Bruker-162103 Skrevet 9. juni 2009 Del Skrevet 9. juni 2009 Jeg fikk nettopp mitt trådløse bluetooth headsett fra GameZone. Men jeg har store problemer med å prøve headsettet. Jeg har ladet det og prøvd alt. Her er det som står i manualen på Norsk: Lade det trådløse headsettet: 1. Sjekk at PS3 systemet er slått på. 2. Sett inn mini-B- kontakten til den medfølgende USB-kabelen i ladestasjonen og sett inn den andre enden av ledningen i en USB- kontakt på PS3 systemet. 3. Plasser det trådløse headsettet i ladestasjonen. Mikofonlyddempingsindikatoren begynner å lyse og lyser sammenhengende i 2 sekunder. Så blinker det for å angi at headsettet lader. Ladingen er fullført når indikatoren slutter å blinke. Du kan også lade det trådløse headsettet ved å koble det direkte til PS3 systemet eller en annen USB-port med strøm, som på en PC, med en USB-kabel. Men hvilken indikator mener de. Det finnes en mikrofonlyddempings indikator og en power indikator. Oppkobling til PS3 system: 1. trykk på POWER-knappen på det trådløse headsettet og hold den nede til strømindikatoren blinker annenhver gang grønt og rødt, som angir at Bluetooth Discovery Mode er aktiv. 2. I Home menyen til PS3 systemet går du til innstillinger, så Tilbehør innstilling og velger Administrer Bluetooth enheter. 3. En melding på skjermen spør om du vil registrere en Bluetooth enhet. Velg Ja når du blir bedt om det. 3. Velg start scanning. PS3 systemet begynner å skanne etter det trådløse headsettet. En liste over Bluetooth enheter innenfor radius til ditt PS3 system vises. 4. Velg det trådløse headsettet fra listen over enheter. Hvis du blir bedt om en passnøkkel, skriver du inn "0000". Headsettet er nå koblet opp til PS3 systemet. Og til dere som lurte angående "0000" så er det ikke farlig om andre får vite tallene. Men hva er egentlig feilen? Og til dere som lurte så har jeg 80 GB vesjonen av PS3`en. Men har noen spørsmål: 1. Kan man høre på musikk i pS3 XMB`en? Og hvordan? 2. Hvordan kan man høre på musikk på mobilen?Og hvordan? 3. Kan man høre seg selv snakke når man er online? og hvordan? Lenke til kommentar
HerrGhost Skrevet 9. juni 2009 Del Skrevet 9. juni 2009 En ting først. Er det det offisielle ps3 headsetet? Lenke til kommentar
Einride Skrevet 10. juni 2009 Del Skrevet 10. juni 2009 Høyres ut som om det offisielle headsettet, ut i frå forklaringa, ja. Uansett, for å kople headsettet til PS3 med HQ-lyd setter du USB-kabelen direkte i headsettet første gang (løft opp ein liten plastflik på toppen) for å "pare" det med PS3-en. Dersom du bruker bluetooth "pairing" (Bluetooth discovery mode) som forklart nederst i posten din får du ikkje HQ mode. Dersom du allereie har gjort det sånn, gå inn på Accessory Settings og fjern Wireless Headset. Så kan du kople til med kabel i staden for. Power-indikatoren er den grønne LED-en på power-knappen. Mute-indikatoren er den store runde LED-en rundt Mute-knappen. Denne blinker raudt når headsettet lader. Når headsettet er i discovery mode alternarar den mellom raudt og grønt om eg hugsar rett. Uansett, du vil kople den til via kabel pga HQ-modus. Når det gjeld spørsmåla dine, som forøvrig ikkje er utdjupa noko særleg, så kan du legge inn musikk på PS3-en, og høyre på musikken via XMB (er eit eigen Music-ikon, mellom Photos og Video). Dersom du meinte in-game, er dette kun mogleg for spel som støttar dette. Killzone 2 gjer det, Zen Pinball gjer det, LBP gjer det i pod/create mode, sikkert fleire andre spel også, men det må altså vere eksplisitt støtte for det). Musikk på mobilen ser eg ikkje heilt korleis du får til å henge saman med PS3. At du spelar av musikk frå PS3-en på mobilen? Ingen aning, kanskje om mobilen kan brukast som eit BT-headsett, men tvilar. PSP har Remote Play om du har ein slik. Voice chat så høyrer du normalt ikkje deg sjølve, med mindre nokon andre har høgtalarane høgt på, og du får ekko av deg sjølv. Du kan sjekke headset-innstillingane inne på Accessory Settings. Når du der stiller volum for mikron høyrer du deg sjølv. Dei fleste spel har ein indikator som visar når mikrofon er aktiv. Headsettet har også eit HUD, noko lignande det DS3 har, som viser volum og mute/on off. Trur denne berre er aktiv dersom du har først kopla til via kabel (som nevnt over). Lenke til kommentar
Bruker-162103 Skrevet 10. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2009 Takk for svar men har er noen utdyppete spørsmål: 1. Kan man høre på musikk på PS3`en i menyen (ikke in-game)? 2. Kan man bruke headsettet til å høre på musikk på mobilen? Jeg har en Sony Ericsson W6001. Lenke til kommentar
Einride Skrevet 10. juni 2009 Del Skrevet 10. juni 2009 [...]så kan du legge inn musikk på PS3-en, og høyre på musikken via XMB (er eit eigen Music-ikon, mellom Photos og Video). Så ja, du kan høyre på musikk i XMB dersom du legger inn musikken på PS3-en (eller brukar WMP11 eller PS3 Media Server så du kan streame musikken frå PCen). Når det gjeld lyd på mobilen er det berre å pare det med telefonen og prøve. Eg kan bruke headset med min Nokia-telefon og få musikk på det. Har dog ikkje prøvd med det Sony-headsettet. Dette er avhengig av telefonen, ikkje headsettet. Anar ikkje kva den mobilen støttar og ikkje. Men det blir vel uansett ikkje ei fantastisk oppleving sidan du kun får lyd på eit øyre (Du kan for øvrig ha headsettet "paired" med både ein telefon via "Bluetooth discovery mode" og PS3-en via kabel. Då vil den først prøve å koble til PS3, deretter mobilen. Med andre ord, skal du kople til telefonen, må PS3 vere av når du slår det på, elles vil det kople til PS3 i staden for.) Lenke til kommentar
Bruker-162103 Skrevet 10. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2009 Kan noen lage emn guide ti lmeg hvordan jeg skal gjøre det med musikken? Lenke til kommentar
HerrGhost Skrevet 10. juni 2009 Del Skrevet 10. juni 2009 For å få musikk på ps3'en, så tar du enten en minnestikke eller andre lagringsmidler og putter inn i ps3'en. Så går du bort til musikkikonet og går opp til lagrinsmediet som kommer frem. Så trykker du enten x eller trekant også vis alle. Deretter trykker du trekant oppå en av sangene og trykker kopier eller kopier flere. Håper det hjalp, fordi jeg er ikke god til å forklare Lenke til kommentar
Bruker-162103 Skrevet 10. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2009 Men kan man bruke headsettet til å høre på musikken rett i XMB`en? Lenke til kommentar
JoeDohn Skrevet 10. juni 2009 Del Skrevet 10. juni 2009 På menyen med innstillinger (andre kolonne fra venstre på XMBen) har du blant annet sound (output) settings. Arrester meg gjerne hvis jeg tar feil nå, men med mindre Bluetooth-headsettet dukker opp som et valg på denne menyen (jeg får opp SCART, komposittkabel og HDMI som valg, og har et BT-headsett para med PS3en) kan du ikke få lyd fra spill eller musikk ut på headsettet. Er ganske sikker på at det bare er voicechat som mates ut via Bluetooth, det KAN hende det går an å stille dette inn på accessory settings, samme stedet du registrerte headsettet i første omgang. Lenke til kommentar
Bruker-162103 Skrevet 10. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2009 På menyen med innstillinger (andre kolonne fra venstre på XMBen) har du blant annet sound (output) settings. Arrester meg gjerne hvis jeg tar feil nå, men med mindre Bluetooth-headsettet dukker opp som et valg på denne menyen (jeg får opp SCART, komposittkabel og HDMI som valg, og har et BT-headsett para med PS3en) kan du ikke få lyd fra spill eller musikk ut på headsettet. Er ganske sikker på at det bare er voicechat som mates ut via Bluetooth, det KAN hende det går an å stille dette inn på accessory settings, samme stedet du registrerte headsettet i første omgang. Så det går ikke an å høre på musikk på verken sony mobil (W6001) eller PS3 ? Lenke til kommentar
HerrGhost Skrevet 10. juni 2009 Del Skrevet 10. juni 2009 Ikke på ps3'en iallfall. Lenke til kommentar
iStephano Skrevet 10. juni 2009 Del Skrevet 10. juni 2009 (endret) Hva er HQ mode? Jeg fikk dette selv nettopp men jeg koblet den første gangen inn i USB inngangen på Macen min for og lade siden jeg ikke hadde på PS3.. Var dette dumt? Endret 10. juni 2009 av Bare Ban Lenke til kommentar
Einride Skrevet 11. juni 2009 Del Skrevet 11. juni 2009 HQ = High Quality, gir bedre lydkvalitet med det headsettet samanlikna med vanlig bluetooth "pairing". At du lada det opp via Mac-en først gjer ingenting, er korleis du parer det med PS3en første gang som har noko å seie. Dersom du kobla headsettet til via PS3 med USB-kabelen første gong er du allereie good to go. Dersom du brukte bluetooth discovery mode må du fjerne headsettet frå PS3-en og så koble det til via USB-kabel. For å sjekke om du har HQ-modus skal dette stå i display oppe til høgre på PS3-en når du skrur på headsettet (eventuelt skrur av/på mute eller justerer volum). Lenke til kommentar
iStephano Skrevet 11. juni 2009 Del Skrevet 11. juni 2009 Nice, da gjør jeg dette senere Takk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå