Gå til innhold

Mobilen nekter å koble seg på Wi-Fi nettet hjemme!

Anbefalte innlegg

Akkurat skaffet oss ny router og fibernett. Funker kjempe bra på alle enhetene i huset, untatt min HTC S740, den nekter å koble seg til. Finner ikke nettverket og funker heller ikke å koble til om man skriver inn infoen manuelt. Prøvd å restarte telefonen og routeren flere ganger, men ser ikke ikke ut til at det har hjulpet. Faren min har en HTC Touch HD, der fungerer alt helt greit. Noen tips? Alt funket stålende på den gamle routeren og det gamle nettet.

Tidligere router: Linksys

Tidligere bredbåndsleverandør: Telenor

Ny router: EDIMAX

Ny bredbåndsleverandør: Viken Fibernett

:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel, jeg har av og til opplevd at klienten som prøver å koble seg på et trådløst nett enten ikke har støtte for "protokollen" eller velger feil, f.eks. TKIP fremfor AES i ditt tilfelle. Prøv å se etter avanserte innstillinger, prøv litt forskjellig.

Fungerer ikke det kan du prøve å gå inn i routeren og sette sikkerhet til f.eks. WPA eller WEP istedet for WEP2. Merk at ny tilkobling mest sannsynlig må etableres for de allerede tilkoblede enhetene til nettverket..

Du kan eventuelt prøve å taste inn nettverksnavn manuelt..

Lenke til kommentar

Har prøvd å taste inn nettverksnavn mannuelt, fungerer ikke det heller.

Fikk akkurat svar fra support:

Du sendte inn ett spørsmål ang en s740 og en ny rotuer. Det du kan prøve er å sette routeren til 802,11 B/G, og ikke N standeren, deretter kan du også prøve å forandre ”channel” på roturen.
Er det sannsynlig at dette kan løse problemet? Hvordan endrer jeg channel?

Takk :)

Lenke til kommentar

For å endre channel må du gå inn på ruterens administasjonspanel ved å taste inn IP-adressen til den i nettleseren din på en maskin knyttet til den :)

Har du en laptop koblet til ruteren enten via kabel eller trådløst, trykk start - kjør - cmd - enter - ipconfig - enter

IP-adressen etter "standard gateway" skal være ipadressen for å komme seg inn på routeren. Du må deretter sikkert skrive inn brukernavn og passord for å komme deg inn, har dere ikke satt et manuelt passord tidligere er det bare å prøve seg fram.

bruker pass

admin admin

administrator admin

admin 1234

admin <blank>

<blank> admin

etc.

lykke til :)

Lenke til kommentar

Funker ikke :(

Får opp boksen der jeg skal skrive inn brukernavn og passord, men den nekter å godta ta dem. Passordet og brukernavnet står jo i manualen, så vet at jeg har skrevet inn riktig. Likevell går det ikke, samme boksen dukker bare opp igjen...

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Funker jo ikke på hytta heller jo! Prøvde å koble meg til det trådløse nettet på hytta, men får bare opp melding om at nettleseren krever en aktiv internett tilkobling for å laste inn siden. Her er det ingen kryptering heller, helt åpent nett. Til forskjell fra hjemme kobler den seg i det minste til nettet, men hjelper jo ikke det så lenge nettet ikke funker!! Hva pokker er vitsen med Wi-Fi på mobilen om ingenting funker!?!

:angry::thumbdown: <_<

Lenke til kommentar

Skjønner ingenting! Fikk det plutselig til å funke i fem min, plutselig klarte den å laste inn værmeldingen i hovedmenyen og åpne Diskusjon.no i Skyfire, men gleden varte bare i fem min, nå virker det ikke lenger. Funket forøvrig bare i Skyfire. Opera Mini og Explorer sa at de manglet aktiv internett forbindelse!

Ingen som vet hvordan jeg kan løse dette? Trenger virkelig hjelp! :cry:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...