Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Mathias Nygaard

Klart Norge skal ha et skikkelig offroad ultramarathonlöp. I Sverige har man startet Fjällräven classic som var tenkt som et 3 dagers turlöp på 11 mil. Flere og flere deltagare löper hele strekningen (vinnertid ca. 12 timer). 23 km er jo bare en middels lang treningsökt.

Lenke til kommentar
Gjest Ole Kristian

Så lenge arrangørene ikke tar seg grise-betalt for løpet, noe som de gjør for rennet og rittet. Så er jeg med!

Lenke til kommentar
Gjest Christian

Om man ønsker å gjøre Birkebeinerløpet om til et godt løp med passende utfordring så trenger man bare å snu dagens trase. Mao løpe fra Lillehammer til Sjusjøen!

Lenke til kommentar
Gjest Olav Engen

Det hadde vært fantastisk, et løp langs Birkebeinerstien. Vi er jo flere som har vurdert å løpe strekningen som trening senere i sommer, men konkurranse er jo mye mer interessant.

Det eneste jeg frykter er at man velger den tiden på året mange av de andre spennende ultraløpene går...

Samme dag som Birkebeinerløpet ville vært fint - eller senere på høsten.

Lenke til kommentar
Gjest Jan Wilhelm Werner

Dette har potensiale til å bli noe stort!

I Bergen arrangerer vi http://www.styrkeproven-rettvest.org/ og fikk plutselig en dobling av deltakere i fjor. Nå 200! Vi har "bare" 50km, men desto flere høydemeter; 3000! 5 til 15 timer på resultatlisten.

Med PR-potensialet i merkevaren "Birkebeiner.." og dragsuget etter skiene og syklene, tipper jeg 300 på startstreken første året.

NB!Sikkerhet og deltakernes eget ansvar!

Jan Wilhelm Werner

Styrkeprøven Rett Vest

Lenke til kommentar

Det kommer ann på hva som er målsetningen til arrangøren. Ønsker man 200 deltagere så er 9mil passe.

Ønsker man å appelere til de samme som man gjør i rittet og rennet tror jeg en maratondistanse er tingen. Løpet framstår (som allerede nevnt) i dag som en en treningsøkt i forhold til de andre øvelsene.

Lenke til kommentar
  • Opprett ny...