Gå til innhold

Crysis 2 kunngjort

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

*gjesp*

Aldri vært noe fan av crysis. Dårlig plot og dårlig gameplay på en syk engine som bare entusiaster kan få glede av.

Nå kjører de på en enda tyngre version og sikkert enda slappere plot, kan ikke se jeg ser veldig fram til dette. Vil vel muligens teste en demo hvis det kommer ut for å se på fine grafikken, men that's about it.

Lenke til kommentar

Skjønner ikke hva alle henger seg så opp i plottet for. Synes det er utmerket. Men det er kanskje fordi jeg

ikke er så kravstor. Half-Life-plottet er supert, syntes Crysis også har en bra historie, selv om den ikke er like dyp og

omfattende.

Crysis er et bra spill, uavhengig av grafikken!

Lenke til kommentar
*gjesp*

Aldri vært noe fan av crysis. Dårlig plot og dårlig gameplay på en syk engine som bare entusiaster kan få glede av.

Nå kjører de på en enda tyngre version og sikkert enda slappere plot, kan ikke se jeg ser veldig fram til dette. Vil vel muligens teste en demo hvis det kommer ut for å se på fine grafikken, men that's about it.

På hvilken måte er gameplayet så dårlig? Og motoren; trodde den funket ganske bra på annet enn entusiastmaskiner hvis man ikke kjører på høyeste settings (noe som ble tatt med for å gjøre spillet fremtidssikkert)?

Syns det blir litt dumt når folk fyrer opp spillet og hyler over dårlig motor når deres mellomklassemaskin ikke drar spillet silkeglatt med alt på maks.

Lenke til kommentar

Har fremdeles tro på CryTek, de lagde jo tross alt FarCry!

Men både Crysis og Crysis Warhead har vært to gigantiske gjesp for min del, flott grafikk er en ting, men nokså gørrkjedelig gameplay og historie gjorde sånn at jeg måtte PINE meg igjennom begge titlene bare for å se om ting ble bedre utover i spillet, men det ble det dessverre ikke :(

Siste bossen i Crysis må være noe av et merkeligste og mest skuffende jeg har vært med på.

Lenke til kommentar

jeg fatter ikke at folk synes at crysis har enendlig gameplay,og det synes jeg er bare tøv.jeg synes crysis er fantastisk og spille.du har så mange valg muligheter sammenlignet med de fleste andre fps.historien i crysis er ikke like bra som half-life spillene men den fungerer i den settingen den er til.gleder meg helt utrulig til og crysis2

Lenke til kommentar
Gleder meg til dette spillet. Får håpe det er bedre optimalisert for pc brukerne fra starten av enn forgjengeren var.

Dette må du utdjupe. Spelet var jo eksklusivt for PC. Om du meiner at det krevde tung hardware, så er det ein heilt annan sak, og til tross for det, så gjekk jo spelet vilt bra, og såg vilt bra ut, på lav oppløysing, slek at jalla-maskiner kunne fint kjøre det og kose seg.

Gameplay-messig så var dette spelet kjempestas. Ikkje på høgde med Bioshock sine powers, men det hadde virkelig sine lyspunkt, for eg storkoste meg i kvart av dei :)

Lenke til kommentar

Jeg er ikke akkurat kjempe imponert når CryTek nå kommer med... Wait for it... *drumroll* CryEngine 3!

Det første hintet om at grafikken ikke kommer til å være nevneverdig bedre er vel at det skal ut på X-box 360 og PS3, så vidt jeg vet har PC vært lys år forbi de to konsollene hardware messig lenge nå (ikke meningen å tråkke noen på tærne altså, eier begge konsollene selv). Kanskje bestemmer de seg for å gjøre det samme som med Fallout 3 og Far Cry 2, kjøre ned grafikken på konsoll, mens pc får okay grafikk. Men, uansett så vil det bety at de må inngå kompromisser. Jeg skjønner ærlig talt ikke hvorfor de skal flytte dette over til konsoll nå (Utenom de rent økonomiske aspektene ved det så klart.) Og på toppen av alt var det masse snakk om at Crysis var alt for krevende til konsollene når det kom ut, men 2'eren skal de altså klare å dra. Vil det ikke da si at 2'eren er ett skritt tilbake?

Den dårlige optimaliseringen på Crysis var flau, jeg håper de gjør dette bedre nå, og jeg håper at historien er litt dypere og at man kanskje får litt svar på ting. Ikke slik som i Crysis hvor man fikk "beskjed" om at slik er det og dette gjør du. Jeg vil vite hvordan, hvorfor, hva, hvem og hvis. Jeg var heller ikke noe fan av fysikken i Crysis, joda ting eksploderte, hus og trær ramla sammen fortere enn man kunne si falaffel, men, det var kun utvalgte trær og utvalgte bygninger som gjorde det. Noen kunne man sprenge til blokksberg og når kruttrøyken la seg sto det der som en kampestein man like gjerne kunne dasket med en slapp sild. Og det at ingen ser ironien i at pistolene man hadde lagde kulehull i de samme veggene som sto uanfektet etter en runde med anti tanks skyts er faktisk mer imponerende enn spillet. Biler man kunne skyte bensin tanken på var jo stilig de først to-tre gangene, men så skjedde det samme om og om igjen og da tar det litt av spenningen bort. Og fysikken er spesielt brilliant i det man plukker opp ting for å kaste de. Med maksimum styrke kunne man plukke opp store søppelkasser og kaste disse mot fienden, brilliant hadde det ikke vært for at disse spretter mer enn en sprettball på speed. Og kaster du en plastflaske oppførte den seg som en murstein som hadde søkt perm fra fysiske lover, om du kaster flasken med bunnen opp, forblir bunnen opp helt til den treffer noe for så å falle rett ned på bakken uten noe form for sprett eller spinn.

Nå er det selvsagt ikke bare Crysis som er slik, men jeg mener fortsatt ikke Crysis er så imponerende. Det er bra, men ikke noe som gir meg bakover sveis.

Beklager Wall of text, men jeg er syk og hjemme fra jobb så har null å gjøre...

Lenke til kommentar

Hvorfor tror alle at bare fordi Crysis 2 kommer på konsoller så blir grafikken dårligere på PC? Teknologien, teksturer og alt annet er fortsatt å hente fra CryEngine 2 og Crysis/Warhead, så det er garantert at på maskiner som kan kjøre det blir det penere enn de spillene. Hva vi har sett sålangt ser imponderende ut på begge konsollene. Må prøve en demo eller få høre en god del mer om plottet før jeg skal gjøre meg opp en mening (mener ikke noe særlig om Crysis).

Lenke til kommentar
Dette må du utdjupe. Spelet var jo eksklusivt for PC. Om du meiner at det krevde tung hardware, så er det ein heilt annan sak, og til tross for det, så gjekk jo spelet vilt bra, og såg vilt bra ut, på lav oppløysing, slek at jalla-maskiner kunne fint kjøre det og kose seg.

Jeg mente at spillet dro veeeeldig mye maskinkraft når det først kom ut. Patcher har gjort det litt lettere, men helt i starten var det brutalt. Jeg sier ikke at spillet var dårlig, tvert imot, men det måtte en helt ny pc til for at jeg kunne nyte det, for Crysis på lav innstilling ser ikke bra ut.

Men nok om det.

Lenke til kommentar

Jeg mente at spillet dro veeeeldig mye maskinkraft når det først kom ut. Patcher har gjort det litt lettere, men helt i starten var det brutalt. Jeg sier ikke at spillet var dårlig, tvert imot, men det måtte en helt ny pc til for at jeg kunne nyte det, for Crysis på lav innstilling ser ikke bra ut.

Men nok om det.

Du vet at medium settings i Crysis var ment for å tilsvare høyeste setting i andre spill ?

Halve poenget med crysis er at man skal ha monstermaskin :D

Men helt alvorlig, warhead hadde bedre optimalisering så de klarer det nok bra nå :)

Lenke til kommentar

Vi har vel fortsatt til gode å se CryEngine 3 på PC har vi ikke? Det vi har sett hittil er for konsoller?

Uansett, det vi har sett ser jo nesten like bra ut som Crysis til PC og da kan vi jo bare forvente at det blir enda sykere til PC. Bare de slipper litt demonstrasjoner av det så :) Eller, kanskje de har lært fra forrige runde.. Var altfor mye info de slapp om Crysis før det kom. Og når det da kom så hadde man egentlig sett det meste, bortsett fra selve historien. Som igjen viste seg å være relativt dårlig. Håper bare Crytek viser at de kan lage gode historier i tillegg til syke motorer så.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...