Gå til innhold

Halo 3: ODST


Anbefalte innlegg

Etter å ha sett traileren til ODST og E3 gameplay sitter jeg med litt "mixed feelings". Som ett standalone spill blir det nok konge, men i forhold til settingen (halo universet) er det mye som skurrer.

 

Putter resten i spoiler for å ikke spoile smådeler av boken (Fall of Reach)

 

 

Når man leser boken får man med seg når John banker 3-4 hardbarka ODST's med barnevene, man får også vite at Mjolnir 2 er det råeste av det råeste. Den har den beste teknologien, råeste armoren osv. Når jeg ser videoen av ODST ser det ut som "The Rookie" banker ræva av Covenant like lett som MC selv. Jeg hadde sett fram til en mer "stealthbasert" spillopplevelse siden menneskehenten ikke hadde noen som kunne komme i nærheten av Spartans i noe som helst. ODST's var/er bare ikke i stand til å banke Covenant på samma måte som Spartans. Når jeg da ser denne videoen bryter det med all historie bak Halo.

 

 

Noen som tenker det samme?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei, synes ikke grafikken er spesielt god. Dette er tross alt fortsatt halo 3 motoren (siden det er en "utvidelse), og det virker som de bare har tatt noen nivåer fra halo 2 og byttet ut spillmotoren og fiender og kjøretøy osv. Lysnivået osv er ganske annerledes da, det gjør at det hele minner litt om fear 2 egentlig.

 

Jeg vil fortsatt kjøpe det fordi jeg er sugent på mer gameplay, og historien høres spennende ut. Stemningen og lyden blir sikkert også upåklagelig (fargebruken er også helt annerledes). En må også huske at halo 3 hadde mange eksplosjoner og fiender gående samtidig, mens du spilte split screen med en kompis, og dette spillet kommer sikkert til å ha dette og.

 

En ting jeg reagerte litt på var bruken av saksofon i traileren :p Den merket jeg tydelig, selv om det bare var noen få sekunder.

 

Håper forresten det spillet her virkelig blir villig, og ikke blir solgt til tilnærmet fullpris.

Endret av Gormers
Lenke til kommentar

Liker virkelig alt jeg har sett fra ODST til nå, og dette er bra fordi jeg følte meg litt lei spartans og MC etter HaloWars og Halo 3. Viser også litt baller at Bungie har tørt og satse på noe annet enn hovedhelten sin, og gått over til RTS og nå en helt ny FPS helt uten Master Cheif som hovedkarakter. Ser for meg at MC kanskje har en cameo på slutten av ODST eller på starten.

 

Liker måten at de fokuserer på favoritt styrken(eller soldater) min i Halo-universet. Mye på grunn av Halo 2 og HaloWars, ODST-spamming i HaloWars er jo direkte plagsom men også løv. ^_^

 

Tricha Helfer med på laget er vel også et lite pluss for en sci-fi digger som meg. I tilegg at hun har vært med i C&C3 og gjestespilt i episoder av flere av favorittseriene mine.

Lenke til kommentar
Viser også litt baller at Bungie har tørt og satse på noe annet enn hovedhelten sin, og gått over til RTS og nå en helt ny FPS helt uten Master Cheif som hovedkarakter.

Det var ikke Bungie som utviklet Halo Wars, men nylig oppløste Ensemble Studios.

 

Syns forresten at Halo 3: ODST ser ganske kult ut. Er kampanjen i Halo-spillene som har gjort meg til fan, husker fortsatt når jeg spilte Halo: CE for første gang på Xboxen med splitscreen hos en kompis^^ Det er bra at Bungie forsøker å lage noe nytt, men er enig i det Essential sier om at ODST'ene ser litt for overpowered ut, i forhold til loren.

Lenke til kommentar

Når man leser boken får man med seg når John banker 3-4 hardbarka ODST's med barnevene, man får også vite at Mjolnir 2 er det råeste av det råeste. Den har den beste teknologien, råeste armoren osv. Når jeg ser videoen av ODST ser det ut som "The Rookie" banker ræva av Covenant like lett som MC selv. Jeg hadde sett fram til en mer "stealthbasert" spillopplevelse siden menneskehenten ikke hadde noen som kunne komme i nærheten av Spartans i noe som helst. ODST's var/er bare ikke i stand til å banke Covenant på samma måte som Spartans. Når jeg da ser denne videoen bryter det med all historie bak Halo.

 

 

Noen som tenker det samme?

 

Nåja, har du spilt Halo på hard/legendary? Der er det ikke så lett gitt, og du må tenke på det at ODST er faktisk spesialstyrker dem og, bare det at John var en liten killing machine på 2 bein. Den scenen når han rævkjører dem med bare nevene var fordi dem ikke så ham, pluss de "bare" nevene er det samme som 10 armer på en ODST, og for det andre er det ikke noe close combat i halo, utenom når du slår med våpenet, så når dem har omtrent de samme våpna, så blir det ikke så stort mye forskjell, og for det andre så tåler ODST'en vi ser mindre enn master chief

 

Lenke til kommentar

En del nye ting jeg har plukket opp her og der de siste dagene:

 

Du fyller ikke opp liv på samme måte som i halo 3, du tåler mindre og du må fylle livene med health packs(samme som i Halo: CE bare at du tåler mindre)

 

Du vill ikke se alle fiende du har sett i de tidligere spillene du får bare sloss mot "Grunts, Jackals, Hunters, Drones, and Brutes." altså ingen flood eller Elite's

 

Det er ingen rader.

 

Det er kommet en ny AI, nemmelig Superintendent (SI) Han/hun styrer byens strømforbruk, bossbilerene og sikkert mye mer men forløbig vet vi ikke mye om SI. Du kan lese litt mer om SI her

 

ODST: er en et såkalt "sandbox" spill og er ikke liniert.

 

Firefight: Firefight er en co-op modus hvor du kabn spille opp til 4 spillere over live/systemlink (spiltscreen er ukjent). Målet er å oveleve lengst mulig mens bølge etter bølge med fiender kommer. Det er maks 99 runder med flere "waves" per runde (tror det var 6). Bungie sier der imot at ingen vil greie å komme til runde 99. Det vill bli slått på skulls etter som gjør for eksempel at fiende tåler mer osv. Jeg har også hørt de nevne skulls som gjør at du bare får ammo av å slå gruntene. så det kan vere en liten glipp om nye skulls.

 

Sgt. Johnson: De som "pre-order" ODST får Sgt. Johnson til bruk i Firefight.

 

2 DVD: Det skal komme 2 dvd'er med i ODST hvor ene er singleplayer og Firefight den andre vill ha alle 23 (?) banene i halo 3 sin multiplayer del inkludert de 3 som følger med ODST.

 

Edit: Mer nyheter

 

Nye våpen:

 

M7 SMG: Samme smg som var med i halo 3 bare med lyddemper.

 

M6C/SOCOM: Dette er ikke halo 1 pistolen, men mer ligne halo 2 pistolen bare kraftigere og med sikte.

 

Brute plasmarifle: Denne er ikke bekreftet men er synelig på flere bilder, Her og her

 

Du kan ikke bruke equipment (alt du legger ut med X)

Endret av Head_Hunter
Lenke til kommentar

Noen videoer :).

 

Først ser vi videoer fra Downtown New Mombasa. Først går han rundt i byen litt, og forteller om byen. Den er visstnok ganske stor, og du har et kart som du kan ta til hjelp. Etterpå viser han hvordan du kan komme videre i historien lettere. Vi får se mer til oppdraget vi ble visst under Microsoft's konferanse på mandag.

The Visor hjelper ODST-soldaten til å gjøre opp for liten av underlegenheten til spartanerne. Visiret gir blant annet nattsyn og gjør det lettere å finne brikker i historien. Spiller er ikke lineært, og du må gå rundt å finne spor for å komme videre i historien. I prinsippet er jeg imot at det skal være så åpent, men det ser ut som om Bungie har løst det hele bra. :)

 

Del1:

Skjul

 

Del2:

Skjul

 

I en annen video får vi hvordan Firefight, en ny multiplayer-modus, fungerer. Prinsippet er ca. det samme som Gears, bare at Fireflight i motsetning til Horde går til du løper ut av liv. Altså litt annerledes enn Horde, der du spiller til du er dø eller til du når level 50. Det er 5 wawes per runde og tre runder per set. Det er som jeg nevnte i sted ubegrenset med set. For å gjøre det vanskeligere, blir diverse skulls, som vi kjenner igjen fra Halo 3, aktivert etter hvert som rundene løper. Antall liv deles på laget, så for å få best mulig bør nok de fleste være rimelig gode. Jeg syntes Firefight ser ut til å bli kjemegøyt, og det er morsomt med avbrekk fra bare å drepe hverandre (selv om det er gøyere :D).

 

Firefight

Skjul

 

Kort fakta:

4-player over Live og på samme konsoll.

Levlene til Fireflight kommer ikke overraskende nok fra kampanjen, men du må spille gjennom kampanjen for å få tilgang til nye baner.

På slutten av hver runde vil det spawne liv og ammo/våpen.

 

På slutten kommer en "dårlig" nyhet. Microsoft har bestemt seg for at Halo 3:ODST inneholder nok innhold til å være fullpriset. De argumenterer med at tre nye Halo 3 maps og 20 gamle følger med, den nye fireflight-modusen samt beta-kode til Halo: Reach. Kjedelig å betale for innhold du allerede har, men jeg skjønner tankegangen. Halo 3 MP er genialt. Special Edioton vil bli priset til 99$, noe som tilsier rundt 1000kr i vårt vidstrakte land. Heldigvis er det kun en grønnfaget kontroller som jeg ikke har behov for :).

 

Skjul
custom_1243889513738_HALO3_WL_Controller_01-CX.jpg

 

Jeg gleder meg til 22. september B) .

Endret av nypis
Lenke til kommentar
På slutten kommer en "dårlig" nyhet. Microsoft har bestemt seg for at Halo 3:ODST inneholder nok innhold til å være fullpriset. De argumenterer med at tre nye Halo 3 maps og 20 gamle følger med, den nye fireflight-modusen samt beta-kode til Halo: Reach. Kjedelig å betale for innhold du allerede har, men jeg skjønner tankegangen. Halo 3 MP er genialt. Special Edioton vil bli priset til 99$, noe som tilsier rundt 1000kr i vårt vidstrakte land. Heldigvis er det kun en grønnfaget kontroller som jeg ikke har behov for :).

Jeg betalte fullpris for å spille Halo 3 beta, så jeg ser ingen problemer med å betale fullpris for denne pakken ;)

Lenke til kommentar
På slutten kommer en "dårlig" nyhet. Microsoft har bestemt seg for at Halo 3:ODST inneholder nok innhold til å være fullpriset. De argumenterer med at tre nye Halo 3 maps og 20 gamle følger med, den nye fireflight-modusen samt beta-kode til Halo: Reach. Kjedelig å betale for innhold du allerede har, men jeg skjønner tankegangen. Halo 3 MP er genialt. Special Edioton vil bli priset til 99$, noe som tilsier rundt 1000kr i vårt vidstrakte land. Heldigvis er det kun en grønnfaget kontroller som jeg ikke har behov for :).

Jeg betalte fullpris for å spille Halo 3 beta, så jeg ser ingen problemer med å betale fullpris for denne pakken ;)

kjøpte crackdown til 400 kun for halo 3 betaen og rørte ikke crackdown. byttet det inn når betaen var over :whistle: halo fan B)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...