xEbo Skrevet 17. juli 2003 Del Skrevet 17. juli 2003 Jeg og en kompiss sitter her med et stykke plexiglass, en kabinettdør med utsagd hull som er litt bnredere enn plexiglasset, et stykke list som skal feste plexiglasset i hullet i døra. Problem: Hvordan i helvete får man festa plexiglasset med lista. VI klarer å feste lista rundt hullet eller rundt plexiglasset, men når vi f.eks har fesa lista rundt hullet sitter den såpass dårlig at den sklir unna når vi skal sette i glasset. PS. VI har sjekka at vi brukr riktig "hakk" i lista. http://www.microplex.no/rubweb/handel.asp Lenke til kommentar
Jonas Skrevet 17. juli 2003 Del Skrevet 17. juli 2003 skal man ikke feste lista først til kabinettet, så presse glasset på?? har ikke gjort det før, bare gjetter Lenke til kommentar
xEbo Skrevet 17. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 17. juli 2003 det er riktig, men det er et helvete uanz. lista detter ut etthvert. Lenke til kommentar
Jonas Skrevet 17. juli 2003 Del Skrevet 17. juli 2003 kan man ikke sette listen på kabinettet, få en venn til å brette opp kanten på listen og så sette glasset inn?? btw: min 200'de post Lenke til kommentar
knut-eirik Skrevet 18. juli 2003 Del Skrevet 18. juli 2003 det er riktig, men det er et helvete uanz. lista detter ut etthvert. Med fjortiss språk som dette vil du ikke få all verdens hjelp. Men velkommen til forumet Det skal være enkelt.. sage hull i rett størrelse-> sette inn list --> presse inn plexiglasset--> ferdig. er dere helt sikkre på at hullet dere har saget er laget nøyaktig etter skisse osv? Har ikke monter plexiglass, men ruter på bil har jeg drevet med... da brukte vi et lite fint verktøy med en bøy på og vrengte liste forsikt over glasset samtidig som vi presset glasset inn i sporet i pakkningen. Prøv slik. Lykke til mvh knutern_ Lenke til kommentar
Petteram Skrevet 18. juli 2003 Del Skrevet 18. juli 2003 Har satt i et par plexiglass selv og det er riktig at det kan være jæ... vanskelig å få dette til. Det må ligge flatt på et bord, Listen skal på døren først, så skal plexien dyttes på plass og til slutt skal låselisten trykkes på plass. Da sitter vinduet godt. Jeg klarte ikke dette alene men måtte ha hjelp til å holde List/vindu/dør..... Lenke til kommentar
plexiknut Skrevet 18. juli 2003 Del Skrevet 18. juli 2003 Jeg og en kompiss sitter her med et stykke plexiglass, en kabinettdør med utsagd hull som er litt bnredere enn plexiglasset, et stykke list som skal feste plexiglasset i hullet i døra. Problem: Hvordan i helvete får man festa plexiglasset med lista. VI klarer å feste lista rundt hullet eller rundt plexiglasset, men når vi f.eks har fesa lista rundt hullet sitter den såpass dårlig at den sklir unna når vi skal sette i glasset. PS. VI har sjekka at vi brukr riktig "hakk" i lista. http://www.microplex.no/rubweb/handel.asp Jeg kjøpte også glass med samme list,var veldig nøye med skjæringa,men hadde ikke sjangs med å få på glasset!! Enden på visa var d at jeg kjøpte nytt plexiglass,laget d større enn formen og limte d fast med sillikon!! Lenke til kommentar
nenzeo Skrevet 18. juli 2003 Del Skrevet 18. juli 2003 Etter et "helvete" med arbeid, svarte fingre og svett (d var varmt ) Klarte jeg å skvise inn plata på listen! Helt alvorlig så er det absolut ikke verd å bruke de standard listene og den festemetoden! (stygt og vanskelig) Personlig så foretrekker jeg å: 1. Sage hull 2. Pusse kantene 3. Lakke(evt skader) 4. Silikon gris 5. plassere platen Ingen lister ingen arbeid! Lenke til kommentar
xEbo Skrevet 18. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 18. juli 2003 omfg... jeg fikk det på til slutt. måtte lime lista til døra, og så presse som, ****** lenge etc. vanskelig. ikke å annbefale det settet der nei Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå