Gå til innhold

Natal vil fange massene

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Generelt skeptisk til å måtte stå og sprette foran tv-skjermen i stua for å spille. Er ikke lat, men kan ikke tenke meg noe annet enn at dette vil være gøy de første 2 dagene, før man igjen finner plassen i god stolen :-)

Blir mer en gimmick greie man tar fram ved et lystig lag, enn noe man aktivt vil bruke vær gang man skal spille.

Lenke til kommentar

Å bruke dette sammen med den vanlige Xbox kontrollen åpner for store muligheter. Den beste håndkontrollen(!) kombinert sammen med en kamerateknologi med stort potensiale kan bli stort. Får bare håpe på at Natal blir kompatibelt med neste generasjons Xboxer og kanskje PC attpåtil. :)

Edit: Her er en rask demonstrasjon fra Jimmy Fallon: http://www.latenightwithjimmyfallon.com/vi...o-6109/1123102/

Endret av Laland
Lenke til kommentar

Er som jeg har ant hele tiden, Natal blir nok et produkt for å fange opp folk som ellers ikke spiller spill. Hvor det blir enkle små spill som gamers ellers der ute synes er morro i ca 5min. Om MS derimot får denne teknologien over i dagens spill og det faktisk øker opplevelsen så har jeg stor tro på Natal...men det er ikke den veien MS med Natal skal gå virker det som.

Et gimmick produkt for ikke gamers, håper dog jeg tar voldsomt feil.

Lenke til kommentar
Har personlig ikke helt troen på dette. Sonys nye eye toy kamera virker som en mer solid løsning med tanke på at man bruker to kontrollere som nok kameraet alltid fanger opp.

Enig. Sony sine kontroller blir en slags videreføring av wii'en sin kontroll, bare mer presis.

Ser ikke hvordan det skal føles naturlig og gire, skyte eller liknende uten å ta i noe annet enn luft. Vi forventer automatisk å få noen feedback når vi gjør slike ting

Endret av Zealow
Lenke til kommentar
Har personlig ikke helt troen på dette. Sonys nye eye toy kamera virker som en mer solid løsning med tanke på at man bruker to kontrollere som nok kameraet alltid fanger opp.

Enig. Sony sine kontroller blir en slags videreføring av wii'en sin kontroll, bare mer presis.

Ser ikke hvordan det skal føles naturlig og gire, skyte eller liknende uten å ta i noe annet enn luft. Vi forventer automatisk å få noen feedback når vi gjør slike ting

Nintendo har jo allerede "videreført" Wiimote'n med Motionplus addon'en, så jeg vet ikke om Sony vil fange noe særlige interesse ved å ape etter dem. Jeg tror de som allerede har en Wii heller kjøper Motionplus enn en PS3 OG den nye kontrolleren deres, og de som ikke har Wii eller PS3 kjøper vel heller de vil gidder å ta seg råd til. Da tror jeg Wii'en står litt sterkere.

Microsoft prøver iallefall noe nytt og jeg tror de vil kunne kapre noen av de eksisterende Wii kundene med dette.

Lenke til kommentar

Nintendo har jo allerede "videreført" Wiimote'n med Motionplus addon'en, så jeg vet ikke om Sony vil fange noe særlige interesse ved å ape etter dem. Jeg tror de som allerede har en Wii heller kjøper Motionplus enn en PS3 OG den nye kontrolleren deres, og de som ikke har Wii eller PS3 kjøper vel heller de vil gidder å ta seg råd til. Da tror jeg Wii'en står litt sterkere.

Microsoft prøver iallefall noe nytt og jeg tror de vil kunne kapre noen av de eksisterende Wii kundene med dette.

Prøver noe nytt? Bullshit! Hørt om EyeToy eller!? Har heller tro på Sony sin løsning, mye mer presist og det er deg i bildet isteden for en Mii fra Wii....

Lenke til kommentar

Prøver noe nytt? Bullshit! Hørt om EyeToy eller!? Har heller tro på Sony sin løsning, mye mer presist og det er deg i bildet isteden for en Mii fra Wii....

EyeToy er et webcam..

Natal er

an "RGB camera, depth sensor, multi-array microphone, and custom processor running proprietary software", which provides full-body 3D motion capture, facial recognition, and voice recognition capabilities. The Project Natal sensor's microphone array enables the Xbox 360 to conduct acoustic source localization and ambient noise suppression, allowing for things such as headset-free party chat over Xbox Live.

The depth sensor consists of an infrared projector combined with a monochrome CMOS sensor, and allows the Project Natal sensor to see in 3D under any ambient light conditions. The active depth-sensing range of the depth sensor is adjustable, with the Project Natal software capable of automatically calibrating the sensor based on the gameplay and environment conditions, such as the presence of couches.

Blir litt som å sammenlikne hest og kjærre med en bil.

Lenke til kommentar

EyeToy er et webcam..

Natal er

an "RGB camera, depth sensor, multi-array microphone, and custom processor running proprietary software", which provides full-body 3D motion capture, facial recognition, and voice recognition capabilities. The Project Natal sensor's microphone array enables the Xbox 360 to conduct acoustic source localization and ambient noise suppression, allowing for things such as headset-free party chat over Xbox Live.

The depth sensor consists of an infrared projector combined with a monochrome CMOS sensor, and allows the Project Natal sensor to see in 3D under any ambient light conditions. The active depth-sensing range of the depth sensor is adjustable, with the Project Natal software capable of automatically calibrating the sensor based on the gameplay and environment conditions, such as the presence of couches.

Blir litt som å sammenlikne hest og kjærre med en bil.

Det var ikke det, det var snakk om, du sa at det var noe nyskapende, men det er det ikke, det er en videreutvikling av EyeToy....

Lenke til kommentar
Skjul
1. Natal
2. Fleshlight
3. ????
4. Profit!

That's right, I went there :D

^_^

Natal kan enten slå helt mongoloid mye an, eller det kan bli en katastrofe. Makan til heldekking. Greia er at det i casual spill i mange tilfeller helt sikkert kan bli konge, men i spill som de av oss som liker litt mer dybde enn å sparke badeballer vil ha så kan det fort bli en ulempe. Tror rett og slett ikke Natal vil ha den samme sepsonsiviteten som en kontroller har. På en kontroller kan du tross alt ikke trykke feil (om du ikke trykker fiel tast da), mens Natal har det potensialet til å ikke registrere bevegelsen din. Kanskje man i Gears of War 3 kan lene seg til siden for å titte ut over hjørner?

(Sorry for at innlegget ble litt crowded :p)

Det var ikke det, det var snakk om, du sa at det var noe nyskapende, men det er det ikke, det er en videreutvikling av EyeToy....

Og en PS3 er en videreutvikling av en PC. HVA FUCKINGS SÅ?!
Lenke til kommentar

Som spillutvikler fikk jeg vann i munnen når jeg så denne videoen for første gang. Hadde også noen spill designere som nesten ble på gråten når de så hva som var mulig å få til med Natal (project milo?) Gleder meg enormt til å leke med SDKen til dette!

Lenke til kommentar
Å bruke dette sammen med den vanlige Xbox kontrollen åpner for store muligheter. Den beste håndkontrollen(!) kombinert sammen med en kamerateknologi med stort potensiale kan bli stort. Får bare håpe på at Natal blir kompatibelt med neste generasjons Xboxer og kanskje PC attpåtil. :)

Edit: Her er en rask demonstrasjon fra Jimmy Fallon: http://www.latenightwithjimmyfallon.com/vi...o-6109/1123102/

Jeg er litt skeptisk, særlig etter å ha sett burnout demoen på slutten.. Jeg velger mye heller en kontroll enn det der!

Men er selvfølgelig ekstremt positiv til at alle prøver noe nytt! Selv om det ikke er sikkert at det slår ann, så håper jeg det blir mange morsomme spill og opplevelser ut av dette! Men jeg vil ikke være klar for kjøp til launch..

Lenke til kommentar

Mye sammenligning og påstander om herming her ;D

Vell, all videreutvikling er herming på ett eller annen nivå. Kontrollerne på min Philips G7000 hadde joystick og en knapp, har aldri klaget over 360 kontrolleren av den grunn.

Dette systemet er ett suplemang til eksisterende hardware, og så lenge jeg får fortsette å spille på den "gamle" måten så er jeg fornøyd.

Når det gjelder sammenligningen med eye toy så må det kunne kalles nyskapende, innenfor segmentet bevegelseskontroll. Som det ble skrevet tidligere så er eye toy et "vanlig" webcam, og softwareanalyse av bildet benyttes. Det er klart at dette også er en boks som står og ser på deg, men det er en "ny" (i slik sammenheng) teknologi, eller en sammensmeltning av teknologi, som benyttes for å gjøre dette, og den analyserer mer enn bare bevegelser i bildet, noe som er umulig med et webcam.

Om den av den grunn er bedre er såklart en helt annen sak, og det er det overhode ingen vits i å diskutere enda.

Personlig er jeg ikke av typen som ønsker å vifte så alt for mye med armene når jeg spiller,og i allefall ikke med beina. Men som familie/partyopplegg blir nok dette kjekt å ha.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...