Perri_InnleggNO Skrevet 7. juni 2009 Del Skrevet 7. juni 2009 Lurer på om det er noen mobiler som lar deg bestemme mappe oppsett selv. Og hvor du kan lagre forskjellige dokumenter i en og samme mappe. Slik som på en pc. Og at det som ligger der ikke vises med mindre mappen åpnes. Noen tips Lenke til kommentar
PootieTang Skrevet 7. juni 2009 Del Skrevet 7. juni 2009 Tja, litt usikker på hva du mener. Men de fleste smart-telefoner har jo mulighet til å utforske filsystemet på telefonen og legge filer dit du vil. Hvis du f.eks har s60 kan du jo laste ned FExplorer. Det programmet gir deg mulighet til å aksessere alle katalogene på telefonen. Lenke til kommentar
Perri_InnleggNO Skrevet 8. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2009 Tja, litt usikker på hva du mener.Men de fleste smart-telefoner har jo mulighet til å utforske filsystemet på telefonen og legge filer dit du vil. Hvis du f.eks har s60 kan du jo laste ned FExplorer. Det programmet gir deg mulighet til å aksessere alle katalogene på telefonen. Jeg mener som følger: Jeg vil lage en mappe lokalisert på minnekortet. I denne mappen vil jeg kunne lagre/flytte bilder tatt med camera eller lastet inn fra pc, lagre tekstdokumenter, regneark,presentasjoner++++++ Når jeg så har gjort dette, er jeg ikke interessert i at disse dokumentene også ligger på andre steder i telefonen, eller at de vises på annen måte enn når jeg åpner mappen. Dette har ikke fungert på min N95 eller Innov8. Har ikke forsøkt FExplorer, da det tilsynelatende kun gjør at du kan åpne å lese alle katalogene. Men tillater ikke omgjøring på std. mappeoppsett. Min erfaring er at samme F....... Hva du gjør vises alle bilder, video,lydfiler i galleriet. Når jeg lager mapper å legge dette i er det jo for at det kun er interessant å se disse dokumentene/bildene når jeg åpner mappen. Overnevte telefoner tillater heller ikke å slette de teite bildene osv. som kommer med telefonen. Ei heller gjøre endringer på mapper som kommer med telefonen. Hjalp det, eller er det jeg som ikke kan nok ? Lenke til kommentar
PootieTang Skrevet 8. juni 2009 Del Skrevet 8. juni 2009 Med FExplorer kan du gjøre det meste av det du spør om. Men jeg tror ikke du kan endre standard mappeoppsett. Om du sletter en standardmappe vil den opprettes på ny så fort du lagrer en ny fil på vanlig måte. Lenke til kommentar
Perri_InnleggNO Skrevet 8. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2009 Med FExplorer kan du gjøre det meste av det du spør om. Men jeg tror ikke du kan endre standard mappeoppsett. Om du sletter en standardmappe vil den opprettes på ny så fort du lagrer en ny fil på vanlig måte. Da får jeg forsøke. Ser det går å få den på Norsk. Erfaring med det ? Lenke til kommentar
PootieTang Skrevet 8. juni 2009 Del Skrevet 8. juni 2009 (endret) Jeg vet ikke hvordan det står til med norsk oversettelse på nyere utgaver. Det var ingen norsk utgave tilgjengelig mens jeg hadde n95, men på min gamle 6600 pleide jeg å få tilsendt norsk utgave per mail. Sist jeg sjekka søkte han norske oversettere, det kan jo være noe på gang. Vil uansett anbefale deg å sende ham en mail med forespørsel om norsk utgave så ser han at det er interresse om ikke annet. Edit: Ser den er i beta for s60 3rd edition (Symbian 9.1) enda, og derfor kun i engelsk utgave. Endret 8. juni 2009 av Sputnik Lenke til kommentar
Perri_InnleggNO Skrevet 8. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2009 Med FExplorer kan du gjøre det meste av det du spør om. Men jeg tror ikke du kan endre standard mappeoppsett. Om du sletter en standardmappe vil den opprettes på ny så fort du lagrer en ny fil på vanlig måte. Da får jeg forsøke. Ser det går å få den på Norsk. Erfaring med det ? Har forsøkt å instalere på Samsung innov8, men det ville den ikke gitt Lenke til kommentar
PootieTang Skrevet 8. juni 2009 Del Skrevet 8. juni 2009 Ikke sikkert det er en versjon for innov8, men n95 funker. Lenke til kommentar
Perri_InnleggNO Skrevet 10. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2009 Ikke sikkert det er en versjon for innov8, men n95 funker. Har nå installert FExplorer og den ser ut til å fungere slik den er tenkt. Men det er ikke til mye hjelp. Ja, man kommer inn å få sett det meste. Men de funksjonene jeg er ute etter er der aldeles ikke. Godt det ikke er betalings program. Telefonen tillater hverken endret mappeoppset, sletting av medfølgende bilder, lagring av varierende dokumenter i samme mappe. Og sorterer du bilder i mapper vises jo alle bildene i en lappskaus samme F........ Burde jo hvertfall kunne sortere etter mapper, men nei da. Hva er da vitsen med å ha et mappesystem. Dritt lei Symbian :-( Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå