Gå til innhold

Anmeldelse: Star Ocean: The Last Hope

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

He he god anmeldelse. Jeg er ca 22 timer inn i spillet og er akkurat kommet til disc 2. Jeg kjenner meg veldig godt igjen i anmeldelsen. Foreløpig er det knapt en rød tråd gjennom historien. Det er en kamp å ikke hoppe over cut-scenes når Edge blir alt for selvmedlidende. Det har faktisk hendt at jeg har hoppet over to scener. Og bare navnet Edge Maverick, på linje med Chaos Destruction eller Hope Rescue. Nu vel, han slår meg som en dårlig kopi av Cloud Strife.

Og alle kvinnestemmene så langt virker som om de er på helium og/eller dopet.

Nok ranting. Som nevnt er det et dritbra kampsystem og det er utrolig masse ting som kan finnes og samles på. Masse små quests i tillegg. Det er rett og slett bare gøy å drive på med en times grinding for å få items, battletrophies, levels etc.

Men se bort i fra ranten min til å begynne med. Jeg er enig i amnelder at dette sålangt er et bra spill. Kanskje en 8 i min bok. Men nå har jeg vel bare spilt en tredjedel, så det er for tidlig å uttale seg bastant.

Lenke til kommentar

Aftenposten hadde anmeldelse samme dag som det kom ut (terningkast 4). Ellers har jeg ikke sett noen andre anmeldelser før denne. Så sånn sett er jeg glad at noen i det hele tatt bryr seg om dette spillet.

Nå er det jo sånn at anmeldere ofte får spillet før den offisielle utgivelsesdatoen, men jeg vet ikke om dette var tilfellet med Gamer.no.

edit: fant ut at Gamereactor ga karakterer til dette spillet 09.06 og at anmelder der og jeg har vid forskjellig smak i hva som er et kult heltenavn.

Endret av Foucault
Lenke til kommentar
Aftenposten hadde anmeldelse samme dag som det kom ut (terningkast 4). Ellers har jeg ikke sett noen andre anmeldelser før denne. Så sånn sett er jeg glad at noen i det hele tatt bryr seg om dette spillet.

Nå er det jo sånn at anmeldere ofte får spillet før den offisielle utgivelsesdatoen, men jeg vet ikke om dette var tilfellet med Gamer.no.

Ikke at jeg har noe å forsvare her, men:

Vi fikk tilgang på Star Ocean: The Last Hope noen dager før utgivelse, og Øystein satte i gang med spillet rett etter at han ble ferdig med Fuel, Damnation og Still Life 2 (som nevnte Afteposten ikke har anmeldt). Det tar litt tid å evaluere store rollespill på en rettferdig måte, derfor kom anmeldelsen 10 dager etter utgivelse :-)

Lenke til kommentar

Neida, ingenting å forsvare, bare jeg som spekulerte litt på når dere fikk et eksemplar. Gamer.no er såklart mye bedre på spill enn Aftenposten. Avisen har en side på fredager og pleier å være sist ute med sine anmeldelser. Derfor var jeg litt overrasket da de for en gangs skyld var først ute. :)

@ Fi5kuS:

Star Ocean ble gitt ut i februar i Japan og USA.

Lenke til kommentar

edit: fant ut at Gamereactor ga karakterer til dette spillet 09.06 og at anmelder der og jeg har vid forskjellig smak i hva som er et kult heltenavn.

Aftenposten sin anmeldelse var kort og grei nok. Gamereactor sin var jeg stort sett uenig i. Virket ikke som om anmelder hadde brukt mye tid på spillet. Forstår heller ikke hva han mener med "plastikkaktig". Jeg vet hvilken effekt han sikter til, Kameo hadde tonnevis av dette, men i mine øyne har ikke Star Ocean dette problemet. Mulig han ikke liker den grafiske stilen...?

Gamer.no sin anmeldelse var gull som vanlig. Enig i det meste. En 8-er i min bok da, i alle fall når man har kommet et stykke ut i spillet. Kan være enig i at det er en periode hvor ting er litt platt og man ikke bryr seg så voldsomt.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...