Gå til innhold

Sniktitt: FIFA 10


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Virker veldig lovende utifra det som står i artikkelen. 360-graders bevegelighet har iallfall jeg ventet en liten evighet på, og sammen med endringer i fysikken og litt mer uforutsigbar ballbane etter dueller, slipper man forhåpentligvis unna "Fifa-syndromet": Man har sett absolutt alle situasjoner 1000 ganger før. Føler dette alltid har vært Fifas store hemsko i forhold til PES, så håper virkelig det blir gjennomført på en god måte.

 

Det aller viktigste føler jeg likevel er at de lover at bruken av fordelsparagrafen er forbedret, for den var helt horribel i Fifa 09. Stiller meg litt skeptisk til amping av det offensive, og er litt redd for at de dummer ned dødballene for å gjøre det lettere for folk flest, men får stole på at de vet hva de driver med. Forventet egentlig at de bare kom til å gjøre små justeringer, som de gjorde fra 08 til 09, men de skal ha kudos for å våge å gå litt bort fra den sikre vinnerformularen for å heller satse på innovasjon.

 

Gleder meg! :)

Lenke til kommentar

Flott at de jobber med å forbedre fordelsparagrafen. Den var til tider latterlig i 09. Skjedde flere ganger iløpet av en kamp at jeg ble meid ned, men så kom det en annen av mine spillere å snappet ballen og hadde fri vei mot mål. Så presterer idioten å blåse frispark. Eller når de lar deg få fordel, men så står han som får ballen i offside. Så får du heller frispark IMOT. Så bra at de fikser dette. Gleder meg til FIFA 10 er ute, for 09 er kanskje det beste fotballspillet jeg har spillt noengang (sammen med geniale Super Soccer på SNES) :)

Lenke til kommentar

Høres veldig bra ut, gleder meg selvfølgelig stort til årets fifa utgivelse, det er jo spill nr 1 for sosiale sammenkomster. Som flere har sagt er en forbedring av fordelsdømmingen absolutt på sin plass. Jeg har flere ganger scoret mål for så å bli tilkjennet frispark i stedet, irriterende! Offside dømmingen kan også gjøres noe med, når det er snakk om milimeteroffside så bør det komme det angripende lag tilgode.

 

Til slutt må jeg si jeg er sjeleglad for at de ikke tar med filming i spillet, da hadde jeg virkelig mistet respekten for Fifa. Bare fordi noen idioter jukser i virkeligheten blir det ikke en bedre fotballopplevelse om man skulle ha noe så åndssvakt med. Også hands er jeg glad for at de ikke tar med, det er noe man som spiller ikke kan kontrolere selv, og da blir det bare utrolig plagsomt de gangene maskinen ruller terningen bak kulissene og bestemmer seg for at det er hands og straffespark. Go EA!!

Lenke til kommentar

Spennende nyheter, men: EA kødder alltids til annenhver versjon av Fifa, og det er alltids versjonen der de prøver seg på noe nytt. Det kommer til å være spennende, men upolert, og bli fikset ordentlig på til Fifa 11.

 

Det er bare å se på Fifa 08, som var nesten uspillbart, mens Fifa 09 er glimrende :)

 

Jeg er bare spent på å se om PES vil gjøre noen grep for å ikke falle altfor langt bak sin konkurrent. Pes 09 var jo rett og slett flaut.

Lenke til kommentar

Kvifor er alltid desse sakane om fotballspel som FIFA illustrert av nærbilder av situasjonane. Det gir jo eigentleg eit veldig dårleg bilde på korleis spelet faktisk ser ut når ein speler. Reknar med det ikkje berre er meg som svergar til eit kamera frå sida.

 

Er det rein glitter og glam fra produsentane? Eg er i alle fall ikkje så opptatt av korleis det ser ut på kloss hold.

 

Når det er sagt er eg meir enn klar for nytt Fifa. Hoppa over 2009-utgåva, men det kriblar i godfoten igjen no.

Lenke til kommentar
Release dato kan se ut til å blir 19.august ?

http://fifa.easports.com/enNO/home.action

 

Ny nedtelling med 75 dager.

 

Kan det være tilfelle, eller er det en feil ?

Håper inderlig ikke vi trenger vente lenger en til 19. august. Det ville vært en perfekt start på høsten.

Har undersøkt dette med EA. Mye tyder på at det er demoen som slippes 19. august, men dette er ikke bekreftet enda.

 

Kvifor er alltid desse sakane om fotballspel som FIFA illustrert av nærbilder av situasjonane. Det gir jo eigentleg eit veldig dårleg bilde på korleis spelet faktisk ser ut når ein speler. Reknar med det ikkje berre er meg som svergar til eit kamera frå sida.

 

Er det rein glitter og glam fra produsentane? Eg er i alle fall ikkje så opptatt av korleis det ser ut på kloss hold.

Vi er helt enig med deg i at spillet også burde vises frem fra de ordinære in-game-kameravinklene som man spiller med, og ikke bare tøffe, oppsatte nærbilder fra ulike situasjoner. Nå er det dessverre slik at vi ikke har fått tatt egne bilder av spillet, og det er kun disse bildene som er tilgjengelig.

Lenke til kommentar

Gleder meg virkelig til dette. En venn av meg skal kanskje ha seg PS3 (han har Wii), det blir deilig å knus han i FIFA 2010 med Man Udt. :D

 

Release dato kan se ut til å blir 19.august ?

http://fifa.easports.com/enNO/home.action

 

Ny nedtelling med 75 dager.

 

Kan det være tilfelle, eller er det en feil ?

Håper inderlig ikke vi trenger vente lenger en til 19. august. Det ville vært en perfekt start på høsten.

 

Helt sikkert demo eller trailer. Ganske usannsynlig, men NFS kommer jo også tidligere i år.

 

FIFA 10 kommer på alt som kan krype og gå av formater denne høsten.

Lukter vi ny konsoll? :p

Lenke til kommentar

Jeg kan ikke fatte og forstå hvordan de kan mene at angriperne var for svake i FIFA09, samtidig som de sier at forsvarerne var for sterke! Bl.a. i onlinemodusen har jeg 3.4 skårede mål i snitt og kun 0.7 mål i mot i snitt. En sjelden gang (omtrent hver 15-20~ kamp) møter jeg en som er god i forsvar og kan da slite med å skåre. Stort sett er dette intet problem. Bl.a. gjennombruddspasninger er som kniv i smør. Sett en rask angriper fremst og pump opp baller mot han. Blir garantert mål, da 1-on-1 med keeperen er ikke særlig vanskelig. Er mange avsluttningsteknikker du kan velge som alle gir 100% mål.

 

Om det blir lettere å være angriper i FIFA10 så gleder jeg meg til å se hvor raskt folk leaver i onlinemodusen. Allerede i fifa09 så stikker dem av i hopetall om du skulle skåre tidlig, eller flere mål i en kort del av kampen. ;)

 

Det de MÅ fikse er dommeren, han er rett og slett patetisk dårlig. Han er en Øvrebø i CL SF faktisk. Han vegrer seg sterkt mot å ta opp kortstokken. Det er to typer taklinger som gir rødt kort: A.) Bakerste mann (denne er veldig enkel å skripte) B.) Taklinger på person som ikke nylig har hatt ballen. F.eks. at jeg sparker ned Rio Ferdinand mens keeperen kjører utspark mot midtbanen. Utenom det så kan man med glitching ødelegge alle overgangsmuligheter uten å engang få gult kort. Om taklingene kommer langt unna og ikke er i nærheten av ball har lite å si - det blir enten frispark, eller i noen få situasjoner også gult kort.

 

Har gamer.no sin representant slitt med å skåre mål på cornere? Det er neimen ikke vanskelig: Først må du vite at det er forskjell mellom høyre og venstrefot på høyre-corner. Om du spiller med lag som Man Utd, så har spilleren din veldig mye på curve, som du kan bruke til din fordel. Med høyrefot så setter du siktet til omtrent midten av og kjører på med skru mot venstre (innoverskru). Med venstrefot setter du siktet til litt utenfor 5-meteren og tar innoverskru, som blir med utsiden av en venstre - i motsetning til innersida av en høyrefot - derfor forskjellen i hvor du sikter. Det som er viktig er å finne nøyaktig hvor du kan sikte ballen, slik at keeperen akkurat ikke klarer å bokse den ut eller å ta ned ballen. Når du har gjort det kan du jevnt og trutt skåre mål på hodet. Om du i tillegg har en midtbanespiller som Ballack er det garantert mål. Et godt tips er å skyve bort motstanderen før du skal heade, og evt posisjonere deg selv litt bedre. Dette gjør du med sideforskyvingsknappene.

 

Frispark er nok langt verre og krever langt mer nerding (!). Jeg har ikke selv orket å ta meg bryet med dette. Det eneste trikset jeg kan er å skyte hardt og høyt i keeperhjørnet. Med de beste spillerne og frispark like utenfor 16-meteren skårer jeg 80% av gangene på det.

Endret av warneck
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...