Gå til innhold

"Jeg har ny og skummel PC, og vil se hva den er god for"-tråden


Anbefalte innlegg

Inspirert av tråder som denne og denne - her er en samlet liste over aktuelle spill som det er allment akseptert krever en del av PC-en din, samt en merknad om sjanger/type. Om man vil ha flere detaljer, er wikipedia bare noen tastetrykk unna. I enkelte av tilfellene samsvarer for øvrig ikke den grafiske kvaliteten i noen særlig grad med hvor mye spillet krever - NWN2 er en kroneksempel i så måte.

 

Målet er å holde tråden fortløpende oppdatert. Jeg har neppe økonomi til å teste samtlige nyutgitte PC-spill selv, så input er fint.

 

Listen forutsetter at man setter alle innstillinger til maks. Spill som støtter DX10 merkes med det, og er vanligvis en del mindre tungkjørte under DX9.

 

 

Per Juli 2009:

 

Age of Conan (DX10 - MMO)

 

ARMA "Armed Assault" 2 (Military Sim)

 

Crysis (DX10 - FPS)

Crysis: Warhead (DX10 - FPS)

 

Cryostasis: Sleep of Reason (FPS/Survival Horror)

 

Empire: Total War (TBS/RTT)

 

Fallout 3 (RPG)

 

Far Cry 2 (DX10 - FPS)

 

Flight Simulator X (DX10)

 

Grand Theft Auto IV (TPS/Sandbox)

 

Neverwinter Nights 2 (RPG)

 

STALKER: Clear Sky (DX10 - FPS)

 

Warhammer 40 000: Dawn of War 2 (RTT)

 

World in Conflict (RTS)

 

 

 

Morsomme tillegg

ExtremeTech.com - Radeon HD 4890 & GeForce GTX 275 head-to-head (benchmarks)

Endret av Zealuu
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

fant en test

 

 

Specsene på testen er nye, og inneholder både World in Conflict, Crysis og Far Cry 2. Ettersom gtx 275 og en i7 ved 3.2ghz med 3gb ram knapt klarer 60 fps ved 1920 x 1080 uten aliasing, og da samme test viser at Far Cry 2 har lavere krav med lik hardware, anbefaler jeg å tilføye World in Conflict til listen.

Lenke til kommentar

både Brother's in Arms: Hell's Highway og Chronicles of Riddick: Assault on Dark Athena fikk ihvertfall nesten PC'en min til å knele under 20 fps ganske ofte, i 1680x1050 og med maximum eyecandy (minus AA og AF).

 

Har overklokket Nvidia Geforce 8800 GT, overklokket Intel C2D E6600 og 8GB ram. Hmm... er kanskje ikke så nytt lenger det?

Lenke til kommentar

Jeg ser ikke helt hva FEAR 2 har på denne listen å gjøre - min erfaring med det er at det er rimelig lettkjørt i forhold til utseendet. Riddick heller litt motsatt vei, men så er ikke 8800 GT og C2D E6600 akkurat top of the line, lenger, heller. :p

Endret av Zealuu
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...