Gå til innhold

Gode spill ala Professor Layton and the Curious Village til DS?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det kommer et nytt Professor Layton-spill i høst/vinter en gang som heter Professor Layton and the Diabolical Box http://www.tothegame.com/ds-9481-professor...intendo-ds.html . Ellers vet jeg ikke om noen i akkurat den banen, men kan jo ivertfall nevne noen pek-og-klikk-spill som Another Code: Two Memories, Broken Sword: Shadow of the Templars, Runaway: The Dream of the Turtle, Secret Files: Tunguska, Secret Files 2: Puritas Cordis og Sherlock Holmes: The Mystery of the Mummy. Det skal sies at jeg kun har testet de fleste der på pc så vet ikke hvordan de er på DS.

Lenke til kommentar
Det kommer et nytt Professor Layton-spill i høst/vinter en gang som heter Professor Layton and the Diabolical Box http://www.tothegame.com/ds-9481-professor...intendo-ds.html . Ellers vet jeg ikke om noen i akkurat den banen, men kan jo ivertfall nevne noen pek-og-klikk-spill som Another Code: Two Memories, Broken Sword: Shadow of the Templars, Runaway: The Dream of the Turtle, Secret Files: Tunguska, Secret Files 2: Puritas Cordis og Sherlock Holmes: The Mystery of the Mummy. Det skal sies at jeg kun har testet de fleste der på pc så vet ikke hvordan de er på DS.

Jeg vet det kommer et nytt Layton-spill om noen måneder og dette ser jeg virkelig fram til. Dessverre er ikke de andre spillene du nevner helt hva jeg tenker meg, har prøvd flere av de på pc og ingen har falt i smak dessverre. Men jeg kan jo ta en titt på de få jeg ikke har testet før. Uansett, takk :)

Ace Attorney spillene er jo kritikerroste DS adventure spill, kanskje du skulle sjekke dem ut?

Dette skal jeg ta en titt på ja, takk.

Lenke til kommentar

Ta en titt på Another Code, det er bedre enn Hotel Dusk (og litt samme greia). Jeg spiller Hotel Dusk om dagen, og det er rett og slett ikke særlig bra, for tregt, for frustrerende og i det hele tatt feil sted å plassere dyrekjøpt tid i mine øyne. (Øyvind likte det imidlertid godt.)

Phoenix Wright-serien kan også være frustrerende en gang iblant, men den er jevnt over kjempeunderholdende. Rettsalskomedie av beste merke.

Broken Sword finnes også på DS, og er etter sigende en god overføring av PC-versjonen med en del nytt.

Ellers har DS-en spill som Sherlock Holmes: Mystery of the Mummy, som (så langt, jeg har spilt det en time eller deromkring) ser ut til å være et anstendig pusleeventyr, og Runaway 2, som vi anmeldte her på Gamer.no for noen måneder siden, og som i følge anmeldelsen funker greit nok.

Myst finnes også på DS, og om du ikke har spilt det før så kan det være verdt en titt. Men det høres ut som at Iphone-versjonen er den beste håndholdte Myst-versjonen. Hva du enn gjør, hold deg unna Myst på PSP, det er ikke noe særlig.

Flower, Sun and Rain er også et spill man bør ta en titt på i en slik sammenheng. Pussig, men noe helt for seg selv, innen sjangeren.

Lenke til kommentar

Takker oerhört, skal ta en titt på noen av disse.

Jeg spiller Hotel Dusk om dagen, og det er rett og slett ikke særlig bra, for tregt, for frustrerende og i det hele tatt feil sted å plassere dyrekjøpt tid i mine øyne

Veldig enig med deg. Var pga en anmeldelse jeg leste på Gamer for en god stund siden jeg bestemte meg for å anskaffe det.

Endret av Nyhus
Lenke til kommentar

Synes Hotel Dusk er verdt en gjennomspilling. Historien og karakterene var det som gjorde at jeg ville spille mer, og det var ganske morsomt å velge riktige setninger for å overtale eller presse folk (virka realistisk). Det kjipe var at man ofte ville bruke mye tid på å vandre rundt fordi man ikke visste hvor man skulle gå hen, eller å være nødt til å pixelhunte i visse gåter.

Såeh, posten min blir nesten prikk lik nouse4aname sin.

Gleder meg til å kjøpe professor Layton sekundet det kommer billig på play.com :p

Endret av Gormers
Lenke til kommentar

Jeg har ikke noe imot å lese, men i Hotel Dusk så er ikke dialogene velskrevne nok til at de tåler å være hovedfokus hele tida.

Mer problematisk er det imidlertid med de mange punktene jeg har støtt på hvor det er ulogisk eller i hvert fall alt annet enn naturlig hva man skal gjøre videre. Personer dukker plutselig opp steder de ikke har vært før, for eksempel, og eneste måten å finne ut dét på er å tråle gjennom hele det digre hotellet med det litt krøkkete grensesnittet.

Det er spesielt ille at man har hundretusen muligheter når man står fast, og det typisk bare er én som vil lede deg videre.

Lenke til kommentar

Ja, akkurat det kan være en smule irriterende å måtte lete etter den ene personen som tar deg videre i historien. Gjerne er den personen på taket eller i bøttekottet der du leter sist også. Men synes som Gormers at historien og karakterene er veldig interessante, og som gjør at du bare vil spille litt til for å se hva som skjer før du slår av.

Lenke til kommentar

Jeg har spilt det en god stund nå og historien virker nesten fraværende for øyeblikket. Det har dukket opp noen småting som kunne virke litt interessante, men det virker ikke som det blir bygd noe på det. Da virker det hele kun som et litt random spill en går rundt og prater med random folk.

Gleder meg til å kjøpe professor Layton sekundet det kommer billig på play.com

Jeg skal skaffe meg det sekundet det er mulig å få fatt på jeg. "The Curious Village" er det beste DS-spillet jeg har prøvd og sammen med New Super Mario Bros. det eneste jeg har spilt helt igjennom. Spill på DS er generelt for dårlig dessverre.

edit:

Det finnes btw ganske mange Lyton-spill, men alle med unntak av et er kun på japansk. Så kan du lese japansk er det jo bare å kjøre på.

Endret av Nyhus
Lenke til kommentar

Fraværende? Ikke dårlig eller god altså, men fraværende historie? Skal forresten nevne at som man kanskje skulle forvente så nøster historien seg ganske godt opp videre, og alle personene får noe med hverandre å gjøre. Spillet er flink til å stille en del spørsmål om karakterene og ting som har skjedd, som du kan tenke over mens du graver deg videre i spillet. På slutten gir det hele likevel mening, og føles ikke særlig unaturlig.

Hovedgrunnen til at jeg ikke har kjøpt layton enda er jo forresten og at jeg har så mye annet jeg ikke har spilt ferdig enda :p

edit: det der er rundt 8 kroner over tollgrensa :p

Endret av Gormers
Lenke til kommentar

Jeg har veldig mange DS-spill og jeg har prøvd mange fler. Dessverre er det særdeles få av de jeg liker. Går stort sett i Mario og spill-pakker med gamle klassikere fra spillarkader.

Kan kort og godt nevne spill jeg har brukt mer enn en time på:

Contra 4

Resident Evil

Castlevamoa(husker ikke hvilke, tror det er Dawn of Sorrow)

Zelda - Phantom Hourglas

Hotel Dusk

Phoenix Wright Ace Attorney(Skaffet dette i dag, virker veldig underholdende hittil)

Layton and the Curious Village

New Super Mario bros

Super Mario 64

Trauma Center

Konami Classics

Project Rub

Atari Classics

13 gode spill og jeg har langt flere. Skuffende at det ikke er flere gode til en hel konsoll. Skulle jeg nevne spill til PS, Xbox eller PC ville det vært en mangedobbel sum. Men det er fult mulig DS egentlig ikke er konsollen for meg.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...