Gå til innhold

Skal det stå windbond på RAM-brikken??

vhguru

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Når husker jeg ikke helt(og er for lat til og opne maskinen), men det jeg er sikker på er at hvis det står twinmos på chippene så er det ikke winbond...men så var det om det stod navnet på chippen da, står verfall hastigheten(i ms) på winbond brikkkene

...er egentlig for trøtt til å svare nå....det jeg sier har sansyndligvis ikke mye sense i seg :shrug:

Lenke til kommentar
Hei.

Bestilte 2 stk. TwinMOS PC3200 DDR-DIMM 256MB m/Winbond fra Komplett. Jeg sjekket merkingen på brikkene og kunne ikke se at det står winbond noe sted. Kan jeg ha fått helt vanlige brikker uten Winbond?? :o

Se på dette bildet. Her ser man tydelig at det står Winbond på brikkene på minnemodulene. Ser de ikke slik ut?

Lenke til kommentar
Hva er forskjellen med og uten Winbond ?

Winbond lager minnebrikker som er særlig godt egnet for overklokking og "tweaking". Spesielt deres BH-5 brikker, som også er benyttet av f.eks. Corsair i langt dyrere minnemoduler enn de f.eks. Twinmos tilbyr.

Lenke til kommentar
Hei.

Bestilte 2 stk. TwinMOS PC3200 DDR-DIMM 256MB m/Winbond fra Komplett. Jeg sjekket merkingen på brikkene og kunne ikke se at det står winbond noe sted. Kan jeg ha fått helt vanlige brikker uten Winbond?? :o [/b]

Kjøpte også fra komplett. Står ikke winbond på mine brikker heller. Trodde jo det var winbond likevel. Kan de virkelig ha sendt brikker uten winbond og tatt betalt som de er med. Dette burde sjekkes opp.

Lenke til kommentar

jeg får mine brikker i morgen fra komplett, er det ikke winbond på dem sender jeg dem tvert tilbake og klager, har jo betalt for brikker med winbond og vil ikke ha noe noname crap på dem hvis det ikke står noe på chippene ?, noen som hadde et bilde eller ?

Lenke til kommentar

Har snakka med support på komplett. De sier at det ikke står winbond på alle brikkene. De skal ha en sirkel med W i, da er det med winbond likevel.

Fant ikke en hel sirkel med W i på mine brikker. Men oppe til venstre på chippen var det en slags halvsirkel med tre skråstilte streker som kan ligne på en W (en logo). Dette kan jo være merket som bekrefter at det er winbond, men er fremdeles usikker. Er det noen som kan fortelle hvordan denne logoen til winbond brikkene skal se ut.

Lenke til kommentar

Hadde tenkt å kjøpe meg 2x512 Twinmos. Det fins en sånn dual pack med to brikker som skal funke optimalt i lag. På det nettbutikkene jeg har kikket står det ikke et kvekk om winbond på disse dual pakkene. Men på enkle 512 brikker kan man velge en med winbond.

Er det altså ikke winbond på dualpacken? hva er da best 2 enkle 512 brikker med winbond eller dual packen uten......?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...