Gå til innhold

Innkjøp av PS3

Jebeso

Anbefalte innlegg

Hei hei

I disse gyldne tider med dimmepenger, tilbakebetaling av skatt og feriepenger tenkte jeg å fleske til med en PS3.

Jeg er egentlig på jakt etter subjektive meninger om hva som er tryggest. Det står om å kjøpe en brukt PS3 i england for å så ta den med i bagasjen hjem (for litt over 2000) eller kjøpe på Lefdal/Elkjøp for litt over 3000.

Med et kjøp fra utland sitter jeg med et produkt uten garanti og lite peiling på hvordan jeg skal få fikset skal det oppstå en defekt, men sparer samtidig over tusenlappen. Hvor stabil har PS3 vært for dere?

Burde jeg safe og kjøpe noe jeg *vet* jeg kan returnere?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Selv har jeg 2 stk og har aldri hatt problemer med noen av dem. Men jeg hadde nok foretrukket den ekstra tryggheten det gir å kjøpe i norge. En tusenlapp er tross alt ikke veldig mye penger. Jeg mener det er verdt den ekstra tryggheten da en tusenlapp trolig ikke strekker til for å betale en reparasjon dersom det skulle oppstå problemer.

Lenke til kommentar

Det er snakk om å kjøpe gjennom ebay til en britisk addresse, for å så ta den med hjem. Den er ikke gratis :(

Jeg ser også at Lefdal har noe de kaller 'trygghetsavtale' på 500kr, men dette bør vel ikke være nødvendig under en vanlig garanti som jeg regner med følger med produktet?

http://www.lefdal.com/is-bin/INTERSHOP.enf...WgAAAEO2aE03xii

Jeg tror dere er inne på noe, men jeg har kjøpt dyre produkter til flere tusen før som det aldri har vært noe galt med, og jeg har angret i ettertid på å ha kjøpt i Norge.

Humm humm.

Lenke til kommentar

Det er ingen vits med slike garantier/forsikringer. Garantien dekker defekter ved maskinen. Slike forsikringer er kun om du f.eks mister maskinen i bakken.

Jeg ville anbefalt deg å kjøpe selve maskinen i Norge, ikke bare er det enklere å sende den til f.eks reprasjon, men at det er andre lover rundt garantier i andre land.

Kjøp maskinen i Norge, så kan du kjøpe tilbehør og spill i England ;)

Lenke til kommentar

Ok, høres bra ut. Tusen takk for fine svar. Lener mot å ta det her i landet.. Er nok best kanskje.

En annen liten ting angående kjøpet jeg er nyskjerrig på. Jeg vil bruke min 24" LCD skjerm (som har HDMI) til bruk med PS3, men hvordan blir det da med lyd siden HDMI står for både lyd og bilde? Skjermen har ikke noen form for lydutgang. Finnes det en jack på PS3 jeg kan bruke?

Endret av akarno
Lenke til kommentar

Det kommer ann på hvilke oppløsning skjermen støtter, men tror det skulle gå greit.

Angående lyden så skal det ikke være noe problem. Du kan koble det til stereoanlegg med både Optisk kabel og vanlig kompositt (rød og hvit) uten problemer. Instillingene er lette å følge i oppsette på maskinen også. Stor kudos til sony for det.

Ville også kjøpt den i landet. de 1000kr ekstra er godt spart hvis det skulle skje noe med maskinen. Spesielt med tanke på at den er brukt i tillegg. Vet jo ikke om den forrige eieren har vært av den gode sorten.

Ekstrautstyr oppfordres derimot å kjøpes over grensen :)

Lenke til kommentar

Herlig. Vil bruke både anlegg og hodetelefoner. Skjermen min er 1920x1200 native. Nå blir jeg så fristet at det er like før jeg bestiller i dag! (Rettet post over. Skjermen er 24")

Endret av akarno
Lenke til kommentar

Skjermen du har er kurant, akarno. Bruker selv samme på Xbox 360 :). Du bør selvfølgelig skaffe deg en HDMI kabel for å nyte alle noen av spillene i 1080P. Det med lyden virket litt rart. Er du sikker på at de ikke har en mini-jack utgangen på siden av skjermen? Det har jeg.

Ang. PS3 ville jeg kjøpt den i Norge. Du får en fabrikk-ny konsoll med fem års reklamasjonsrett.

Lenke til kommentar

Dessuten må du huske frakt+tollgrense (dersom det ikke blir skrevet en annen verdi på pakken, selvfølgelig), dersom du ikke har regnet dette inn i prisen på den engelske. Dersom det er en tusenlapp spart før dette, så vokser nok summen lynraskt opp mot en ny og norsk =)

Lenke til kommentar
Dessuten må du huske frakt+tollgrense (dersom det ikke blir skrevet en annen verdi på pakken, selvfølgelig), dersom du ikke har regnet dette inn i prisen på den engelske. Dersom det er en tusenlapp spart før dette, så vokser nok summen lynraskt opp mot en ny og norsk =)

Jeg er egentlig på jakt etter subjektive meninger om hva som er tryggest. Det står om å kjøpe en brukt PS3 i england for å så ta den med i bagasjen hjem (for litt over 2000) eller kjøpe på Lefdal/Elkjøp for litt over 3000.
Lenke til kommentar

woops, gikk litt fort =p

Lenke til kommentar

Da var PS3 kjøpt på Lefdals nettbutikk. 3400 tilsammen med frakt og metal gear solid 4. Må bare finne Ninja Gaiden Sigma nå på ebay, eller i en fysisk butikk, da det ikke ses ut som den selges på nettet i Norge.

Skjermen min har ikke jackplugg - har letet godt, så lyden kan nok ikke gå gjennom HDMI.

Jeg fant jackpluggen nå! haha! Hvordan har jeg klart å overse den så lenge!?

Takk for all hjelp alle sammen! :) Dere har gjort meg til en glad gutt i dag! Hadde bare sigma vært til å oppdrive for en billig penge her til lands. Om det er noen som ser / har sett en fysisk kopi i Bergen et sted, si gjerne fra!

Endret av akarno
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...