Gå til innhold

Gode spill ala Professor Layton and the Curious Village til DS?

Anbefalte innlegg

Flower, Sun and Rain er et spill jeg vil si hører hjemme i nabolaget til Hotel Dusk og Professor Layton, om enn litt i utkanten. Her snakker vi om et veldig underlig og sært spill med veldig spesielle gåter og mildt sagt utradisjonelt detektivarbeid, men om du skulle komme over det, synes jeg det fortjener en sjanse. Støtter på alle måter opp om oerhörts anbefaling.

Ta en titt på Another Code, det er bedre enn Hotel Dusk (og litt samme greia). Jeg spiller Hotel Dusk om dagen, og det er rett og slett ikke særlig bra, for tregt, for frustrerende og i det hele tatt feil sted å plassere dyrekjøpt tid i mine øyne. (Øyvind likte det imidlertid godt.)

Når det gjelder Hotel Dusk, er jeg veldig uenig i mye av det som sies her i tråden. Har full forståelse for at all letingen i spillet kan virke frustrerende, men dialogen mellom Hyde og de andre skikkelsene på hotellet er da av ypperste klasse. Det vil jeg tørre å påstå. Sammenlignet med Another Code (som også nevnes i tråden, og som er laget av samme utvikler) er Hotel Dusk – i mine øyne – på alle måter et større og mer ambisiøst prosjekt som utvikleren har lyktes langt bedre med. Det varer lengre, har mer utdypede karakterer, ser stiligere ut og preges av en handlingen jeg oppfatter som den mest engasjerende i et DS-spill så langt.

Så uenig kan man altså være :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...