Gå til innhold

Modern Warfare 2 er direkte oppfølger

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Èn gang for alle; er det nå Call of Duty: Modern Warfare 2? "Call of Duty" som det står flere ganger i artikkelteksten er stikk i strid med hva de sa tidligere i år, men nå er de visst uenige internt også. Forøvrig mener jeg ikke det burde være en direkte oppfølger, hittil har alle CoD spill stått på egne bein noe som gjør at man har en følelse av å være ferdig når man har spilt igjennom. Hvis det blir en åpen slutt denne gangen blir jeg skuffet.

Lenke til kommentar
Modern Warfare 2 er direkte oppfølger

no-shit-sherlock.jpg

Det er vel dette de har sagt helt siden det ble kjent at de arbeidet med spillet. Man ser igjen de samme personene, historien bygger videre på den fra det første spillet og det heter Modern Warfare 2. Dette er vel egentlig bare en forklaring på hvorfor de har valgt å droppe Call of Duty fra spillets tittel.

Endret av Lakus
Lenke til kommentar

Oppfølger og direkte oppfølger er to helt forskjellige ting. Skyt meg hvis jeg tar feil, men en oppfølger er bare en videreføring av det samme konseptet og karaktergalleri, imens direkte oppfølger starter der den forrige sluttet.

Lenke til kommentar

Min første innskytelse var (i likhet med Lakus') at dette må da være gammelt nytt. Men det er kanskje jeg som bare alltid har antatt at det kom til å være en direkte oppfølger, uten at IW noensinne har uttalt det. Det virker liksom naturlig at det er en direkte oppfølger når alt tydet på at de beholdt både den alternative politiske verdenssituasjonen fra MW1, og enkelte av nøkkelkarakterene. Når man i tillegg ble geleidet gjennom oppdraget i E3-demoen av "Captain MacTavish", ble det enda mer opplagt.

Lenke til kommentar

Hvis dere har sett storytraileren hører man at spillet handler om at Zakhaev's nestkommanderende vil ha hevn (du dreper Zakhaev på slutten av MW1). Han nye kisen er tydeligvis dristigere enn Zakhaev da en fortellerstemme sier at Zakhaev holdt han i tøylene da han levde. Videre er Captain MacTavish som hjelper deg i MW2 hovedpersonen "Soap" MacTavish i MW1. Jeg håper bare historien i MW2 blir minst like engasjerende og godt fortalt som historien i MW1, som er noe av det mest gjennomførte jeg har sett i et FPS :) Good Luck Ifinity Ward :D

Lenke til kommentar

Gleder meg vilt, men det som bekymrer meg litt er at det virker som spillet kan bli alt for likt modern warefare 1. Virker litt som det er akuratt det samme spillet abre med nye brett osv. Skal skaffes uansett, så håper jeg tar feil.

Endret av epqr
Lenke til kommentar
Gleder meg vilt, men det som bekymrer meg litt er at det virker som spillet kan bli alt for likt modern warefare 1. Virker litt som det er akuratt det samme spillet abre med nye brett osv. Skal skaffes uansett, så håper jeg tar feil.

Jeg tror du skal slippe å bekymre deg. IW vet hva de driver med :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...