VitoC Skrevet 13. juni 2009 Del Skrevet 13. juni 2009 (endret) Jeg har iløpet av årene spilt en god del forskjellige utgaver av FIFA, hvorav noen av disse ikke engang har inneholdt laget Nederland/Holland. Ser du på den nyeste utgaven av FIFA, altså FIFA 09, finner du selve laget, men en pussig nesten robbet versjon av det. Som de fleste vet spiller jo omtrent halve Nederlands landslag på Real Madrid, og velger du å spille med Real Madrid, får du da naturlig nok ha det moro med Robben, Sneijder, Van Der Vart osv. Men går du til International og velger Nederland der, finnes ikke en eneste av disse stjernene på laget, samtidig som draktene er helt blanke, bare helt rene ensfargede. Ser du på drakten til Norge feks, vil du se at flagget befinner seg på brystet, på samme måte som Three Lions på Englands drakt. På den Nederlandske drakten er det altså ikke noe slikt, og da lurer jeg, hvorfor? Hvorfor har nederland en så pussig historie når det kommer til FIFA-spill? Håper noen kan forklare meg dette! B) Endret 14. juni 2009 av Shicca Ingen grunn til å utheve font Lenke til kommentar
iharal3 Skrevet 14. juni 2009 Del Skrevet 14. juni 2009 tror det har noe med å gjøre at Nederland ikke vil at landslaget deres ikke skal være med i fifa elns. det suger hardt, men om du har FIFA WC Germany 2006 kan du spille med dem der. Jeg er sikker på at Nederland kommer i et FIFA snart Lenke til kommentar
hebbe_lille Skrevet 14. juni 2009 Del Skrevet 14. juni 2009 Kan begynne me å si at jeg egentlig ikke har peil, men... Spillselskapene må vel kjøpe lisensene på spillere og lag fra de forskjellige fotballforbundene rundt omkring i verden? Og da kan d jo tenkes at d nederlandske forbundet ikke var helt fornøyd me tilbudet de fikk elns?? Eller at sjefen der r totalt imot spillmatisering av spillere/lag fra landet deres. Kanskje de hater spill generelt og Eller de mener at et spill ikke klarer å gjenspeile laget/spillernes kvaliteter, og derav ødelegger forbundets/lagets/spillernes rykte? Men som sagt, så har jeg null peil. Bare noen tanker. Sånn går d når man fortsatt r våken på denne tiden av døgnet... Blir d bare rabling Lenke til kommentar
VitoC Skrevet 14. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2009 Kan begynne me å si at jeg egentlig ikke har peil, men... Spillselskapene må vel kjøpe lisensene på spillere og lag fra de forskjellige fotballforbundene rundt omkring i verden? Og da kan d jo tenkes at d nederlandske forbundet ikke var helt fornøyd me tilbudet de fikk elns?? Eller at sjefen der r totalt imot spillmatisering av spillere/lag fra landet deres. Kanskje de hater spill generelt og Eller de mener at et spill ikke klarer å gjenspeile laget/spillernes kvaliteter, og derav ødelegger forbundets/lagets/spillernes rykte? Men som sagt, så har jeg null peil. Bare noen tanker. Sånn går d når man fortsatt r våken på denne tiden av døgnet... Blir d bare rabling jeg ser poenget, men det virker bare ikke slik ettersom spillerne er på sine respektive klubblag... Er dette som gjør saken snodig... Lenke til kommentar
Toffee69 Skrevet 14. juni 2009 Del Skrevet 14. juni 2009 Det handler om rettigheter. FIFA 09 hadde man ikke rettighetene til bruk av den hollandske drakt/emblem eller spillere. Man kan dessverre ikke bruke de riktige navnene/spillerne for Holland selvom de allerede finnes i spillet på sine respektive klubblag. (Spillere til landslag kan ta ut selv! Iløpet av 10 minutter så kan man fjerne alle de falske spillerne til Free Agents og ta ut den orginale troppen). Lenke til kommentar
Laland Skrevet 14. juni 2009 Del Skrevet 14. juni 2009 Flyttes til en mer passende kategori. Lenke til kommentar
Dunedain Skrevet 14. juni 2009 Del Skrevet 14. juni 2009 EA har ikke rettighetene, enkelt og greit. Når det gjelder sluttspill, så er Nederland med der med ordentlige navn fordi EA antakelig har kjøpt alle rettighetene til sluttspillet, noe som inkluderer lagene. Lenke til kommentar
JoeDohn Skrevet 15. juni 2009 Del Skrevet 15. juni 2009 Lurte på det samme selv ganske lenge, men det er altså fordi det nederlandske fotballforbundet (tilsvarende NFF, altså) krever absurd mye penger for rettighetene til å ha med landslaget deres i spillet. Spillerne er jo i utgangspunktet lisensansvaret til klubbene, men EA får ikke lov til å fremstille det nederlandske landslaget enn så lenge de ikke betaler. Så kan det diskuteres frem og tilbake om ikke EA har råd til å bla opp, men det sier vel egentlig seg selv at det er bedre å prioritere selve spillet enn å gå med på ett sært forbunds krav bare for å få med riktige navn på et landslag. Lenke til kommentar
Gjerde94 Skrevet 15. juni 2009 Del Skrevet 15. juni 2009 Det er lisenser, som sagt over her. En annen ting er at Champions League og Uefa Cupen ikke er med i Fifa, de har PES rettighetene til. Så på Fifa heter de EFA osv... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå