Gå til innhold

Sims 3 / DVD drive problem

Anbefalte innlegg

Jeg har kjøpt Sims 3 til Windows. Jeg ville installere spillet på min samboers PC, men DVD driven dukker ikke opp i windows, bare i bios. Dermed puttet jeg det i DVD driven i min PC, og satte full deling. Så gikk jeg inn på min egen PC fra min samboers pc, og startet / fullførte installasjonen derifra. (Lag på hennes c: disk). Jeg har deretter prøvd å kjøre autoplay, men maskinen hennes klager over at disken ikke er i.

Dermed har jeg kjørt windows xp installasjons CD og valg "repair". Dette hjalp ikke. Jeg formaterte deretter. Det hjalp heller ikke.

Hva kan jeg gjøre? Jeg spiller ikke ofte PC spill, men er det slik at DVDen alltid på sitte i den PCen du spiller spillet med?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det du skriver er litt uklart for meg. Er det sånn at du satte disken i DVD-spilleren på din egen PC, og så gikk du og installerte spillet på din PC fra din samboers PC og installerte TS3 fra hennes PC. Du installerte spillet til C:/Program Files (På hennes PC) når disken satt i din egen PC i rommet ved siden av?

Forklar litt nærmere, så forstår jeg nok.

Lenke til kommentar
Det du skriver er litt uklart for meg. Er det sånn at du satte disken i DVD-spilleren på din egen PC, og så gikk du og installerte spillet på din PC fra din samboers PC og installerte TS3 fra hennes PC. Du installerte spillet til C:/Program Files (På hennes PC) når disken satt i din egen PC i rommet ved siden av?

Forklar litt nærmere, så forstår jeg nok.

Hei, beklager at jeg er uklar, men det ser ut til at du tydet det riktig:

1. Puttet Sims 3 DVD i min PC

2. Delte min DVD rom over nettverket

3. Gikk tilbake til hennes PC, gikk inn i mine nettverkssteder og valgte DVDdriven på min egen PC

4. Installerte spillet på hennes C:

edit: Jeg leser på nettet om at noen spill kan spilles uten DVD, men dette virker som noe ulovlig? Eller er det lov siden jeg eier spillet? Og hvis det er lov, hvordan gjør jeg det? Da hadde problemet vært løst.

Endret av Tailzo
Lenke til kommentar

Ok. I've got it. Har aldri testet om det faktisk går ann å dele DVD-driven over et nettverk. Formatering er desverre en lei løsning.

Jeg anbefaler en bruke den letteste løsningen som mange foretrekker, nemlig å cracke spillene. Da kan du bare installere TS3 og laste ned cracken fra her. Velger du Razor 1911, så har du gjort et godt valg.

Hvis du ikke vet hvordan du skal gjøre det, så skrik ut. Minner om at bruken av en crack ikke er noe ulovlig fordi det bare er en modifisert .exe fil.

Endret av ErlendA
Lenke til kommentar

Hjertelig takk! Jeg skal siifra om jeg ikke forstår det. Vet egentlig ikke helt hvordan jeg går frem. (Men det finner jeg muligens ut av?) Nå blir forhåpentligvis samboeren min superglad! Hun har gledet seg siden Sims 2 vi hadde på PS2.

Lenke til kommentar

Det følger med en omfattende brukermanual, men ofte er disse litt utydelige for nybegynnere.

Det kan for eksempel stå "Copy over cracked .exe"

Du får altså med en fil som heter TS3.exe. Denne kopierer du over til programfilene, eller mer nøyaktig:

C:\Program Files\Electronic Arts\The Sims 3\Game\Bin

(For engelsk versjon av OS)

Ellers får dere ha en god fornøyelse. TS3 var et veldig underholdene spill.

Endret av ErlendA
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...