Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Switch oppfører seg rart (i tordenvær?)

Anbefalte innlegg

For et par uker siden lynet det og tordnet det over Bergen. Internettforbindelsen min døde hen, og jeg tenkte at en av NGTs sentraler, eller telefonlinjene, var truffet av lynet. Jaja, jeg gikk for å skru av et par maskiner, i tilfelle lynet begynte å føle seg destruktivt. Da jeg gikk forbi switchen min (8-porters 3COM OfficeConnect), så jeg at alle lysene blinket som gale, på absolutt alle forbindelsene! "Det var da rart", tenkte jeg, og resatte switchen. Det fikset saken, og det viste seg også at det lokale nettverket, og dermed også internettforbindelsen, var oppe igjen. Jeg tenkte ikke mer på det, før det samme skjedde igjen et par timer senere. Jaja. Så skjedde det en tredje gang. Gikk til sengs, og tenkte ikke mer over saken...

Før nå! I dag rullet tordenværet inn over byen igjen, og gjett hva? Det samme skjedde igjen! TO GANGER! Noen som har noen teori om hva som kan forårsake dette? Noen som har opplevd det selv? Er ikke noe stort problem, akkurat, siden det ikke tordner så ofte, men jeg synes det er litt... snodig!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

faktisk for ett år siden skjedde det samme her hos meg, jeg hadde og officeconnect 8porter.

Lynet gikk i telelinja dermed ble routeren herpa og switchen led lysene funka ikke som de skulle, noen porter ødelagt etc.....

så lynet har nok tullet med switchen din og.... 8)

Lenke til kommentar
Dette er en fin liten sak...

kunne ikke vært men enig :D ......

det hjelper hvertfall litt, tryggeste er jo å dra ut alt om man er veldig redd.

det lukta fint svidd av ngt sin router når det slo ned.. 8) og det sa pang i sikkringskapet og 8), var glad 3com boksen gikk og at ikke router var kobla rett i en pc, da haddet det blitt dyrt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...