Gå til innhold

Nintendo vil hjelpe deg


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Høres svært unyttig ut.. Hvis jeg sitter fast i et spill, prøver jeg enten til jeg klarer det/finner ut hva jeg skal gjøre, og om jeg ikke greier det da så er det på tide å sjekke en guide. Trenger vel ikke å ha spillet spille for deg.

Endret av Tarasque
Lenke til kommentar

Jeg komeer nok aldri til å bruke funksjonen selv, men eg ser likevel nyttigheten i det. Mange som blir sittende fast i spill vet nødvendigvis ikke hvordan de skal finne guider, forstår dem ikke (altså, kan ikke engelsk), eler liknende problemer. Da kan dette nettopp føre til at noen kommer gjennom et spill de ellers ville blitt sittende fast i og aldri fullført, noe jeg ser på som postitivt. Og kanskje prøver de selv neste gang.

Lenke til kommentar

Poenget er vel at denne funksjonen ikke lar deg lagre slik at du etterpå må gå gjennom samme punktet selv. Så poenget med at det blir for lett å la spillet spille gjennom spillet for deg er ikke relevant, siden man uansett må spille igjennom brettet selv for å få lagret. Poenget med funksjonen er at spilleren skal få en visuell gjennomgang av brettet, slik at han/hun lettere kan gå igjennom brettet selv. Kanskje spilleren har oversett en ting på brettet som er essensielt for å komme seg videre. Spilleren kan da se en gjennomgang av brettet, få med seg denne essensielle tingen, og så spille gjennom brettet selv. :)

Lenke til kommentar
Det er flere ting de før burde gjort for å hindre frustrasjon, som fek roe ned bruken av dialogbokser og advarsler...

 

AtW

Jeg er enig i at de kunne ha brukt tiden på andre ting, men vi vil nok ikke slippe unna advarslene med det første. Det skal ikke mye til før noen finner noe de kan saksøke Nintendo for.

 

Bare for moro skyld. Her er et sitat fra Nintendo's hjemmeside:

Hold the Wii Remote firmly and do not let go. Even while wearing the wrist strap, make sure you don't let go of the Wii Remote during game play and do not use excessive motion. For example, in Wii Sports bowling, the proper way to let go of the ball while bowling is to release the "B" button on the Wii Remote—DO NOT LET GO OF THE Wii REMOTE ITSELF.

 

Når det gjelder den nye funksjonen så håper jeg at den åpner for at Nintendo kan lage vanskeligere spill. The Wind Waker og Twilight Princess var mye lettere enn de burde ha vært.

Lenke til kommentar

Nå kan vi endelig få slippe å slite oss gjennom spillene, og heller la spillet spille spillet (!) for oss mens vi ser på? Genialt. Eller... Dette må være en av de mest tullete funksjonene jeg har hørt om.

Endret av Mokko
Lenke til kommentar
Nå kan vi endelig få slippe å slite oss gjennom spillene, og heller la spillet spille spillet (!) for oss mens vi ser på? Genialt. Eller... Dette må være en av de mest tullete funksjonene jeg har hørt om.

Og igjen er det noen som missforstår. Se heller på funksjonen som en visuell ingame walktrough, som viser deg hvordan du skal gå igjennom et brett/bane, før du så selv må gå gjennom brettet/banen. Du slipper altså ikke å måtte spille gjennom baner/brett, men får se hvordan du skal gjøre det. Man må altså spille gjennom banen selv, etter å ha sett gjennomgangen.

Lenke til kommentar

Hvor får du det fra? Utifra artikkelen forstår jeg det som at spillet spiller videre av seg selv om du trenger hjelp, og at du når som helst kan bryte inn og ta over selv. Men dette betyr jo at du kan velge å ikke bryte inn, og la maskinen spille gjennom store deler av spillet for deg - noe jeg synes er idiotisk.

 

– Hvis en spiller i New Super Mario Bros. Wii får vanskeligheter, kan datamaskinen ta over for at man skal komme seg videre. Spillere kan hoppe inn igjen med en gang man er klar for det, sier Nintendo-designer Shigeru Miyamoto til USA Today.

 

Om dette sitatet er riktig, tolker jeg det absolutt ikke som noen opplæringsfilm, som du insisterer på at det er. Arrester meg om jeg tar feil, men da vil jeg gjerne ha noen kilder fra deg.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

"Back during E3, Mr. Miyamoto made statements on a "Skip"-function: a function in which the gamer can choose to skip a particular scene in a game. In Nintendo's vision, too many people are driven away from a great game just because of a single hard part. And that's something Nintendo would like to change."

 

ser ikke problemet. du MÅ ikke bruke den.

Endret av Såpe
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...