hellandes Skrevet 17. juli 2003 Del Skrevet 17. juli 2003 Hei Jeg vil bare sitere moderator på anandtech forum AGP size is quite simple to explain, when your game needs more then the total amount of ram available on the video card for textures etc it can borrow it from the main system ram,setting the AGP size in BIOS determines how much ram it can borrow from the main PC system ram. Yes 64mb or 128mb is a common size,with your 256mb available on your ATi card even 64mb AGP setting in BIOS is more then enough. Jeg har ellers i forumet registrert mange tvetydige , og noen direkte feile beskrivelser. Lenke til kommentar
Desdichado Skrevet 18. juli 2003 Del Skrevet 18. juli 2003 Det er mange delte meninger om hva som er "riktig" bruk av AGP Aparture Size'n. ATI f.eks. har sin mening, NVidia har sin, hovedkort produsenter er jo aldri enige med hverandre osv. Bare fordi "moderator på anandtech" sier dette så gir ikke det dem mer rett enn hva en vanlige bruker sier igjen... Men greit å vite for mange uansett... des,OUT! Lenke til kommentar
alfern Skrevet 18. juli 2003 Del Skrevet 18. juli 2003 Jeg for min del har ikke merket noen forskjell i spill om jeg velger 64, 128 eller 256 MB aperature size. Det kan være fordi det per i dag ikke er noen spill som bruker så store textures at de får bruk for å låne minne fra hovedkortet. Jeg tror at om man har 128MB eller mer minne på skjermkortet iallefall, har AGP aperature size svært liten betydning. Det samme ser vi jo i tester av skjermkort med 128MB vs. skjermkort med 256MB, i praksis ingen forskjell. Men etterhvert vil det nok bli behov for mer minne til større textures i spill. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå