Lakus Skrevet 4. juni 2009 Del Skrevet 4. juni 2009 Speedtest.net (Tittelen er en link) Speedtest er en side som tester linja di opp mot en av mange valgfrie servere over hele verden. Når testen er ferdig gir den deg også en bildefil du kan poste, slik at det er lett for andre å se hva slags tilkobling du har. For at vi skal få rimelig like forutsetninger alle mann (og FBI agenter) er det vel greit om alle velger Oslo som server i Norge, og New York som server i USA? Det er ikke annet enn nysgjerrighet som står ansvarlig for denne tråden, da jeg er litt nysgjerrig på hva slags linjer folket her inne faktisk sitter på, og hvordan de påvirkes av avstanden over havet. Selv har jeg en rimelig skakkjørt linje, og hadde det ikke vært for at det ikke er jeg som betaler regningene her i huset ville den være betydelig annerledes. Oslo, Norge: New York, Statene Lenke til kommentar
Laland Skrevet 4. juni 2009 Del Skrevet 4. juni 2009 (endret) Oslo, Norge New York, Statene Har fiber og betaler 750,- måneden for en linjehastighet på 30/30. Utrolig fornøyd med realistisk hastighet, 3.7mpbs er det absolutt meste jeg har vært borti. Stryk den siste biten der. Fikk 4.0mbps blank når jeg lastet ned iPhone OS3.0 fra Apple sine servere! Endret 18. juni 2009 av Laland Lenke til kommentar
amund_InnleggNO Skrevet 11. juni 2009 Del Skrevet 11. juni 2009 Har dere testet Teknofil sitt speedometer? Der finner dere både en Java og en Javascript-versjon. I tillegg har vi samlet opp temmelig mye statistikk om de ulike leverandørene. F.eks. har vi oversikt over hvilke leverandører som leverer høyest gjennomsnittshastighet. Lenke til kommentar
Gormers Skrevet 11. juni 2009 Del Skrevet 11. juni 2009 Fra teknofil testen får jeg 7666 kbps Skolenettet. Lenke til kommentar
the soul Skrevet 11. juni 2009 Del Skrevet 11. juni 2009 http://www.bredbandskollen.se/ Er mere nøyaktig. Lenke til kommentar
Mokko Skrevet 11. juni 2009 Del Skrevet 11. juni 2009 (endret) Oslo, Norge: Nju Jårk, Teh Juneited Steits off Ammerrika: Endret 11. juni 2009 av Mokko Lenke til kommentar
-ErlendA- Skrevet 18. juni 2009 Del Skrevet 18. juni 2009 (endret) Telenor maybe ftw. (IFPU) Edit: Wupz, glemte å close µTorrent Endret 4. juli 2009 av ErlendA Lenke til kommentar
kaffebryggare Skrevet 18. juni 2009 Del Skrevet 18. juni 2009 (endret) I has good internett, eller kanskje ikke.. Uansett betaler vi 300,- i måneden for TV, internett og telefon til sammen på en og samme linje. At pappa ser TV nå kan påvirke hastigheten min, tror jeg. WTF @ upload speed på Oslo-serveren!? o.O Forde, Norge. (Den nærmeste) Oslo, Norge. New York, USA. Endret 18. juni 2009 av Benny Lenke til kommentar
Lexiboij Skrevet 2. juli 2009 Del Skrevet 2. juli 2009 (endret) Oslo New york Endret 2. juli 2009 av Lexiboij Lenke til kommentar
TheScorp Skrevet 2. juli 2009 Del Skrevet 2. juli 2009 (endret) I has good internett, eller kanskje ikke.. Uansett betaler vi 300,- i måneden for TV, internett og telefon til sammen på en og samme linje. At pappa ser TV nå kan påvirke hastigheten min, tror jeg. *snipp* WTF @ upload speed på Oslo-serveren!? o.O Det du får til Osloserveren er det du "skal" ha. Du har en 10/10 mbit fra en partner av Lyse, og dermed altibok løsningen. Tipper dere betaler langt mer enn 300 kroner måneden dog. Normal pris for den pakken er rundt 800 kroner i måneden. Har du bare 10/10 uten tv og telefoni, koster det 449 kroner i måneden. Forøvrig påvirker ikke det at faren din ser TV internetthastigheten din i det hele tatt. Det er reservert 30 mbit/s for multicasting, for TV signalene på to egne porter på fiberswitchen dere har. Anyhoo, her er speedtesten min. Og til han som nevnte Teknofil sin.. Sist jeg testet hadde dere ikke støtte for å teste opplastingshastighet tror jeg? Endret 2. juli 2009 av TheScorp Lenke til kommentar
Black0ut Skrevet 24. juli 2009 Del Skrevet 24. juli 2009 (endret) noe galt med testen tror jeg Endret 24. juli 2009 av Black0ut Lenke til kommentar
Gal_ape Skrevet 12. august 2009 Del Skrevet 12. august 2009 :o @ BlackOut sine to første hastigheter. Min føles ikke som 4mbps til tider. Mer 2,5 Lenke til kommentar
Essem Skrevet 4. september 2009 Del Skrevet 4. september 2009 Skal vi slåss? Men USA var tydeligvis ikke helt venn med meg. Lenke til kommentar
Dagdriver_ Skrevet 16. september 2009 Del Skrevet 16. september 2009 Når man sitter på Altibox, bør man bruke deres speedometer. http://speedometer.altibox.no/ Utrolig kjedelig for en ISP, når folk klager over dårlige hastigheter som skyldes ting som ligger utenfor deres nett. Internett er anarki. Lenke til kommentar
jaakervik Skrevet 5. januar 2012 Del Skrevet 5. januar 2012 (endret) slettet Endret 5. januar 2012 av jaakervik Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå