Gå til innhold

Spillutviklingsskoler i Norge


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvis man først skal betale for og ta utdanningen sin, så kan man like godt reise til utlandet mener jeg. Masse gode programmerings linjer i f.eks England.

 

Skolene der her også ofte sammarbeid med flere firmaer enn bare ett. (Funcom tilbyr ikke utplasserings plasser for folk som studerer programmering =\)

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-127711

Når er det man kan begynne der, og evt hva trenger man for å gå der? Bortsett fra penger.

Endret av Bruker-127711
Lenke til kommentar

Man trenger ikke kunnskap om programmer for å komme inn i NITH heller, tror jeg. Jeg visste ikke at Noroff driver med spilldesign, noen som vet noe mer eller har noe erfaring derfra?

 

EDIT: Det samme gjelder NTNU, noen som vet noe om spilldesign linja her, eller om det i det hele tatt er noen?

Endret av ShampooMacTavish
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

folk som _vet_ at det er programmering de vil holde på med, bør velge ntnu eller gjøvik syns jeg.

Gjøvik sin nye spillinje er basert på den som var på Rena (Norges første spillprogrammeringslinje). Jeg vet ikke så mye om nith sin programmeringsundervisning, men den er sikkert ikke dårlig den heller.

 

Om man ikke er så veldig fokusert på programmering, men kanskje mer på den kreative delen av spillutvikling, eller mer opptatt av å bruke spillmotorer istedet for å lage tech selv, så er OPIM-linja på Hamar veldig bra. Digger miljøet som har vokst seg opp her.

Lenke til kommentar

NITH krever vanligvis ikke annet enn generell stuidekompetanse, men de tyngre linjene (spillprog og prog) krever 2MX eller høyere i matte. Nå kan ikke jeg snakke for elevene på de andre linjene, men jeg er veldig fornøyd med mitt valg av skole. Og vi konkurrerer årlig med NTNU i Imagine Cup, så kan ikke tro at vi er SÅ dårlige. ;)

 

Jeg er akkurat ferdig med mitt andre år på linja Webkommunikasjon, for de som måtte lure. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...