Gå til innhold

Derfor drøyer filmene på VOD

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Christer

Jeg synes det er ganske utrolig hvor stor og tung rettighetsmølle de filmene må gå gjennom før publikum kan se de på den måten de ønsker (dvd, bluray, vod, nedlasting)...

Burde de ikke fokusere på å gjøre den prosessen kortere og mer effektiv? Da kan de jo kutte en del kostnader også... Kanskje én stor distributør for alle filmselskapene?

Bare en tanke...

En annen ting er at de snart må innse at digital distribusjon er den riktige veien å gå nå i 2009.. ALLE filmer som lanseres på bluray, dvd osv. MÅ komme som nedlasting samme dag.. Ellers blir de bare lastet ned ulovlig.....

Og dét er jo ikke en ønskelig situasjon...

Lenke til kommentar
Gjest Håkis

Den eneste taperen her er den kunden som ønsker å følge loven. Det er for meg helt uinteressant hvem som har retten til å distribuere filmen digitalt. Jeg vil se filmen i dag, og jeg kan godt betale for det. Bare gi meg muligheten til det. Jeg laster ikke ned filmer og "stjeler" disse slik mange gjør, men jeg har full forståelse for at folk gjør det. Filmbransjen og distributørene graver sin egen grav. Helt latterlig!!

Lenke til kommentar
Gjest anonym

Meg og millioner andre mener det har blitt for mye teite dumme søppellover om hvem som eier hva, hvem som har retten til det og det, distributører, og blalalalala... i det uendelige! Folk bryr seg ikke lenger, og det har jeg 100% forståelse for. Se for eksempel på youtube, folk bruker masse tid og krefter på å lage filmene sine, men så fjerner youtube musikken eller noen ganger også til og med hele videone, BARE på grunn av at et selskap mener de har kopirett og blalalala alt mulig, slik at den som har videoen sitter igjen med videoen sin uten musikken, selv om de har kjøpt og betalt for musikken. Det viser bare hvor elendig disse "rettferdige lovene" er.

Lenke til kommentar
Gjest anonym

Og om noen har noen opplevd at noen ganger når man vil se noen videoer på youtube kommer det opp noe sånnt som "This video is not available in your country". Veldig plagsomt, youtube var mye bedre før disse "reglene og lovene" kom inn i bildet. Utrolig trist :(

Lenke til kommentar

Dessverre tror jeg ikke at vi får se noen omveltning i hvordan disse selskapene driver bedriftene sine før den dagen piratene har tatt over alt. De tror jo at alt som kan nedlastes er piratkopiert, og vil derfor ikke innse at det å tilby varene i tipp-topp-nedlastbar stand på samme dato som DVD'ene og Blu-Ray utgavene er fremtiden.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...