henrist Skrevet 18. juli 2003 Del Skrevet 18. juli 2003 Har i de siste mnd fått en retrogreie for dataspill. Kjæresten min ga meg masse gamle Nintendospill (supermario123, bubble bubble...) og alle disse fungerer bra. Men når jeg laster ned gamel PCspill (Larry, Keen, SkiOrDie...) fungerer ingen! Enten bare klikker PCen, eller så får jeg lyd og en hvit skjerm med noe rødt tåkete i nedre venstre hjørne, eller skjermen er svart/flimrer. Har lastet ned spill fra hjemmesida til broren min, som fungerer på hans data, men ikke min!, og prøvd andre steder på nettet, med nøyaktig samme resultat. Hva kan jeg gjøre?! Savner Larry... Lenke til kommentar
Shulgin Skrevet 18. juli 2003 Del Skrevet 18. juli 2003 Hmm, som ganske ung, så vet jeg ikke helt hvor gammel selve Larry er, men får jeg spørre om du bruker Windows XP/2000 og broren din ikke? Gamle spill er ganske håpløst under XP. Har en egen eldre PC jeg pleier å bruke til slikt. Lenke til kommentar
Wepz Skrevet 18. juli 2003 Del Skrevet 18. juli 2003 XP er ganske håpløs når det gjelder gamle spill, men Jones in the fast lane og The Manager funke nå fint Det du ellers kan gjøre er å lete etter guider på nettet med google, eller så bruker jeg en ganske buggete DOS emulator hjemme (MadTV funker iallefall med den). http://sourceforge.net/projects/dosbox/ Lenke til kommentar
Zimon Skrevet 18. juli 2003 Del Skrevet 18. juli 2003 Vet ikke om alle vet om det, men XP har en fin liten kompabilitets greie funksjon. Gå inn i vanlig Windows utforsker, går til programmet og/eller installasjon/setup filen, høyre klikk og velg "properties". Der inne finner dere "Compability mode" og velg den da til Win95 f.eks. Da skal XP emulere win95 som om spillet ble kjørt på ein95 maskin. Fin liten funksjon, har fungert på ett par av mine kompisers PC etter at jeg ga dem tipset. Prøv dette. Lenke til kommentar
Shulgin Skrevet 18. juli 2003 Del Skrevet 18. juli 2003 Vet ikke om alle vet om det, men XP har en fin liten kompabilitets greie funksjon. Jeg vet om den, ja, og at den kan være til nytte, men jeg har aldri opplevd at den har hjulpet noe særlig. Uansett, den var nevneverdig, og prøv den, du, så kanskje sjansen for at det funker er noe større. Lenke til kommentar
Spaz Skrevet 18. juli 2003 Del Skrevet 18. juli 2003 Spill som f.eks Leisure Suit Larry og Ski or Die fungerer flott på winXP. De gamle spillene som bruker PC speaker fungerer nesten alltid (ihvertfall på min PC) Lenke til kommentar
Zardoz Skrevet 18. juli 2003 Del Skrevet 18. juli 2003 Kan anbefale dette stedet som tar for seg gamle perler: http://vogons.zetafleet.com/ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå