Licht Skrevet 12. juni 2009 Rapporter Del Skrevet 12. juni 2009 (endret) Inspirert av tråder som denne og denne - her er en samlet liste over aktuelle spill som det er allment akseptert krever en del av PC-en din, samt en merknad om sjanger/type. Om man vil ha flere detaljer, er wikipedia bare noen tastetrykk unna. I enkelte av tilfellene samsvarer for øvrig ikke den grafiske kvaliteten i noen særlig grad med hvor mye spillet krever - NWN2 er en kroneksempel i så måte. Målet er å holde tråden fortløpende oppdatert. Jeg har neppe økonomi til å teste samtlige nyutgitte PC-spill selv, så input er fint. Listen forutsetter at man setter alle innstillinger til maks. Spill som støtter DX10 merkes med det, og er vanligvis en del mindre tungkjørte under DX9. Per Juli 2009: Age of Conan (DX10 - MMO) ARMA "Armed Assault" 2 (Military Sim) Crysis (DX10 - FPS) Crysis: Warhead (DX10 - FPS) Cryostasis: Sleep of Reason (FPS/Survival Horror) Empire: Total War (TBS/RTT) Fallout 3 (RPG) Far Cry 2 (DX10 - FPS) Flight Simulator X (DX10) Grand Theft Auto IV (TPS/Sandbox) Neverwinter Nights 2 (RPG) STALKER: Clear Sky (DX10 - FPS) Warhammer 40 000: Dawn of War 2 (RTT) World in Conflict (RTS) Morsomme tillegg ExtremeTech.com - Radeon HD 4890 & GeForce GTX 275 head-to-head (benchmarks) Endret 15. juli 2009 av Zealuu Lenke til kommentar
Bjonski Skrevet 12. juni 2009 Rapporter Del Skrevet 12. juni 2009 (endret) Far Cry 2 og Fallout 3 er begge grafisk pene og krevende med alt på maks. Edit: Du kan jo legge til at FC2 har DX10, er litt usikker på om Fallout har det. Endret 13. juni 2009 av Bjohansen Lenke til kommentar
Licht Skrevet 13. juni 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 13. juni 2009 Rimelig sikker på at Fallout 3 ikke har det, jeg finner iallefall ingen referanser til det. Lenke til kommentar
saladin waits for alice Skrevet 13. juni 2009 Rapporter Del Skrevet 13. juni 2009 Jeg har testet alle dissa spilla, dog min maskin var helt ny for 2 månender sida eller no. Lenke til kommentar
Exia Skrevet 13. juni 2009 Rapporter Del Skrevet 13. juni 2009 Jeg har testet alle dissa spilla, dog min maskin var helt ny for 2 månender sida eller no. Du kan sikkert poste specs da Lenke til kommentar
Licht Skrevet 13. juni 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 13. juni 2009 Med unntak av Dawn of War 2 og Flight Simulator X har jeg testet samtlige (av de som er der nå, iallefall). Lenke til kommentar
Materie Skrevet 13. juni 2009 Rapporter Del Skrevet 13. juni 2009 fant en test Specsene på testen er nye, og inneholder både World in Conflict, Crysis og Far Cry 2. Ettersom gtx 275 og en i7 ved 3.2ghz med 3gb ram knapt klarer 60 fps ved 1920 x 1080 uten aliasing, og da samme test viser at Far Cry 2 har lavere krav med lik hardware, anbefaler jeg å tilføye World in Conflict til listen. Lenke til kommentar
Licht Skrevet 13. juni 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 13. juni 2009 La WIC til i listen, og tok meg friheten å linke til testen over også, i en tilleggsseksjon. Slenger inn eventuelle andre relevante tester der også. Lenke til kommentar
VIGGO123 Skrevet 13. juni 2009 Rapporter Del Skrevet 13. juni 2009 Mass Effect krever en del, særlig på høy oppløsning. Lenke til kommentar
kaffebryggare Skrevet 13. juni 2009 Rapporter Del Skrevet 13. juni 2009 OpenTTD spiser prosessorer ved mange kjøretøy in-game. Kjører dog bare på en kjerne.. Lenke til kommentar
Kjetil.. Skrevet 14. juni 2009 Rapporter Del Skrevet 14. juni 2009 Du kan jo legge til 3Dmark programmene hvis man er ute etter og finne ut hvor godt pcn din faktisk yter, istedenfor å finne ut hvor mye den yter i et spill. Lenke til kommentar
saladin waits for alice Skrevet 14. juni 2009 Rapporter Del Skrevet 14. juni 2009 Jeg har testet alle dissa spilla, dog min maskin var helt ny for 2 månender sida eller no. Du kan sikkert poste specs da Lagt til i signatur Vi kunne legge til GTA 4, men, vel det er jo GTA 4 xD Lenke til kommentar
teletubbiekid Skrevet 14. juni 2009 Rapporter Del Skrevet 14. juni 2009 både Brother's in Arms: Hell's Highway og Chronicles of Riddick: Assault on Dark Athena fikk ihvertfall nesten PC'en min til å knele under 20 fps ganske ofte, i 1680x1050 og med maximum eyecandy (minus AA og AF). Har overklokket Nvidia Geforce 8800 GT, overklokket Intel C2D E6600 og 8GB ram. Hmm... er kanskje ikke så nytt lenger det? Lenke til kommentar
saladin waits for alice Skrevet 14. juni 2009 Rapporter Del Skrevet 14. juni 2009 Riddick spillene er dårlig programmert i min mening, ser ikke så bra ut for å kreve så mye! Lenke til kommentar
Licht Skrevet 14. juni 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 14. juni 2009 (endret) Jeg ser ikke helt hva FEAR 2 har på denne listen å gjøre - min erfaring med det er at det er rimelig lettkjørt i forhold til utseendet. Riddick heller litt motsatt vei, men så er ikke 8800 GT og C2D E6600 akkurat top of the line, lenger, heller. Endret 14. juni 2009 av Zealuu Lenke til kommentar
ShampooMacTavish Skrevet 14. juni 2009 Rapporter Del Skrevet 14. juni 2009 F.E.A.R 2 har ikke den mest imponerende grafikken, nei, ser ingen grunn til å liste det opp. Greit å teste ut maskinen sin, men da er det like greit å gjøre det med et spill som ser utrolig bra ut samtidig som det krever mye. Nevnte spill gjør vel ingen av delene. Lenke til kommentar
saladin waits for alice Skrevet 14. juni 2009 Rapporter Del Skrevet 14. juni 2009 Er enig med folk her, jeg liker grafikken i Fear 2, men det er ikke akkurart det mest krevende her, spesielt når det funka så bra på min bærbar, tihi. Hmm, kanskje legge til Cod 4 eller Cod 5? Selvom begge disse spilla elsker dual video cards xD Eventuelt legge til Demigod? Lenke til kommentar
MrL Skrevet 14. juni 2009 Rapporter Del Skrevet 14. juni 2009 (endret) Legg til Armed Assault 2.. full graffikk med full view distance og alt på max..good luck sier jeg ( Dog ikke kommet til Norge enda, men det kommer jo snart) Endret 14. juni 2009 av MrLG Lenke til kommentar
Cerandin Skrevet 14. juni 2009 Rapporter Del Skrevet 14. juni 2009 Cod 4/5 krever ikke mye av maskinen din, krever heller lite i forhold til grafikken Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå