar
Materie Skrevet 16. juni 2009 Del Skrevet 16. juni 2009 Jeg komeer nok aldri til å bruke funksjonen selv, men eg ser likevel nyttigheten i det. Mange som blir sittende fast i spill vet nødvendigvis ikke hvordan de skal finne guider, forstår dem ikke (altså, kan ikke engelsk), eler liknende problemer. Da kan dette nettopp føre til at noen kommer gjennom et spill de ellers ville blitt sittende fast i og aldri fullført, noe jeg ser på som postitivt. Og kanskje prøver de selv neste gang. Lenke til kommentar
Snorre Skrevet 16. juni 2009 Del Skrevet 16. juni 2009 Poenget er vel at denne funksjonen ikke lar deg lagre slik at du etterpå må gå gjennom samme punktet selv. Så poenget med at det blir for lett å la spillet spille gjennom spillet for deg er ikke relevant, siden man uansett må spille igjennom brettet selv for å få lagret. Poenget med funksjonen er at spilleren skal få en visuell gjennomgang av brettet, slik at han/hun lettere kan gå igjennom brettet selv. Kanskje spilleren har oversett en ting på brettet som er essensielt for å komme seg videre. Spilleren kan da se en gjennomgang av brettet, få med seg denne essensielle tingen, og så spille gjennom brettet selv. Lenke til kommentar
ShampooMacTavish Skrevet 16. juni 2009 Del Skrevet 16. juni 2009 Kommer nok aldri til å bruke det jeg heller, men det er vel greit for casuals og barn som vil ta det litt mer med ro når de spiller. Lenke til kommentar
Ter0nd Skrevet 17. juni 2009 Del Skrevet 17. juni 2009 Da blir det ikke like spennende å spille tror jeg. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 17. juni 2009 Del Skrevet 17. juni 2009 Det er flere ting de før burde gjort for å hindre frustrasjon, som fek roe ned bruken av dialogbokser og advarsler... AtW Lenke til kommentar
Mr. Pants Skrevet 17. juni 2009 Del Skrevet 17. juni 2009 Det er flere ting de før burde gjort for å hindre frustrasjon, som fek roe ned bruken av dialogbokser og advarsler... AtW Jeg er enig i at de kunne ha brukt tiden på andre ting, men vi vil nok ikke slippe unna advarslene med det første. Det skal ikke mye til før noen finner noe de kan saksøke Nintendo for. Bare for moro skyld. Her er et sitat fra Nintendo's hjemmeside: Hold the Wii Remote firmly and do not let go. Even while wearing the wrist strap, make sure you don't let go of the Wii Remote during game play and do not use excessive motion. For example, in Wii Sports bowling, the proper way to let go of the ball while bowling is to release the "B" button on the Wii Remote—DO NOT LET GO OF THE Wii REMOTE ITSELF. Når det gjelder den nye funksjonen så håper jeg at den åpner for at Nintendo kan lage vanskeligere spill. The Wind Waker og Twilight Princess var mye lettere enn de burde ha vært. Lenke til kommentar
lolidude_InnleggNO Skrevet 18. juni 2009 Del Skrevet 18. juni 2009 Fail. I WarioWare: Smooth moves, må man slippe kontrolleren Lenke til kommentar
Mokko Skrevet 18. juni 2009 Del Skrevet 18. juni 2009 (endret) Nå kan vi endelig få slippe å slite oss gjennom spillene, og heller la spillet spille spillet (!) for oss mens vi ser på? Genialt. Eller... Dette må være en av de mest tullete funksjonene jeg har hørt om. Endret 18. juni 2009 av Mokko Lenke til kommentar
Villanden Skrevet 18. juni 2009 Del Skrevet 18. juni 2009 Sikkert greit for de små som har liten tålmodighet. Lenke til kommentar
Vaenas Skrevet 18. juni 2009 Del Skrevet 18. juni 2009 Hvis jeg har forstått det skal man kunne se et klipp fra der man er og videre om hvordan man gjør ting ikkesant? I såfall blir det som å få med en walktrough og det har jeg ingenting i mot. Lenke til kommentar
Snorre Skrevet 22. juni 2009 Del Skrevet 22. juni 2009 Nå kan vi endelig få slippe å slite oss gjennom spillene, og heller la spillet spille spillet (!) for oss mens vi ser på? Genialt. Eller... Dette må være en av de mest tullete funksjonene jeg har hørt om. Og igjen er det noen som missforstår. Se heller på funksjonen som en visuell ingame walktrough, som viser deg hvordan du skal gå igjennom et brett/bane, før du så selv må gå gjennom brettet/banen. Du slipper altså ikke å måtte spille gjennom baner/brett, men får se hvordan du skal gjøre det. Man må altså spille gjennom banen selv, etter å ha sett gjennomgangen. Lenke til kommentar
Mokko Skrevet 23. juni 2009 Del Skrevet 23. juni 2009 Hvor får du det fra? Utifra artikkelen forstår jeg det som at spillet spiller videre av seg selv om du trenger hjelp, og at du når som helst kan bryte inn og ta over selv. Men dette betyr jo at du kan velge å ikke bryte inn, og la maskinen spille gjennom store deler av spillet for deg - noe jeg synes er idiotisk. – Hvis en spiller i New Super Mario Bros. Wii får vanskeligheter, kan datamaskinen ta over for at man skal komme seg videre. Spillere kan hoppe inn igjen med en gang man er klar for det, sier Nintendo-designer Shigeru Miyamoto til USA Today. Om dette sitatet er riktig, tolker jeg det absolutt ikke som noen opplæringsfilm, som du insisterer på at det er. Arrester meg om jeg tar feil, men da vil jeg gjerne ha noen kilder fra deg. Lenke til kommentar
Elefantmesteren Skrevet 11. juli 2009 Del Skrevet 11. juli 2009 (endret) "Back during E3, Mr. Miyamoto made statements on a "Skip"-function: a function in which the gamer can choose to skip a particular scene in a game. In Nintendo's vision, too many people are driven away from a great game just because of a single hard part. And that's something Nintendo would like to change." ser ikke problemet. du MÅ ikke bruke den. Endret 11. juli 2009 av Såpe Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå