Gå til innhold

Kan man se rikstv på en pc monitor?

Anbefalte innlegg

Trenger ny tv på hytta, og lurer på om jeg kan koble en rikstv dekoder til en pc monitor med hdmi inngang for å se tv? En 23tommers monitor med full hd og hdmi er rimeligere enn en hd ready tv i samme størrelse.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den linken viser bare hvilke dekodere som er godkjent for RiksTV. Du vil vel selvfølgelig vite om du kan få inn kanaler på LCD skjermen din fra det digitale bakkenettet via en dekoder.

Jeg har ikke prøvd dette selv.Men selvsagt kan det være noen detaljer som jeg ikke vet om, men kanskje du kan prøve det frem hjemme?

Endret av ErlendA
Lenke til kommentar
Den linken viser bare hvilke dekodere som er godkjent for RiksTV. Du vil vel selvfølgelig vite om du kan få inn kanaler på LCD skjermen din fra det digitale bakkenettet via en dekoder.

Jeg har ikke prøvd dette selv.Men selvsagt kan det være noen detaljer som jeg ikke vet om, men kanskje du kan prøve det frem hjemme?

Min problemstillinge re denne: jeg har rikstv dekoder (både en Sagem modell og en Grundig med harddiskopptaker), men trenger en ny tv på hytta. Lurte på om det gikk an å bare kjøpe en pc-monitor på 23-24 tommer med hdmi inngang og bruke denne som tvskjerm med signalene fra rikstv boksen (dvs. uten å ha en pc tilkoblet). Har ikke noen tilsvarende skjerm jeg kan prøve det på nå, var nettopp derfor jeg spurte.

Blir det evt problematisk hvis ungene vil spille PS2 på en slik skjerm? Kanskje lettere å koble til en tv. Noen som kan anbefale en tv i 23-24 tommer? Tv en skal stå i en hylle og kan ikke være større enn 61 cm bred derfor maks 23-24 tommer.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...