Gå til innhold

Spill til nattevakter

Anbefalte innlegg

Hei og god morgen.

Jobber for tiden mye om nettene og kunne trengt noen spill å slå i hjel tiden med. Det er tre kriterier spillene må oppfylle:

- Man må kunne ha en god spillopplevelse uten lyd. Jobben krever at jeg må være i stand til å høre om noe skjer. Kan derfor ikke sitte med øretelefoner, desverre.

- Helst mulighet til å sette på pause når som helst.

- Kan ikke være multiplayer. Har ikke internett.

I det siste har jeg spilt litt pirates og plant vs. zombies, men er ganske lei begge spill nå. Prøvde need for speed, men det ble ikke noen suksess uten lyd.

- Verba

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei og god morgen.

Jobber for tiden mye om nettene og kunne trengt noen spill å slå i hjel tiden med. Det er tre kriterier spillene må oppfylle:

- Man må kunne ha en god spillopplevelse uten lyd. Jobben krever at jeg må være i stand til å høre om noe skjer. Kan derfor ikke sitte med øretelefoner, desverre.

- Helst mulighet til å sette på pause når som helst.

- Kan ikke være multiplayer. Har ikke internett.

I det siste har jeg spilt litt pirates og plant vs. zombies, men er ganske lei begge spill nå. Prøvde need for speed, men det ble ikke noen suksess uten lyd.

- Verba

Hadde samme "problemet" selv når jeg jobbet natt. Det jeg fant var at WoW funket rimelig greit (grinde om kvelden er ganske greit, da får du være i fred og du blir en rik slask)

Hvis det ikke er din type spill spilte jeg mye civilization 4, det er helt perfekt siden det er turbasert og du kan agre og avslutte når som helst.

Strategispill generelt er jo veldig greit, eventuelt RPGs med "turbaserte" kamp systemer. NWN 1-2 med expansions burde holde deg gående en stund :)

Hvis du er ute etter noe mer simpelt burde du ta en tur på impulse eller steam og se hva de har av enkle spill der, de har ganske bra utvalg, billig er det også (de enkle spillene altså, ikke generelt. Må passe meg for trollene når jeg skriver sånt :whistle: )

Lenke til kommentar

Stronghold og Stronghold Crusader til PC. Det er to stragtegispill som fokuserer like mye på ressurssankeing som det fokuserer på krigføring og når du kommer inn i det (burde ikke ta mer enn noen minutter) så flyr tiden forbi. Spillet er lett å lære, men vanskelig å mestre.

Lenke til kommentar

OpenTTD :)

Der kan du virkelig miste mange timer.

Selv om midi-musikken er halve sjarmen, så er det strengt talt ikke nødvendig i det heletatt, ei heller annen lyd. Du trenger ikke superboks, ei heller internett.

EDIT: La til link :)

Endret av Shicca
Lenke til kommentar
Slår meg på Heroes 3, og andre turbaserte RTS spill. Ingen stress med pause, siden spillet venter på deg, eller gjør seg ferdig med sin egen tur om du blir opptatt med noe.

Eh.. Forstår du ka RTS betyr? DET FINNES INGEN TURBASERT RTS

Heroes 3 er turbasert strategi ikkje Real Time Strategy(RTS)

Lenke til kommentar

Takk for mange gode forslag. :)

Har fått tak i braid og world of goo nå i første omgang. Har planer om å prøve civilizations 4, stronghold og openTTD etter hvert. Kampfokuserte strategispill som wc3 som noen var inne på er ikke så aktuelt. Har aldri likt den type strategispill i singleplayer(har ikke internett som sagt).

Heroes 3 er egentlig er ypperlig forslag, men jeg har spilt det så mye at jeg blir litt kvalm bare av å åpne hovedmenyen. Eller så er det akkuratt den type spill jeg ser etter. Diablo har jeg også spilt før.

X3: terran conflict ser ikke helt ut som min type spill, men kan hende jeg gir det et forsøk etterhvert. Takk for forslaget.

Tar gjerne imot flere forslag. Utrolig hvor raskt man pløyer gjennom spill på 12 timers skift uten noe å gjøre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...