phnx85 Skrevet 19. juli 2003 Del Skrevet 19. juli 2003 Et lite tips, MSI K7D Master støtter kun REG ECC minne. Husk på det. For øvrig er det lett å kjøpe et par XP prosessorer for så å modde de til MP'er. Jeg kan gjøre det for deg dersom du ikke tør selv . Da er 2400+ et godt valg. 1024 mb ram er evig nok, men husk på reg ecc! CL2 er overhodet ikke nødvendig, men er du timingfanatiker, kjøp PC2700 REG ECC og bump timingene litt. SCSI-disk er ikke å forakte, men en god 7200-disk holder i massevis. Ta kontakt, har erfaring med dualsystemer Hvordan mod'er man XP prosessorer til å bli MP? Jeg trodde det bare gikk ann på de første XP prossesorene, altså Palmino. Kan alle XP'prosessorer moddes? Lenke til kommentar
Silenoz Skrevet 20. juli 2003 Del Skrevet 20. juli 2003 Ja, alle XP'er kan moddes, TOM Barton. Man kobler bare sammen en L5-bro. Se med på 2cpu.com eller hva sidden heter. Lenke til kommentar
phnx85 Skrevet 21. juli 2003 Del Skrevet 21. juli 2003 Jeg fant ingen ting om hvordan modde XP til å bli MP på 2cpu.com. Har du en linke eller..? Lenke til kommentar
Silenoz Skrevet 21. juli 2003 Del Skrevet 21. juli 2003 det er på forumet en plass. Søk og du skal finne. ( 2cpu.com sitt) Lenke til kommentar
phnx85 Skrevet 21. juli 2003 Del Skrevet 21. juli 2003 Jeg gikk på forumet etter at jeg postet hær :oops: Fant litt info. Jeg tror ikke min XP 2500 kan moddes fordi det har ikke L5 bruer. Lenke til kommentar
Mysil2 Skrevet 21. juli 2003 Del Skrevet 21. juli 2003 Jeg gikk på forumet etter at jeg postet hær :oops: Fant litt info. Jeg tror ikke min XP 2500 kan moddes fordi det har ikke L5 bruer. Hehe, jo cpu`en har L5 ! Ved siden av L12, under L3. Koble sammen en av de på L5 (husker ikke helt hvilken... mistenker den siste...). Til dette kan du bruke sølvlakk som man fikser varme-greiene i bakruten på biler Jeg har planer om å modde to xp2500+ til mp og til 266mhz buss da! Ordner også multiplieren til å kjøre på xp3000+ hastighet Ram bruker jeg i første omgang en standard 512mb brikke (slot en og to på msi master-l kan brukes til "vanlige" brikker!) Lenke til kommentar
phnx85 Skrevet 21. juli 2003 Del Skrevet 21. juli 2003 Hehe.. Jeg tittet bare raskt på prossesoren, jeg så bare at det ikke var noen bruer til høyre før der det stod L5 :oops: Men nå så jeg L5 bruene Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå