Gå til innhold

Muligheter du kunne tenkt deg til PS3?

LarZen

Anbefalte innlegg

Vel tråd og trådbeskrivelse forklarer vel det meste. La oss prøve å holde det saklig og diskutere oss imellom hva vi kunne ønske PS3 hadde av funksjoner som den idag ikke har...eller forbedringer vi synes burde komme.

Vel jeg har endel små ting som jeg ønsker hadde kommet til PS3, endel funksjoner som X360 faktisk har pr idag og som skal komme fremmover.

Det første jeg håper Sony gjør noe med etterhvert er hvordan XMB ser ut på systemet, det er pr idag for simpelt og jeg ønsker mer informasjon. Fks det å gå på en brukers profil idag er etter min mening alt for dårlig, dårlig layout og det ser ikke spesielt pent ut. Di av dere som har eller har sett hvordan dette ser ut på X360 vet fort hva jeg tenker på. Litt penere design og noe mer informasjon hadde vært velkommen.

Når vi er inne på profiler til spillere så kunne jeg også tenke meg en overhaling av hvordan trophies systemet ser ut, spesielt at du må synkronisere dine trophies og at det tar endel tid noen ganger.

En annen funksjon som jeg ønsker som nok aldri kommer til å skje er støtte mot Windows Live Messenger, er veldig kjekt at venner ser hva du spiller og kan kontakte deg ingame via pc. Er som du ser ting fra X360 jeg nevner i fleng her slik og jeg synes dem gjør utrolig mye riktig med støtte og funksjoner på maskinen sin for tiden.

Mulighet for Facebook fks hadde også vært kjempe kjekt på PS3.

Men hvorfor i huleste skal vi ha alt det her på en gaming maskin tenker nok endel av dere nå?! Og det er så enkelt som å svare på hvorfor milioner av mennesker verden over bruker Facebook vær dag opp til flere ganger om dagen. Dem vil dele hva dem gjør og se hva andre gjør....mulighet til å kontakte deg ingame fra en pc eller bare se hva du driver med er faktisk en viktig ting idag hvor privatlivet våres deles med omtrent alle vi kjenner.

Men hvorfor bruker du da bare ikke X360 da så er problemet "løst" tenker endel da sikkert?. Enkelt, jeg er en Playstation fan og har vært det siden første gang jeg så Ridge Racer på PS1 for 103år siden. Jeg vil at PS3 skal ha støtte og muligheter for folk i gata enten dem er hardcore gamers eller en som er helt fersk på konsoller.

Jeg ønsker også støtte for *mkv filer men det vil sikkert samtilige som eier en PS3 ha :) Håper også video tjenesten kommer her til Norge snart, spesielt når X360 lanserer denne tjenesten her i landet. PSN for Norge må også skjerpe seg veldig da vi somregel enda må vente 1uke minst på å få samme innhold som Usa. Xbox Live lanserte Wolfenstein 3D for alle denne uka..PSN for US lanserte også denne uken...Europa må vente til neste uke..

Vel det er hva jeg hadde ønsket til PS3 i første omgang, hva ønsker du?

Endret av _LarZen_
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Personlig ser jeg ikke helt behovet for MSN. Bruker det i alle fall aldri på xboxen, vil nemlig ikke at det skal stå "xbox 360 - Halo 3" eller noe sånt i nicket i timevis pga jeg har i det spillet, og det blir bare mas hvis noen skriver til meg der. Med facebook vet jeg ikke enda.

Det som ville trukket meg mer til en ps3 er bakoverkompatibelitet. Ja jeg vet det har vært mye mas om dette, men det hadde vært veldig kjekt å spille mange av de veldig gode ps2 spilla jeg har gått glipp av på ps3, uten å være nødt til å kjøpe komponentkabel, ha flere konsoller under tven enn jeg har plass til, og være nødt til å bruke en kontroller med en litt kort ledning. I tillegg måtte jeg ha byttet kabel mellom hver gang jeg skal spille ps2 og noe annet pga lite innganger bak tven, men HDMI plassen har ingen konsoll tatt enda.

Lenke til kommentar

Bakoverkompatibelitet på alle PS3 maskiner hadde vært kjempe bra ja, har versjonen som har dette så jeg får spilt det meste pr idag. Men er for dårlig at dette ikke er på samtilige PS3 egentlig.

Om det ikke er mulig så burde ivertfall Sony lansere en drøss av gammle PS1 og PS2 spill på PSN som en kan kjøpe til en billig penge synes jeg. Men dem skal vist adde ganske så mange PS1 spill fremmover leste jeg...har ikke noen kilde på dette i farta desverre.

Endret av _LarZen_
Lenke til kommentar

Det er mye jeg kunne tenkt meg, men i hovedsak er det kun to ting jeg syns burde komme:

Multitasking: Muligheten til feks å gå på internett, installasjoner, systeminstillinger, o.l. uten at spillet avsluttes.

Backwards compatibility: Softwareoppdating slik at vi kan spille PS2-spill.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...