Gå til innhold

– Anmeldere gir blanke i Wii

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Mitt inntrykk er at hvis det kommer et spill av god kvalitet og som er beregnet på mer hardcore gamere, så får dette mye oppmerksomhet i pressen. Jeg skjønner godt at anmeldere ikke gidder å bry seg om alle treningsspillene og spill i beste fall av middels kvalitet som spys ut til Wii. Journalistene må da tenke litt på hva leserne er interessert i.

Min konklusjon er at spillanmeldere gir blanke i spill som ikke er myntet på spillere. Det er helt greit for meg.

Forresten. Jeg lånte bort Wiien til en kamerat, da jeg ikke brukte den noe særlig. Nå har han gått til innkjøp av EA Sports Active. Ble litt skuffa jeg, han har feks ikke rørt Resident Evil 4 eller Metroid. Og vi går tilbake til tidlig 80-tall da vi spilte sammen på c64.

Lenke til kommentar

Er det bare jeg som opplevde et deja vu når jeg leste dette? Husker ikke om (- men tror) det var samme mann som klaga over akkurat det samme for et snaut år sida. Faktum er jo at forholdet mellom antallet gode og dårlige spill til Wii er ENDA dårligere enn det generelt er til de andre plattformene, og da ser jeg fullstendig vekk ifra åpenlyse forskjeller som maskinvare og grafikk - dette har aldri interessert meg stort uansett.

Det kom så mye ræl og halvveisjobber av spill til Wii at etter å ha eid min i halvannet år orka jeg ikke mer, og prakka den på noen andre med et ganske stort tap. Spilte mange forskjellige spill, brukte nettbutikken flittig, hadde til og med kompiser å spille med, men i retrospekt kom vi frem til at det vi egentlig savna mest nå var Airhockey-spillet som fulgte med Wii Play.

Lenke til kommentar
At spillene til Wii får lite oppmerksomhet, har antageligvis alt med at man må vade gjennom utallige kubikkmeter med middelmådig dritt før man finner en tittel som er noenlunde underholdende. Det er jo skuddår mellom spill som faktisk er bra.

Der er grunnen.

Det kommer så ufattelig mye søppel til Wii. Melkeprodukter. De fleste Wii- utgivelsene står i (butikk-) hylla og støver ned.

Lenke til kommentar
Mitt inntrykk er at hvis det kommer et spill av god kvalitet og som er beregnet på mer hardcore gamere, så får dette mye oppmerksomhet i pressen. Jeg skjønner godt at anmeldere ikke gidder å bry seg om alle treningsspillene og spill i beste fall av middels kvalitet som spys ut til Wii. Journalistene må da tenke litt på hva leserne er interessert i.

Min konklusjon er at spillanmeldere gir blanke i spill som ikke er myntet på spillere. Det er helt greit for meg.

Forresten. Jeg lånte bort Wiien til en kamerat, da jeg ikke brukte den noe særlig. Nå har han gått til innkjøp av EA Sports Active. Ble litt skuffa jeg, han har feks ikke rørt Resident Evil 4 eller Metroid. Og vi går tilbake til tidlig 80-tall da vi spilte sammen på c64.

Hvorfor ikke vær glad på hans vegne. Ikke alle er interessert i de samme spillene. Om han føler at fitness-spill er for han så for all del. Spill handler ikke bare om å blåse hodet av folk.

Er kansje ikke så mange barn som leser spill anmeldelser.

Faktisk er majoriteten av Wii-eierne eldre, som ikke leser anmeldelser. Wii har massemarkedet i sin hule hånd.

Når jeg tenker tilbake til da både Wii-kontrollen og navnet ble avslørt, må jeg bare le litt av hvordan det hele har utviklet seg. Spillmarkedet har nærmeste blitt satt på hodet av det Nintendo gjorde denne generasjonen. Alle lo og hånet Nintendo, men se nå hva som har skjedd.

At massemarkedet ikke bryr seg om anmeldelser er ikke så rart. Disse finner veien til spillene via reklame på TV og hva folk diskuterer. Uansett syns jeg det blir feil av anmelderne å ikke bry seg om Wii mer. Nå kan man vel også ikke forvente annet heller, siden disse i større grad bare er gamere som vokste opp blant hardcore-spill som vi i dag kaller det. Faktumet er at massemarkedet er så mye større og klarer de å bringe disse over til å prøve andre spill kan potensielle i lesere flyge i taket. Hvordan man kan gjøre dette kan bli en vanskelig oppgave.

Svært få trodde bevegelseskontroll var framtiden. Vel, se hva som skjer i dag. E3 viste nemlig at framtiden ligger i nemlig dette. Det er bare å innse at spill aldri vil bli det samme som før lenger. Innen 5 -7 år tror jeg faktisk vi i mindre grad bruker en normal spillkontroll. Kanskje også ikke i det hele tatt.

Ble litt mye tanker dette. Spennede blir det iallefall. Og anmelderne får bare utvide horisonten mer, for det ligger mer der ute enn deres spesielle interesse av spillsjangrer.

Endret av TCi
Lenke til kommentar

Vel, det er jo ikke så mye å klage over, alle spill som gamere fatter innteresse for blir jo anmeldt. Ingen vits å anmelde masse treningspill som bare er det samme hele tiden, det kan folk finne ut om de skal kjøpe med en gang, man trenger ikke anmeldelse for å finne ut om man vil spille tennis og andre helt vanlige saker....

Lenke til kommentar

Jeg tror dette har med at de ikke alltid kan levere de samme spillene til wii som de gir ut til ps3 og 360, og da gidder ikke utviklere å lage et eget et til wii. På den måten blir det færre spill til wii, og det er ikke noe vits å anmelde de spillene som allerede har kommet før, altså å anmelde et spill to ganger bare fordi det kommer senere til wii.

Lenke til kommentar

å si at det er færre wii spill er vel helt feil Paisley? Jeg finner ikke noen tall, men jeg trodde wii var den konsollen med helt klart mest spill. men mulig jeg tar feil, fant ikke noe info

Men jeg er enig med folk her.. for det meste søppel, fikk meg wii for 1mnd siden cirka, og må virkelig lete for å finne gode spill..

Lenke til kommentar

Prøver selv å anmelde mest mulig av de forskjellige konsollene, og da er Wii-spill inkludert. Men er ekstremt lite nye spill for tiden, for det meste kommer det gamle Gamecube spill med nytt kontroll system. Det føler jeg blir for tynt å anmelde, ellers har man jo innimellom en flott tittel. Wii er den konsollen jeg aldri hadde greide meg med alene uten PS3 og 360.

Men mellomrommet mellom slike titler blir for stor. Men når det nye Zelda kommer, blir det nok mye oppmerksomhet på Wii igjen. Det kan jo også selge mange flere konsoller også, pluss Mario Galaxy 2 som også ser genialt ut.

Lenke til kommentar
Men jeg er enig med folk her.. for det meste søppel, fikk meg wii for 1mnd siden cirka, og må virkelig lete for å finne gode spill..

Det hadde hjelpt om det var mulig å laste ned demoer... Eg gidde ikkje leite etter wii spill når eg ikkje får testa dei og gidder heller ikkje å lese om dei når eg ikkje kan prøve.

Lenke til kommentar
å si at det er færre wii spill er vel helt feil Paisley? Jeg finner ikke noen tall, men jeg trodde wii var den konsollen med helt klart mest spill. men mulig jeg tar feil, fant ikke noe info

Jeg mener det slikt at mange utviklere må lage en egen versjon av et spillm som allerede finnes til 360 og ps3 om de også skal slippe spillet til wii. Samtidig tror jeg også at mange anmeldere er redde for å årøve noe nytt og de er den gamle hardcore gruppen som spilte på 90 tallet og som den dag i dag ønsker å spille på hardcore maskiner og med slike spill.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...