j0lle_InnleggNO Skrevet 12. september 2010 Del Skrevet 12. september 2010 (endret) Holder på med 3D og Animasjons utdanning, har gått 2 år, og skal til å begynne Bachelor og Master utdanningen min i England nå. Begynner på Teeside Uni om 2 uker. Blir fett Hvor har du gått de 2 årene og hva var opptakskravene(Må du ha noe så dumt som 3 år allmenn fag?) og hva som kreves på det kreative planet, altså trenger jeg og være en råskinn på og tegne for eksempel? Nå har eg ingen studiekompetanse, men faller så fint under reform 94 gjengen, er 29 år. så har noe som heter realkompetanse (eller livs effaring for å si det enklere) Så trengte ikke noe for å få meg studielån her til lands og over vannet til England. Jeg kunne tegne bra for maaange år siden, men har mistet all skills, men på Noroff Bergen som jeg gikk, var det absolutt ingen tvang til å kunne tegne, men kan du tegne så er jo det bare bra. Du får også en del tegne timer på den skolen, og de fikser billige act tegne timer til deg på UIB. 30kr for en time eller noe sånt. Det kreative er noe som kreves mye mer av, jeg er veldig kreativ når det kommer til det, og er nok litt for ambisiøs til tider. Men er jækla gøyt å få ned de ville ideene mine i 3Dmax. Lager ofte bare en liten skisse ,som er svært enkel, på et ark. Har alltid vært kreativ, men har absolutt ingen grenser på kor kreativiteten slutter. Men det er det som er gøy hehe. Kan ta meg sjøl i å gå å tenke på fremtidige prosjekter mens eg går meg en tur rundt i Bergen, ligger i sengen, eller bare venter på bussen. Ellers så er det ingen opptakskrav, jeg er nemlig utdannet som slakter/butikkslakter og jobbet som det i 7 år. Eneste de krever er at du sjøl orker å stå på for å lære. De er nemlig ikke sånn at de komemr til å holde deg i hånda hele veien som på videregående og sånt. de er mer som veiledere, som kommer med innspill underveis. Du lærer selvfølgelig alle basic tingene det første halvåret, men etter det så er det litt opp til deg om du vil lære de mer avanserte funksjonene. De bruker også mest tid på å lære deg animasjon, som er en del mer stress å lære seg for å få det til å se bra ut. For å se noe av skole arbeidet mitt, så hopp innpå youtube på profilen min: j0llenor (med null tall i j0lle) Endret 12. september 2010 av j0lle Lenke til kommentar
Vrengtpolvott Skrevet 14. september 2010 Del Skrevet 14. september 2010 Jeg har drevet med 3D og modding i mange år, og har nettopp sluppet Nehrim, det største prosjektet jeg har vært med i Har også vært i Sverige og gjort noe for Tarsier innen DLC til Little Big Planet, noe jeg lærte mye på og var utrolig morsomt! Nå skal jeg begynne på en større mod til Fallout 3, som er satt i vår tid, etter en zombieapokalypse hvor menneskene begynner å utforske og ta igjen områder. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå