Gå til innhold

Halo: Reach får «dato»

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hva med å være enig at alle de store selskapene har sine melkekyr? Det har ikke akkurat kommet få Final Fantasy og Mario spill. EA har jo også ymse serier som spyr ut. Nå ser det ut som Microsoft prøver å ta de andre igjen med Halo.

Er all melkingen dårlig? Nei, hadde alt vært møkk hadde ikke disse seriene overlevd særlig lenge. Hvert spill er ikke en perle, men nå og da kommer det ett som får alle til å flippe ut...og kjøpe de neste X antall spill i serien i håp om at de skal få samme perle av ett spill.

Lenke til kommentar

Jeg vil nå absolutt ikke kalle Halo en melkeserie. De tre første spillene var del av en planlagt trilogi, og det er det da aldri noen som klager på? Helt til denne trilogien bli populær selvsagt. Alt som er populært erd et kult å være imot. Etter denne trilogien, som forøvrig ifølge hele bransjen forandret måten spill ble spilt på konsoll, gikk de nye veier med Halo. De annonserte Halo Wars. Ett strategispill satt flere år tidligere enn den originale tirlogien for å få ett nytt perspektiv på krigen og for å få ett nytt type Halo-spill.

Nå kommer Halo: ODST, som vil være et open-world FPS, rimelig ulikt fra de aller fleste FPS der ute altså. Halo: Reach har vi ikke hørt mye om enda, men det er igjen satt til før den originale trilogien og bygger videre på bakgrunnshistorien som allerede finnes der.

Dette er ikke det jeg vil kalle melking, Melking er når det begynner å komme titler med de samme mulighetene hvert år, men med oppdatert utseendet, og det er jo klart at det ikke skjer i Halo franchisen sålangt. Hvorfor skal man avslutte noe som fungerer svært godt? Hvorfor ikke bare variere det litt?

Lenke til kommentar

Halo Wars kan ha gjort for RTS hva Halo: Combat Evolved gjorde for FPS på konsoll, så hvis Halo-navnet blir synonymt (i enda større grad) med tilgjengelighet og ren underholdning ville jeg ikke kalt det melking. Det er vel ikke melking før innovering forsvinner og kvaliteten daffer av. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...