Gå til innhold

Hva skal du gjøre til høsten?


Villanden

Anbefalte innlegg

Han kan da umulig gå lei av det så fort. Det er jo en fantastisk jobb. Får være ute og leke med unger hele dagen. :D Har hatt noen vikarstillinger i barnehage og det var mye morsomere enn jeg trodde, men også litt slitsomt. ;)

 

Jeg skal nok studere språk til høsten, hvis jeg ikke tar et rolig år med folkehøyskole og strøjobber. :)

Endret av Rider of Reason
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Du ble lei av å være barnehageonkel? :)

 

Nei er du gal - det er verdens vanligste argument men det er veldig gyldig for å jobbe i barnehage: Det er verdens beste jobb. Du får betlat for å leke. Gidder du ikke leke kan du sitte på ræva og slappe av (dog, følge med på hva som skjer selvfølgelig). Dessuten er det mye fine mødre som har funnet frem sommerkjolen sin nå kan du si ;)

Lenke til kommentar

På VGS lærer du mer av det du VIL lære, istedet for masse random bullshit. Men, barneskolen og ungomsskolen er jo allmenkunnskap som mesteparten av Norges (verdens?) befolkning har vet hva er / har kunnskaper om.

 

Edit: Misforstod spm. til HCG. Trodde du mente "Hva er det beste med å gå på VGS?".

Endret av Benny
Lenke til kommentar

Jeg skal fortsette med andre år vgs studiespesialiserende, og tar R2 matte, IT 2, Engelsk (samfunnsfaglig elno)... og ikke fysikk lengre.

 

Skal bli digg med ett mindre fag å bekymre seg om, men jeg har veldig dårlig selvdisiplin og er ikke så flink i matte så jeg er litt usikker på hvordan det vil gå, også usikker på hva jeg vil bli (m.a.o om jeg trenger dette).

Lenke til kommentar

SSP (det som før het allmenn (typo?)) er veien å gå HCG :) Media og kommunikasjon må du ha gode karakterer for å komme inn på, og når du er ferdig utdannet sitter du der sammen med flere tusen andre når det bare er noen par hundre jobbtilbud i hele Norge. (litt satt på spissen)

Endret av Error
Lenke til kommentar

Studiespesialiserande er vel og bra det, tar du universitet etterpå kan du i teorien ha gått nærmare 20 år på skule utan å i heile tatt ha gjort stort anna enn teoretisk arbeid. Ikkje at det i seg sjølv er noko gale, ein treng akademikarar også, men er vel få som faktisk vel den retninga. Erfaring OG teori er mykje betre enn kun teori ;)

 

Er ingenting i vegen for å ta det som tidligare vart kalla "yrkesskule" (who knows kva det heiter no?), kanskje litt læretid så ein får fag-/svennebrev og så forkurs til ingeniør eller påbygg for å kunne studere vidare på høgskule/universitet. Då har ein også gode muligheter for å kunne jobbe som fagarbeidar i feriar og liknande, i staden for å måtte ty til nærmaste daglegvarebutikk slik mange gjer :)

 

Ikkje at eg på noko som helst vis er partisk her ^_^

Endret av Crimson Idol
Lenke til kommentar
Er ingenting i vegen for å ta det som tidligare vart kalla "yrkesskule" (who knows kva det heiter no?), kanskje litt læretid så ein får fag-/svennebrev og så forkurs til ingeniør eller påbygg for å kunne studere vidare på høgskule/universitet. Då har ein også gode muligheter for å kunne jobbe som fagarbeidar i feriar og liknande, i staden for å måtte ty til nærmaste daglegvarebutikk slik mange gjer :)

 

Så vidt jeg har fått med meg av utdannings timene på ungdoms skolen må man på generell studiekompentanse, med vanskeligste teoretiske fagene for å få spesiell studiekompetanse. Spesiell studiekompetanse før yrker som hjernekirurg ( :thumbup: ) og ingeniør. Kan hende man kan ta noe slags forkurs eller påbygg uten den spesielle studiekompetansen, men ikke ifølge veilederen vår ihvertfall.

Endret av Masterfifty
Lenke til kommentar

Forkurs har masse matte, fysikk og norsk, litt kjemi, samfunnsfag, engelsk og sikkert anna eg har glømt i farten. Matten og fysikken tilsvarar 3MX og 2FY (som sikkert har andre navn i dag :p). 10 timar matte, 9 timar fysikk, 8 timar norsk i veka om eg hugsar rett ^_^

 

Dette er då nok til å kunne søke på ingeniørlinjer og andre linjer som krever dette. Allmenn påbygg gir vel berre generell studiekompetanse som trengst for høgare utdanning generelt.

 

Nokon må gjerne arrestere meg her, er sikkert skjedd ting sidan eg var gjennom dette. Uansett er jo dette sånt ein bør diskutere med ein rådgivar på skulen :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...