Gå til innhold

Kvar oppbevarar du gammalt PC utstyr?


Navyshark

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Eg heng gamle pc-delar opp på veggen ( ein ting frå kvar maskin, og resten hiv eg! )

 

:OLD: ! Jeg har gjort det lenge. Har 2stk EPox 8hka+ (KT266a) (Ja jeg har faktisk 2stk som henger på veggen her.) Og hvis dere vet hva et av de kortene har gått igjennom så er det utrolig. Har kjørt litt vannkjøling og såpe på det da. VIl ikke ha alt som helst hengende på veggen.

 

Har ikke noe gammelt drit hardware hengende på veggen. Har en 20mb hardisk liggende ,men den er så stor at jeg ikke gidder og henge den på veggen.

 

Har endel i et skap da. Men det er mest IDE kabler og PCI kort som jeg regner med og få bruk for.

 

Skapet er åpent nå og jeg kan se:

 

Matrox MGA 8mb (Oppgradert)

2X 100mbit nettverkskort

3x 10mbit ISA nettverkskort

1x TVkort

1stk ISA lydkort (AD1885 mener jeg det er)

1stk ISA SCSI kort.

1stk ATI rage pro 8mb AGP.

 

3X CDrommer. 4-24X.

En stor haug med 40pins IDE kabler og 4 80pins kabler.

16vifter (Alt ifra 40mm til 120mm. FLest 80mm og 120mm da)

1stk DUron 1.2 (eller 1.3 Er ikke helt sikker siden jeg har slipt vekk det som står oppå)

256 PC2100 ram

 

 

Så har jeg 2stk 486maskiner som står i et skap. (Den ene er max 5cm høy) Planlegger og sette den under skjermen og bruke den til ett eller annet) Og et vrak på 66mhz.

 

Har også 1stk strømkabel liggende der. (Har 5stk under skrivebordet. Tot6stk)

10stk 200mb CDplater.

Et par antistatisk poser.

 

Det var riktignok ikke bare gammel hardware,men jeg tviler på at jeg får bruk for mesteparten. (Utenom Duron1.2 og PC2100 rammen) Og 100mbit kortene. TVkortet finner jeg ingen kanaler med :(. Men det virker hvis du har kabel.

Lenke til kommentar
Har ett eget "kott" jeg! Så jeg kaster de gamle delene inn dit. Ellers når jeg ser meg rundt så ligger det ganske mye rundt på gulvet her..ett kabinett her en cpu her, litt isopropanol her..

 

Bah, har TO kott jeg! Det ene brukes til bl. a. en gammel 166-maskin++.

 

Dessuten har Årødalen fått litt å tygge på fra min sin side og...

Lenke til kommentar

Det havner som regel på gulvet eller i den nærmeste hylla jeg når tak i når jeg sitter ved pc'en, men etter en liten stund har jeg rota så mye i stashet for å finne andre ting at bare fåglarna vet hvor ting er. Gammel HW blir som regel tapt HW for min del. Må være hardware-nisser som kommer og rapper det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...