mcgroven Skrevet 5. juni 2009 Del Skrevet 5. juni 2009 Gigantutgivere i drakamp om rocketittel. Les mer Lenke til kommentar
The Very End Skrevet 5. juni 2009 Del Skrevet 5. juni 2009 Er hverdagsmat disse søksmålene.. Vel vel, de finner nok ut av det til slutt. Lenke til kommentar
Gormers Skrevet 5. juni 2009 Del Skrevet 5. juni 2009 Håper ikke A/B får en dritt, selv om de muligens har investert en del Når de stenger ned et studio så synes jeg det er helt greit at andre utgivere kommer å plukker det opp. Så får vi se om A/B virkelig eide alt de påstår. Lenke til kommentar
iharal3 Skrevet 5. juni 2009 Del Skrevet 5. juni 2009 Tipper Activision vinnner lett. Søksmål innen spillindustrien pleier som regel å være litt rare/dumme. Lenke til kommentar
Ghaundan Skrevet 5. juni 2009 Del Skrevet 5. juni 2009 Huff, liker mindre og mindre at blizzard ble slått sammen med activision Har aldri hørt blizzard navnet sammens med alt tullet det har vært den siste tiden. Jeg forstår ikke helt hvorfor de skulle miste rettighetene når de slo seg sammen, men så er jeg ingen jurist Lenke til kommentar
Snurreleif Skrevet 6. juni 2009 Del Skrevet 6. juni 2009 (endret) Unnskyld meg, men var det ikke slik å forstå at AB bestemte seg for ikke å gi ut spillet? Når de da dropper det burde da fande meg andre spill-selskaper få lov til å plukke opp spillet og sørge for at det blir utgitt, uavhengig av hvor mye de har investert i det. Spill-utvikling er det like risikofylt som alt annet innen salgs-verdenen, og det burde man vite før man saksøker rumpa til de som gidder å utgi det produktet man kaster vekk, uavhengig av hvor mye du brukte før du kastet det. Nok fillerier og fjams! JEG VIL HA EDDIE! Edit: Jeg kan også legge til at jeg kunne forstått problemstillingen om det faktisk var ActivisionBlizzard som laget spillet, men nå er ikke saken slik, og da vil jeg bare henvise til min nye signatur, for å få en forkortet versjon om min mening om saken. Endret 7. juni 2009 av Snurreleif Lenke til kommentar
Ghaundan Skrevet 7. juni 2009 Del Skrevet 7. juni 2009 Tja, nå har vel ActivisionBlizzard investert endel penger i nettopp Brutal Legend? Så det er ikke som utvikleren har stått for all risikoen ;p Og når man først eier rettigheten så gjør man det, basta. Om man plutselig ikke vil utgi spillet så har man rett til det, uansett hvor kjipt det måtte være. Helst burde det være krav om at man burde legge ut rettighetene til salg om noe slikt skjer slik at andre utgivere kan ta over om de mener spillet har livets rett. Lenke til kommentar
Kealvis Skrevet 9. juni 2009 Del Skrevet 9. juni 2009 Sykt kjipt at AB på død og liv skal ødelegge for oss som forbrukere og kanskje stoppe sjansene våre til å prøve en så ny og levende idè som Brütal Legend. Men det går vel mest ut på å melke mest penger ut av situasjoner som denne. Lenke til kommentar
StorPeder Skrevet 9. juni 2009 Del Skrevet 9. juni 2009 Hmm. Så mye snakk om dette spillet. Blir det årets spill eller blir det Matt Hazard? Jeg biter gjerne i meg disse orda*, men jeg har ikke sett noe så langt som rettferdiggjør all denne omtalen. (*Ingenting er bedre enn flere bra spill) Lenke til kommentar
Snurreleif Skrevet 10. juni 2009 Del Skrevet 10. juni 2009 (endret) Det er vel ikke slemt av meg å si at mye av omtalen nok skyldes firmaet som utvikler spillet, nemlig Double Fine med Tim Schafer i spiss. Disse har så vidt jeg vet kun slippet spill som har fått veldig god kritikk og har blitt godt motatt (dog har salgstall sviktet noen av de, slik som vakre Psychonauts). For min del holder jeg releaser fra Double Fine høyere enn f.eks Valve, da Tim Schafer har en mentalitet som: "Høres det så sært ut at ingen andre ville ha gitt det ut, gjør vi nettopp det!", orginalitet og spillerglede er alltid i fokus hos disse gutta, og jeg har ikke sett noen grunn så langt til at dette spillet ikke skal bli et vanvittig stilig og "blodharry" metal-spill. Kan også legge til at noe av det jeg liker utrolig godt ved spillene til DF, er karakterene, og at dioalogene alltid er livlige og høres naturlige ut. Det er jo flere minneverdige karakterer fra spill som f.eks Day of the Tentacle, og Psychonauts som gjør at de som spiller disse spillene veldig ofte ender opp med å forgude de. Og for de som er i tvil om Tim er "metal" nok for å lage et spill med metal som fokus (tullete nok), tvil no longer: http://kotaku.com/5283904/brutal-legends-e3-trailer Endret 10. juni 2009 av Snurreleif Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå