Gå til innhold

Ny PS3-kontroller demonstrert

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Når jeg først så den på e3 i dag så tenkte jeg med en gang at den lignet jævelig på en dildo :p men det ser ut som at den er like presis som WM+ og hvorfor skal alle plutselig herme etter Nintendo? litt stykt syntes jeg.

Endret av csgutt
Lenke til kommentar

PS3 har jo hadd motion sensing helt siden lanseringen, og siden PS3 kom ut før Wii, så er det vel heller Wii som legger seg etter PS3 :p

Men fra spøk til revolver; ser ikke ut som noe direkte kopi av wii sitt system. PS3 ser ut til å bruke to kontrollere, en i hver hånd, mens Wii kun har en. I tillegg så er PS3-systemet langt mer brukbart siden presisjon er mye bedre.

Lenke til kommentar
men det ser ut som at den er like presis som WM+ og hvorfor skal alle plutselig herme etter Nintendo? litt stykt syntes jeg.

Det er omtrent like stygt som at Volvo begynte å lage biler, selv om de i sin tid "hermet" etter de andre bilprodusentene på den tiden. Det er helt normalt at man tar et konsept som fungerer og gjør sine egne ting med det. F.eks. wii-kontrollen har jo vist seg en suksess. Selvfølgelig vil konkurrentene forsøke å videreutvikle og forbedre det.

Ellers kan man ikke sammenligne dagens Sony-kontroller med Wii-kontrolleren. Wii sin har en del flere muligheter enn tilt-greia til Sony. ;) Uansett spennende at både Microsoft og Sony forsøker å gjøre noe nytt i forhold til kontrollsystemet, og det kan vi sannsynligvis takke Nintendo for. :)

Lenke til kommentar

Nå får vi se da, om dette påvirker salget til Wii. Om folk kjøper Wii bare på grunn av håndkontrollen vet jeg ikke, men det er det jeg tror. Jeg har lyst på både Wii og PS3, men nå vil jeg mye heller ha PS3. (Når/Hvis kontrollen kommer ut mener jeg.)

Endret av Benny
Lenke til kommentar

Bra, bra. Selv er jeg Wii-fan og har ingen PS3, men konkurranse er alltid bra.

Men siden denne virker kun på lys og ikke har en gyro (som Wii har), blir ikke den mer utsatt for forstyrrelser? Med Wii har jeg slitt litt med sollys som gjør den merkelig.

Dessuten virker den jo ikke om det er noe foran sensor? Altså kompliserte bevegelser som kan gjemme lyset går ikke.

Lenke til kommentar

Det ser litt kult ut, men jeg kan ikke helt forestille meg at det blir noe annet enn en gimmick for nå.

Er det bare meg som faktisk foretrekker å spille på gamlemåten?

Du vet, lene seg tilbake og slappe av med litt snacks ved siden av?

I PC mot konsoll diskusjoner blir ofte det å sitte avslappet i sofaen med kontrolleren i hånden nevnt som en av de største fordelene med konsoll.

Hvis dette er fremtiden for konsoller, er den fordelen borte i hvert fall.

Personlig vil jeg holde meg til vanlige spill som lar resten av kroppen slappe av mens tomlene gjør sitt.

For nå er heldigvis slike spill normen.

Kommer kontrolleren ut med noen gode spill kan det være jeg følger med strømmen og kjøper. Er sikkert morsomt et par timer. :)

Endret av Nether
Lenke til kommentar
Men fra spøk til revolver; ser ikke ut som noe direkte kopi av wii sitt system. PS3 ser ut til å bruke to kontrollere, en i hver hånd, mens Wii kun har en.

Eh.. Nintendo har 2... en nunchuck elle nunchaku eller whatever og en wiimote. 1 + 1

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...