Gå til innhold

Spill på norske biblioteker

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Haha. Ser for meg den koslige dama på det lokale biblioteket anbefale Crysis fordi det har så syk grafikk :D

Men husker at jeg lånte Civilization II på biblioteket da jeg gikk på barneskolen, ble en del purringer på sen innlevering for å si det sånn

Lenke til kommentar

Det er allerede flere bibliotek, som Drammen bibliotek og Arendal bibliotek (hvor jeg selv for tiden jobber), som tilbyr dataspill. Inntil visse spørsmål innenfor lovverk om opphavsrett og åndsverk blir avklart tilbyr vi foreløpig ikke spill til hjemlån, men har eget spillrom (Wii,X360 og PS3), som blir godt brukt :-)

Og til dere som ikke har tro på at vi ikke har til hensikt å skaffe oss større kompetanse innen dette... det er faktisk flere av oss som er aktive gamere :-)

Lenke til kommentar

Er også ofte innom biblioteket i drammen (papirbredden??) for å prøve ut spill som de har tilgjenglig. De har ofte flere maskiner og mange pc er stående med mange spill å låne, samt at de har hatt foredrag hvor folk fra spillutviklerebn Ravn Studio ( lagde flåklypa, snakeball og englekræsj) har hatt foredrag rundt spill og forhåndsvisninger samt prøving av demoer. bibloteker har også lan og dette syntes jeg er flott , atltså at de satser på spill og jeg håper virkelig at andre også får gleden av å ta med et spill hjem fra et bibliotek.

Lenke til kommentar
Er også ofte innom biblioteket i drammen (papirbredden??) for å prøve ut spill som de har tilgjenglig. De har ofte flere maskiner og mange pc er stående med mange spill å låne, samt at de har hatt foredrag hvor folk fra spillutviklerebn Ravn Studio ( lagde flåklypa, snakeball og englekræsj) har hatt foredrag rundt spill og forhåndsvisninger samt prøving av demoer. bibloteker har også lan og dette syntes jeg er flott , atltså at de satser på spill og jeg håper virkelig at andre også får gleden av å ta med et spill hjem fra et bibliotek.

Så utrolig bra!! Slikt må det bli mer av rundt om :)

Lenke til kommentar

Da tenker jeg achievementshorer tar turen innom ofte. Men blir ikke dette veldig dumt for spillbutikker? Om jeg kan låne spill, så blir det mye mindre spillkjøp fra min side hvertfall. Da jeg alikevell selger spillene når jeg er ferdig, utenom de beste av de beste.

Lenke til kommentar
Da tenker jeg achievementshorer tar turen innom ofte. Men blir ikke dette veldig dumt for spillbutikker? Om jeg kan låne spill, så blir det mye mindre spillkjøp fra min side hvertfall. Da jeg alikevell selger spillene når jeg er ferdig, utenom de beste av de beste.

Tviler på at det blir et problem. Folk flest som kjøper spill gjør det for å ha spillet i samlingen.

Tror heller at folk som vanligvis laster ned begynner å låne.

Men det jeg lurer på...Hva med CD-key? Tror ikke alle vil slutte å bruke Cd-keyen fordi de har gitt tilbake spillet de lånte.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...